• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten in stappenplan voor mijn Fiat 500?

Jerobeam

Detailing rookie
2 feb 2010
6
0
Hoi allemaal,
Nou na heel veel lezen, eindelijk tot een mogelijke conclusie gekomen wat ik wil gaan bestellen.
Ik heb al het een en ander in huis en wil eigenlijk weten of wat ik bedacht heb allemaal samen kan...

Ik wil binnenkort mijn 500 tje ( grijs metallic zie voorstel topic) voor het eerst een redelijk uitgebreide 'detail'beurt geven echter zonder polijsten, dit is mijn inziens nog niet nodig, aangezien de auto nu 3 maand oud is en ik tot nu toe geen swirls e.d. gezien heb. Daarnaast kan ik zelf niet polijsten omdat ik er geen plek voor heb. Ik was mijn auto dan ook in een zelf service wasbox.

Nu mijn plan:
* Wassen met washmitt, NXT shampoo, en drogen met delirium (heb ik allemaal)
* Kleien , met meguiars quik clay system ( heb ik ook al)

Maar dan ...
cleanen, (handmatig, met witte handpad?) ik dacht zelf aan:
dodo lime prime pre wax cleanser ( maar zie ook dat door de korrel je mogelijk iets kunt beschadigen?) andere opties zijn:
lime prime lite
wolfgang paintwork (pre wax) polish enhancer
Alle 3 volgens mij een cleaner en glaze in 1 (scheelt 1 stap)
Welke van deze 3 is het makkelijkst handmatig te verwerken, en geeft het minst kans dat ik iets verkeerd kan doen?

Vervolgens: WAX
Collinite 915 ( gebruikte nu NXT maar vind die niet lang houden) Vraag is alleen kan de 915 op bovenstaande cleaners kan en goed blijft houden.
Andere vraag, moet er nog een perse een sealant onder? of is de collinite alleen ( of in evt in 2 lagen) goed genoeg.

Laatste vraag:
Het onder houden van de wax laag:
Ik had bij een van mijn eerste bestellingen Meguiar's Ultimate Quik Wax besteld om de NXT te onderhouden, maar kan ik deze ook op de 915 gebruiken? -> dit omdat de 915 een carnauba wax is en de ultimate quik wax een meer een sealant achtige spray wax is, dus met andere woorden is het beter om bijv een detailer / spray was met carnauba te kopen om de 915 te onderhouden? / of kan ik de UQW ook goed gebruiken hierop?

Alvast bedankt voor jullie advies / hulp...
Greetz
 
Jerobeam zei:
dodo lime prime pre wax cleanser ( maar zie ook dat door de korrel je mogelijk iets kunt beschadigen?) andere opties zijn:
Gaat niet gebeuren, korrel is zo licht dat je daar absoluut niks mee kunt beschadigen. Ik zou de Lime Prime kiezen als je niet gaat polijsten, ga je wel polijsten neem dan de Lite.
Jerobeam zei:
lime prime lite
Zie hierboven
Jerobeam zei:
wolfgang paintwork (pre wax) polish enhancer
Alle 3 volgens mij een cleaner en glaze in 1 (scheelt 1 stap)
Welke van deze 3 is het makkelijkst handmatig te verwerken, en geeft het minst kans dat ik iets verkeerd kan doen?
Alle 3 zijn perfecte keuzes, je kan niks fout doen zo lang je het DUN aanbrengt en binnen een paar minuten afneemt.

Jerobeam zei:
Vervolgens: WAX
Collinite 915 ( gebruikte nu NXT maar vind die niet lang houden) Vraag is alleen kan de 915 op bovenstaande cleaners kan en goed blijft houden.
Andere vraag, moet er nog een perse een sealant onder? of is de collinite alleen ( of in evt in 2 lagen) goed genoeg.
Als je Lime Prime neemt zou ik eerder gaan voor een Dodo wax, ondanks dat het natuurlijk best kan een Collinite op de Lime Prime zijn de producten van Dodo wel ontwikkeld i.c.m. een Dodo wax.
De 915 is niet de makkelijkste wax en ook de pot is niet echt handig, deksel moet met een schroevendraaier open en er zit een rand aan de bovenkant.
Ik zou voor een Dodo waxje gaan.
Jerobeam zei:
Laatste vraag:
Het onder houden van de wax laag:
Ik had bij een van mijn eerste bestellingen Meguiar's Ultimate Quik Wax besteld om de NXT te onderhouden, maar kan ik deze ook op de 915 gebruiken? -> dit omdat de 915 een carnauba wax is en de ultimate quik wax een meer een sealant achtige spray wax is, dus met andere woorden is het beter om bijv een detailer / spray was met carnauba te kopen om de 915 te onderhouden? / of kan ik de UQW ook goed gebruiken hierop?
Het zou moeten gaan, dus ik zou zeggen opmaken en dan eens iets anders proberen, bijvoorbeeld QW+ van Poorboy's of Red Mist van Dodo Juice
 
Ok duidelijk antwoord,
Maar die dodo waxen houden die ook zolang als de collinite? Want naast mooie glans vind ik de houdbaarheid erg belangrijk.
 
Dodo waxen hebben zeker een goede houdbaarheid. Denk dat ze niet onder doen voor de Collinite. Blijft zeker 3 maanden zitten. Je kan ook 2 laagjes Dodo aanbrengen, wel even een uurtje wachten tussen de laagjes.
 
Ik zag dat er in de shop ook een combi is tussen lime prime en 2 test potjes dodo wax -> denk dat ik daar voor ga, kan ik eerst ff kijken of het bevalt, want dodo wax is een stuk prijziger dan de collinite.
Wel nog een vraagje, als na 3 maand de wax minder aan het worden is en ik een nieuwe laag er op wil zetten, kan dit er dan zo over heen, of moet ik dan weer compleet stappen plan doen?
Ik zat zelf namelijk te denken om een uitgebreid stappen plan 2 x per jaar te doen.
 
waxen kun je gewoon toppen (dus inderdaad gewoon over elkaar heenzetten)
uiteraard wel eerst netjes wassen/drogen :cool:
 
Heb inmiddels weer bestelling geplaatst het is de Lime & dark test tube geworden, kan ik eerst ff kijken of de dodo wax bevalt voor ik de grote verpakking koop.
Ben benieuwd, volgende week ff tijd voor vrij maken om alles uit te proberen!