• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke poetsdoek gebruiken jullie?

alex93

Detailing rookie
30 aug 2022
14
15
Hallo,

Ik wil mijn auto weer is even in de wax zetten dit weekend.

Raden jullie mij aan om gewoon een microvezeldoek te gebruiken of is er een ander soort doek hiervoor? Zoja, wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Uuuhh... Wat bedoel je precies met ''poetsdoek'' en ''poetsen''..? :D

Je hebt nog geen machine om te poetsen, dus ik gok dat je daar 'polijsten' mee bedoeld? Maar polijsten met een doek zal lastig worden, dus...
 
Dat zijn vrij kleine pads zie ik, is het niet makkelijker om een wat grotere pad te gebruiken? (Beginners vraag)

Ik wil ook de auto met klei behandelen, dan is de logische volgorde wassen, kleien en dan als laatste waxen toch?
 
De Disco Nero / Disco Rosso's lijken misschien klein, maar hebben een diameter van 11cm. Waxen doe je paneel voor paneel, niet halve auto per halve auto. ;) Ikzelf vind de Doppio uit dezelfde reeks fijn omdat je deze lekker beet kan pakken als een hockeypuck.

(Bijna onzichtbaar smeren, dan is afnemen een eitje)


Kleien is mogelijk, maar aangezien je geen mogelijkheid hebt om te polijsten (Mocht het misgaan), dan zou ik bijv. de Monello - Dolce Verde klei nemen en een klei-glijmiddel zoals Dodo Juice - Born Slippy (zeperig/glibberig) en deze gulzig gebruiken. Hoe meer smering, hoe beter.

Na het kleien en afspoelen/nawrijven kan je inderdaad gaan waxen.
 
Kleien is mogelijk, maar aangezien je geen mogelijkheid hebt om te polijsten (Mocht het misgaan),

Wat kan er mis gaan aan kleien dan eigenlijk?

Ik ga iniedergeval de Disco Nero bestellen, bedankt!!
 
Volgens sommigen kun je niet kleien zonder marring (hele fijne krasjes die er uitzien als een doffe plek) te krijgen. Volgens mij (en nog meer mensen) krijg je marring alleen als je één of meer van onderstaande zaken hebt:
- een agressieve klei (reinigt wel beter)
- gebruik van te weinig lube
- teveel druk zet op de klei
- klei onvoldoende vaak omvouwt om weer een schoon klei-oppervlak te krijgen
- extreem zachte/gevoelige lak
 
Ik deel je visie, @Cordoba. ;) Echter kan het voorkomen dat je toch onverhoopt één van die factoren voorgeschoteld krijgt, zeker als je nog geen ervaring hebt. (Eén factor kan al genoeg zijn)

Alex, neem het lijstje hierboven ter harte als je gaat kleien.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@alex93 vragen staat vrij maar jij ging toch een eigen bedrijfje starten ? Begrijp me niet verkeerd maar als ik al jou basic vragen voorbij ziet komen heb ik het idee dat je wel erg hard van stapel loopt om nu al een eigen bedrijfje te starten ?
ik zou de komende tijd me lekker gaan verdiepen en vooral het in de praktijk brengen en oefenen op auto’s van jezelf , familie , buren .

Heel veel succes en plezier verder !