• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstmachine???

Melanie

Detailing rookie
22 apr 2020
11
15
Beste leden,

ik ben op zoek naar een goede polijstmachine en twijfel tussen deze 2: DAP EVO 8mm Dual Action Polisher, chemical guys De Torq 10FX...

kunnen jullie mij de verschillen uitleggen? Wat is jullie ervaring?

Groetjes Melanie
 
Ervaring met de Chemical Guys heb ik niet, maar de DAP heeft zich al meerdere keren bewezen. Ken de specs van de Chemical Guys niet, maar de DAP is volgens mij wel een stuk goedkoper. Als je als pure hobbyist wilt gaan polijsten heb je met de DAP in mijn ogen de perfecte machine. Ook prettig is het dat je via de shop van carclean een mooie bundel kan uitkiezen waardoor je alles in huis haalt wat je nodig hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Melanie
Hey Melanie! Ik denk dat de meeste mensen hier niet of weinig ervaring hebben met de polijstmachine van Chemical Guys. Meestal wordt hier de DAP aangeraden. Nummer 1, omdat deze machine gewoon erg degelijk is. Nummer 2, omdat je gebruik kan maken van de kleine backingplate. Hiermee kan je dus ook kleinere pads gebruiken en heb je dus eigenlijk 2 machines in 1. Hoop dat je hier wat mee kan!
 
  • Leuk
Reactions: Melanie
Welkom op het forum, Melanie.

1. Voor het geld van die losse polisher heb je een kompleet pakket met alle benodigdheden bij Carclean. Of als je alleen een losse machine wil kopen dan ben je een stuk goedkoper uit.

2. Komt ook nog met de service van Carclean. Als er ooit iets mee mocht zijn dan is een belletje, mailtje of appje genoeg en komt het in orde.

3. Zoals al eerder aangegeven zit er bij de DAP EVO ook een kleinere backingplate waardoor hij veel breder inzetbaar is.

Onze ervaringen? Hier nog nooit iemand gespot die de CG machine heeft. Alleen veel gebruikers van de Polishing Power machines en die zijn daar allemaal goed tevreden mee.
 
  • Leuk
Reactions: Melanie
Een paar vragen vanuit mijn zijde aangezien de dap wordt aangeraden. ( en daar is helemaal niets mis mee) Ik ken de Torq persoonlijk ook niet.

- wat maakt dat je keuze is gevallen op deze twee machines?
- voor welke toepasssing wil je de machine gaan gebruiken?
- hoe vaak wil je de machine gaan gebruiken?
- welke verschillen zijn je opgevallen bij deze twee machines?

Misschien dat we je met het antwoord van vraag twee en drie een machine kunnen aanbevelen. Nogmaals, met de dap is absoluut niks mis en een prima machine. Maar toepassing en gebruik zijn ook van belang bij het uitzoeken van een machine.

We willen je graag op weg helpen, zie ook de bovenstaande reacties welke al zeer waardevol zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Melanie