• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads bij monello

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Goedenmorgen

Ik heb onderstaande producten van Monello, maar weet 1,2,3 niet zo welke pads ik bij de producten moet gebruiken

Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Monello - Raffini Inizio Compound - 500ml - Cut 5/5 Gloss 1.5/5
Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Monello - Raffini Spruzzo - Inspection Spray - 500ml

Pad's die ik heb, zijn:
SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing/Finishing Pad
SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad

Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel
Kompressor Light Polishing Pad - 6inch - Groen 15/100
Monello Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit 30/100
Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje 70/100

Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
Hi-Tech Foam Applicator
Microfiber Applicator

microfibre cleaning pads
White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator
Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator


Alvast bedankt voor eventuele suggesties
Ben
 
De inizio is een compound, wordt vaak gebruikt icm een Oranje/Gele pad of een schaapje, de mezzo vaak met een witte/lichtgroen lc. Finale kan icm een lichtgroene LC of een zwarte LC. Spruzzo kun je rechtstreeks op de lak sprayen en afnemen met een MF doek.
 
inizio doet het heerlijk op de foamed wool (paarse schaapje)
mezzo op oranje of wit
finale op wit of lichtgroen of eventueel zwart

met de pads die jij hier boven opschrijft, kan je heel veel combinatie's maken, en je kan eventueel nog 1 stakje verder gaan, en een foamed wool pad erbij doen (ik ben blij dat ik het heb gedaan)
 
Volgens mij moet zo'n beetje wel kloppen.
Uiteraard zijn er meerdere varianten mogelijk ( glaze met zwart etcetc ), is bedoelt als handvat .
Net even veranderd om verloop qua verschillende middelen aan te tonen, hopelijk duidelijk overgekomen :weetniet
Mochten er héle verkeerde dingen staan: meld gerust, dan freubel ik gewoon eventjes verder.
PADceteraNieuw.jpg
 
Super overzicht... Is onmiddellijk opgeslagen ;)

De woolen pad zouden jullie die echt zo aanraden, dat is de enigste die ik nog niet in mijn bezit heb...
Is dat niet al echt grof geschut? of gebruik je hem echt zoveel???
 
Een wollen pad is inderdaad grof geschut, Dennis en ik gebruiken 'm erg vaak, maar wij doen dan ook vaak auto's die al jaren door de wasstraat gaan o.i.d. Als je lak er prima bij staat, dan is een wollenpad ook niet echt nodig. Wil er wel een kleine kanttekening bij maken, het werken met een wollen pad is anders dan met een foam pad, de wollen pad heeft minder neiging om van je "weg te lopen", maar dan heb ik het over gebruik op een rotary. Op een D/A heb je daar geen last van.
 
standje 3 voor mezzo op geel of oranje vind ik ook aan de langzame kant..

mezzo gaat bij mij op oranje lekker op 5..
finale op zit of zwart ook op 5, maar die bouw ik wel af naar 3 (op wit helemaal)
 
@Soepergrover: klopt, was verkeerde copy & paste, had een 4 /3 moeten zijn

@Aron225: Mezzo geel staat op 4 / 3 >> dus standje 4, eventueel afbouwen naar 3
Finale op 5 is wat ik heb gelezen te hoog, dat je daarna afbouwt naar 3 komt dan beter overeen. ( zie bovenstaand richting Soepergrover )

Wat ik wilde, is om het geheel wat overzichtelijker te maken voor de beginners onder ons ( zoals ik ).
( een Dennis of Adrie hoeven deze lijst echt niet te hebben, kunnen 'm wel dromen HAHA )
Persoonlijk zeggen plaatjes en kleurtjes mij wat meer dan lappen tekst ;)
 
Ik vind het een net en goed bruikbaar overzicht.
Kan zoiets niet ergens apart in een sticky worden gezet? Met wat uitleg dat het meer een richtlijn is.
 
stimpy68 zei:
Een wollen pad is inderdaad grof geschut, Dennis en ik gebruiken 'm erg vaak, maar wij doen dan ook vaak auto's die al jaren door de wasstraat gaan o.i.d. Als je lak er prima bij staat, dan is een wollenpad ook niet echt nodig. Wil er wel een kleine kanttekening bij maken, het werken met een wollen pad is anders dan met een foam pad, de wollen pad heeft minder neiging om van je "weg te lopen", maar dan heb ik het over gebruik op een rotary. Op een D/A heb je daar geen last van.

Ah ok, mijn wagen heeft nog nooit de wasstraat gezien :)
Dus zal ik hem zeker nog niet nodig hebben :)
 
Soepergrover zei:
Ik vind het een net en goed bruikbaar overzicht.
Kan zoiets niet ergens apart in een sticky worden gezet? Met wat uitleg dat het meer een richtlijn is.
Wat mij betreft mag het hoor, zit geen copyright op :LOL