• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads voor DAP EVO 8mm

Sammy

Detailing rookie
26 jul 2020
1
2
Hallo iedereen,

Graag wil ik starten met polishen en heb hiervoor volgende DAP gekozen:
DAP EVO 8mm

Ik ben momenteel in het bezit van:
  • Meguair Ultimate Compound
  • Meguair Ultimate Polish
Aangezien ik deze al heb ga ik geen starterset kopen, maar nu heb ik nog wel wat pads nodig.
Ik zie dat er wel velen Scholl goed vinden qua prijs/kwaliteit.

Welke pads stellen jullie voor om te kopen zodat ik gesteld ben voor het meeste werk?
(misschien ook verschillende grootte pads voor het grotere en detailwerk voor beide steunplaten?)

Bedankt alvast!
 
Precies zoals hierboven ook al staat, neem een "set". Dan heb je gelijk alles, van pads tot doeken. Zo kun je direct aan de slag met de juiste producten.
De Monello set is goed. Maar zelf gebruik ik ook graag Gyeon.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Voordat ik nu overhaast nog een paar Monello pads aanschaf, want welke en hoeveel van welke kleur neem je dan het beste om te polijsten, blijf ik bij de Monello's of nemen we ook eens Scholl erbij?
Ik kan uiteraard ook nu gewoon die ene die ik heb tussendoor uitwassen om te testen maar wil dan toch graag vlot een paar extra hebben.
 
@Rytec - Je kaapt nu iemand zijn topic. :p

Aangezien het je eerste poging zal gaan zijn, zou ik voor nu het houden bij dezelfde pads als die je bij de DAP-set krijgt. ;) Zo kan je die factor tenminste hetzelfde houden en hoef je ook niet nog eens na te denken over verschillende pads en hun werking/verschillen.

Ik weet niet wat voor merk/type auto je hebt, maar als deze een hardere lak heeft, dan zou ik van de grofste pad (Geel) wat meer nemen dan de fijnere pads. (Oranje/Wit) Voorbeeld: 3 gele / 2 Oranje/ 1 wit - extra.

Maar, aangezien je ook gewoon de tijd kan nemen en niet in één keer de hele auto gedaan wilt hebben, kan je inderdaad ook gewoon de pad effe wassen en weer door.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Voordat ik nu overhaast nog een paar Monello pads aanschaf, want welke en hoeveel van welke kleur neem je dan het beste om te polijsten, blijf ik bij de Monello's of nemen we ook eens Scholl erbij?
Ik kan uiteraard ook nu gewoon die ene die ik heb tussendoor uitwassen om te testen maar wil dan toch graag vlot een paar extra hebben.
Het zal persoonlijk zijn maar ik zou voor de Scholl pads gaan die vind ik slijtvaster/fijner werken.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
@Rytec - Je kaapt nu iemand zijn topic. :p

Aangezien het je eerste poging zal gaan zijn, zou ik voor nu het houden bij dezelfde pads als die je bij de DAP-set krijgt. ;) Zo kan je die factor tenminste hetzelfde houden en hoef je ook niet nog eens na te denken over verschillende pads en hun werking/verschillen.

Ik weet niet wat voor merk/type auto je hebt, maar als deze een hardere lak heeft, dan zou ik van de grofste pad (Geel) wat meer nemen dan de fijnere pads. (Oranje/Wit) Voorbeeld: 3 gele / 2 Oranje/ 1 wit - extra.

Maar, aangezien je ook gewoon de tijd kan nemen en niet in één keer de hele auto gedaan wilt hebben, kan je inderdaad ook gewoon de pad effe wassen en weer door.
Oeps, sorry het wegkapen.

Ik wilde nu geen nieuw topic maken en heb dus de zoekfunctie gebruikt en daar op het meest overeenkomende topic verder gereageerd.

maar ik word telkens een stuk wijzer door jullie.

in rij met een BMW F31 2014 Havanna Metallic.

en de auto van mijn vrouw is een Toyota Avensis.

Zeg het maar welke pads ik er dan eventueel bij zou kunnen nemen.

Bedankt
 
Ik maak even de aanname dat de BWM wel eens harde lak kan hebben en de Toyota wat zachter. Had je al een DAP-set aangeschaft of moet je dat nog doen?

Persoonlijk denk ik dat je niet een wereld van verschil gaat merken als je tussen de ene pad of de andere kiest. Zelfde geldt voor de polijstmiddelen. Echter zou ik voor hardere lakken kiezen voor de Scholl Concepts - DAP - set omdat deze nét wat meer bite heeft op hardere lak. Dit is een klein verschil en met elke set ga je prima resultaten boeken. Kracht zit vaak in de herhaling als het een hele harde lak blijkt te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Een F31 heeft doorgaans een minder harde lak dan bv mijn e92 al zal een testspot dat uit moeten wijzen.
Naar wat ik inschat:

-Start met een testspot Blauw/Mezzo bv (allebei de auto’s)
Optie 1 =Bij niet genoeg resultaat opschalen naar bv Paars/Mezzo ,S17 of Veloce.
Optie 2= wel genoeg resultaat met blauw/mezzo dan auto afmaken en finishen.
-Finish met Oranje/finale

Zeker de Toyota verwacht ik dat je met een medium polish echt heel ver moet komen maar ook de BMW hoeft geen harde lak te hebben (fserie) dus start ook daar met een medium combo en ga stapsgewijs omhoog of omlaag qua correctiekracht.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ik maak even de aanname dat de BWM wel eens harde lak kan hebben en de Toyota wat zachter. Had je al een DAP-set aangeschaft of moet je dat nog doen?

Persoonlijk denk ik dat je niet een wereld van verschil gaat merken als je tussen de ene pad of de andere kiest. Zelfde geldt voor de polijstmiddelen. Echter zou ik voor hardere lakken kiezen voor de Scholl Concepts - DAP - set omdat deze nét wat meer bite heeft op hardere lak. Dit is een klein verschil en met elke set ga je prima resultaten boeken. Kracht zit vaak in de herhaling als het een hele harde lak blijkt te zijn.
Ik heb reeds hier de DAP monello set aangekocht en in huis inmiddels en heb er dan ook wat kleinere 4” pads bijgekocht van iedere kleur geel, oranje, wit en zwart. Ik heb geen grote zwarte pad gekocht omdat ik las dat voor het waxen je met die zwarte 4” ook vlug overal overheen bent om de wax aan te brengen.
 
Laatst bewerkt:
Met een hele kleine onzekerheid dacht ik het wel. Even een appje naar CC zal je uitsluitsel geven.

Het aanbod aan pads voor 75mm is véél groter dan voor de 4". Een goede marketingtruc om nou juist de kleine plate op 4" te zetten, want zo stimuleer je het gebruik van Monello, maar wil je zelf breder kijken dan is 4" niet de gangbare maat.

30mm/50mm/75mm/125mm/150mm zijn de geijkte maten en op die formaten zie je dan ook het meeste aanbod.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ja past op de DAP EVO!

Het nadeel van de 74mm en bijbehorende pads is dat ze deels onder de kap verdwijnen waardoor je minder zicht hebt op wat je aan het doet bent dus let wel goed op als je deze combinatie gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec en RoCo
Inderdaad, opletten geblazen, je zou je focussen op de pad terwijl je met de DAP behuizing lekker tegen je spiegels of andere delen van je auto aan het stoten bent.
 
De behuizing zie je tenminste nog, maar de behuizing ontneemt het zicht dus op de kleine backingplate + pad. ;) Je ziet dus eigenlijk niet goed wat de backingplate/pad aan het doen is als je niet goed om de behuizing heen kan kijken.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ik ga eerst maar eens beginnen met de standaard pads en we zien dan wel verder. Ik wil alweer teveel preventieve dingen doen.