• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polish en wax?

Sjon

Detailing trainee
31 mrt 2018
20
35
Utrecht
Hallo,

Heb even advies nodig over welk middel ik kan gebruiken voor mijn witte golf.

Er zitten hele lichte krasjes / swirls in de lak. Heb de auto nieuw gekocht en altijd met de hand gewassen met de 2 emmer methode.

Nu wil ik de hele lichte swirls eruit halen maar heb geen poetsmachine, dus ga dit met de hand doen!

Wat raden jullie mijn aan om de auto mee te poetsen, en welke wax raden jullie mij aan om hem te beschermen.

Ben zelf voorstander van Monello en nanolex. Ik heb wel al de Nanolex Final Finish om hem na het wassen “netjes” te maken. Kan ik deze dan nog gewoon gebruiken nadat de auto in de wax staat?

Is er ook nog iets nodig om na het polijsten te gebruiken voordat ik hem in de wax zet? Zoja wat kan ik daar dan voor gebruiken?

Gr Sjon
 

Bijlagen

  • DDE5007F-6F01-42E8-A4F4-879D05BA4ACA.jpeg
    DDE5007F-6F01-42E8-A4F4-879D05BA4ACA.jpeg
    379 KB · Weergaven: 192
Als je het met de hand wil doen ga je nogwat spieren kweken want een golfje heeft algemeen harde lak.
Ik zou maar lekker een DAPje aanschaffen, als je de Monello lijn goed vind kan je hun polijstmiddelen gebruiken of je kan ook kiezen voor Scholl Concept polijstmiddelen. Een testspot op de lak zal uitwijzen welk polijstmiddel/pad je nodig zal hebben.
Als wax kan je de Collinite 845 gebruiken goede prijs/kwaliteit en een goede standtijd, wel dun aanbrengen zoals andere waxen.
De Nanolex Final Finish kan je blijven gebruiken voor de waterdruppels op te drogen zelfs als de auto in de wax staat.
Ik raad wel aan voor de wax en na het polijsten te ontvetten met Gyeon prep of Nanolex EX dan zijn alle restanten van polijstmiddelen zeker van de lak en gaat de wax beter hechten. Misschien kan @Zluytr je nogwat tips geven hij heeft ervaring met een golfje
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad van @Zluytr gezien wat die aan zijn golf had gedaan!

Maar de swirls zijn echt minimaal! Je ziet ze amper! Maar wil de auto gewoon goed beschermd hebben!

Groet
 
Hey Sjon! :D

De zoekfunctie kan je een hoop vertellen! Ook de handmatige stappenplannen kunnen je een goede basis geven!

Handmatig aan de gang gaan, daar moet ik niet aan denken bij een vermoedelijke betonlak! Zelfs als de defecten maar klein zijn, moet je alsnog op een harde lak slijpen! Maar, om je een basis te geven;

Monello Polijstmiddelen! (Veloce - Mezzo - Finale)
Monello - Handpads! (Duo Pad - Gele zijde // Oranje handpad // Witte handpad)
Ontvetter voor tijdens en na polijsten! (Gyeon - Prep // Nanolex - EX
Collinite 845! (Vloeibare wax, hufterproof en goede prijs-kwaliteitsverhouding)

Uiteraard zal je ook alle stappen moeten doorlopen voorafgaande aan het polijsten, zoals goed wassen en kleien!

De Final Finish kan je blijven gebruiken. Ideaal zelfs. ;)