• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten heb ik nodig om een matte lak te kunnen behandelen?

Thijs

Detailing addict
5 jan 2010
110
62
Goedenavond

Ik moet binnenkort een matte auto detailen.Nu heb ik al genoeg auto`s gedetailed, maar nog nooit een matte.
Ik weet dat hier speciaale producten voor zijn en ik weet dat swissvax deze heeft. maar dat setje kost 140,- dat vind ik wel heel gortig om dat aan te schaffen voor 1 auto.
Zijn hier nog andere beter betaalbare alternatieven voor ?Dan hoor ik dat heel graag.

Groet Thijs

Een paar laagjes Reload kun je prima als sealant gebruiken iig, werkt prima.
Ik heb ook eens iets gelezen van Tim dat je Dodo SN ook prima kunt gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Kleien kan gewoon, paintcleaner ala Prof.Polish moet handmatig ook wel kunnen denk ik, maar nog niet geprobeerd.

Ik heb een Audi A2 gehad met matzwarte wielkastranden, dak en stootstrips. Met Supernatural krijg je dit resultaat:

A229.webp

En zo hoorde het te zijn:

DSC00236.webp

Bij mij begon het te glimmen. Maar het blijft een superwax :love

Goedenavond

Dank allen voor jullie reactie,
maar het betreft dus een matte auto, die mat moet blijven! En dus geen glans moet/mag krijgen.
Natuurlijk worden er goede afspraken met de eigenaar,
maar ik wil dus weten welken producten ik veilig kan gebruiken op een matte auto, en dat hij dan ook mat blijft !

Dat antwoord geef je zelf al : de Swissvax Opaque lijn is hier speciaal voor ontwikkeld.

Als shampoo de Dodo Juice Born to be Mild, of de Dodo Juice Supernatural shampoo.
Als polijstmiddel kan je de prof polish gebruiken alhoewel je daar al snel tegen beperking aan loopt qua cutting factor.
Als sealant kan je de Reload gebruiken

Wat ik met mijn antwoord wilde aangeven is dat je met de eigenaar om tafel moet gaan zitten en met hem moet gaan beslissen hoe jij de auto gaat aanpakken en welke vergoeding je daar tegenover wil zien.
Je kan wel gaan roepen dat je niet de dure Opaque speciaal hiervoor wil gaan aanschaffen maar met die spullen speel je in ieder geval wel op safe.
Als je "kennis" dat er niet voor over heeft dan zou je ook andere producten kunnen gaan gebruiken die je nu wellicht al wel in je collectie hebt maar waar dan ook wellicht een risico aan kleeft.
Het is dan aan hem of hij dat risico wel of niet wil lopen ?

Overigens ben ik van mening dat hij voordat hij de auto mat liet wrappen ook al had kunnen inschatten dat het bijhouden van een matte "lak" een wat kostbare zaak zou gaan worden dan voorheen.

Interessant topic dit.
Kreeg vanmiddag nl. een telefoontje met de vraag of ik een mat zwarte R8 wil detailen.
Natuurlijk heb ik daar wel zin in maar dit zal voor mij ook de eerste matte wagen worden.
De R8 is gewrapped en ik ben wel benieuwd ofdat de wrap te kleien is. En zo ja, welke klei het beste te nemen ivm micromarring welke ik absoluut wil voorkomen ivm het niet kunnen polijsten. En welke paintcleaner/prewax te gebruiken en moet deze handmatig of zou de DAP er op losgelaten kunnen worden.
Als LSP zit ik idd aan Swissvax te denken (eigenaar wil daar best voor betalen) en anders idd de Reload.
Ben benieuwd, TS (Thijs) en ik zullen hier erg mee geholpen worden.

Deze vraag is al een paar keer langsgekomen. Met even zoeken hier op het forum heb ik al vrij rap een link gevonden:

https://forum.Carclean.com/cc_postst8197/wax-voor-matte-lakvernis.aspx

Hier moet al wel wat info in te vinden zijn. Zoek anders even verder.

idd idd veel dank
mijn zoek toch leverde niks waardevols op !

ik overweeg overgens toch om een swissvax setje tekopen

Van mij mag je, maar het is eigenlijk zonde van het geld (vind ik). De Swissvax set presteert niet beter dan de producten hierboven genoemd en CarPro reload als bescherming geeft zelfs een uniformere en mattere uitstraling dan de Opaque wax van Swissvax.

Er zijn meerdere merken die diverse spullen hebben voor matte lak, niet alleen Swissvax:.....Chemical Guys, Scholl Concepts etc.... kwestie van goed zoeken.

De vraag is wil je zoeken naar een product waar ze een stickertje op hebben geplakt dat het geschikt is voor matte oppervlakken. Vaak is dat namelijk puur uit commercieel oogpunt. Of wil je vertrouwen op de expertise en kennis van je dealer, zoals wij als Carclean.com?

Morgen ga ik een kijkje nemen bij de R8 welke gewrapped is.
Heb al met de eigenaar gesproken en hem op de hoogte gebracht over wat Tim me op de oliebollenavond vertelde. De eigenaar was in de wolken mbt de Opaque van SV en ik heb 'm een voorstel gedaan om de wagen met DJ supernatural te wassen,met Pinnacle te clayen (erg zachte clay), PB propolish de lak te reinigen en deze af te werken met Carpro Reload. Morgen zal ik dus een kjjkje gaan nemen en hoor ik ofdat het op deze manier gedaan gaat worden (waar ik overigens geen twijfel over hebt). Uiteraard zal ik mbt deze detail eindelijk eens een keer een uitgebreide show-off maken en plaatsen. Dit is bij de voertuigen welke ik afgelopen 2 jaar heb behandeld eigenlijk nog steeds niet gebeurt ivm drukte zowel met detailen als privé.

Greetz Rob aka Vadebo.