Beste,
Sinds vandaag lid geworden van het forum, Hiervoor wel eens met een scheef oog het Carclean forum gevolgd.
Daarom even een korte introductie.
Kort geleden trotse eigenaar geworden van een Audi A3 2.0 TDI uit 2012, in een behoorlijke donkere antraciet grijze kleur. Hoe deze bij Audi genoemd wordt, geen idee....
Lak is in goeie staat geen swirls of iets dergelijks, wel wat puntjes van steenslag maar niet storend.
verder het standaard stoffen interieur.
Zelf nooit echt een poetser geweest op voorgaande auto's.
Hier moet echter verandering in komen!
In het verleden wel eens met Commandant en Turtle wax druk geweest.
verder ook eigenlijk altijd al vanaf de eerste auto met de hand wassen!
Sinds de nieuwe aanwinst over gegaan naar de 2 emmer methode.
in combinatie met: Meguiars Ultimate Wash & Wax en Meguiars Wash Mitt (cadeautje) daarna wax van Turtle wax deze stond nog op het schap.
Nu wil ik het allemaal alleen wat beter aanpakken, dus ook de spullen beter afstemmen op de lak en wensen van mijn kant. Ik heb mij zelf al aardig ingelezen door middel van de sticky's en andere threads.
helaas is de sticky het laatst geupdate in 2015, ik heb het dan over de versie voor handmatig werk.
Is er in de tussen tijd nog verandering geweest in deze wereld?
Ik zou zelf het volgende (handmatige) stappenplan aan willen houden:
Stap 1 Wassen
Met boven genoemde shampoo en wash mitt. deze wil ik graag eerst opmaken. suggesties voor de toekomst zijn overigens welkom! mocht de shampoo nou afbreuk doen op andere middelen dan is deze echter wel te vervangen voor een shampoo die dit niet doet.
Stap 2 drogen
Ik benoem hem even als aparte stap omdat ik graag jullie suggesties tot doeken wil weten..
Stap 3 Kleien.
Welke klei en welke detail spray?
Ik zou graag een fijne klei willen hebben zodat ik niet aan het polijsten kom.
Stap 4 Reinigen
Welke reiniger en accessoires raden jullie aan?
Stap 5 Voeden
Welke glaze en wederom accessoires raden jullie aan?
Stap 6 waxen
Wederom de zelfde vraag welke wax en welke accessoires?
Stap 7 Rubbers
Ik zat zelf te denken aan de Mother's back to black trim cleaner.
Stap 8 interieur
Hier hecht ik minder waarde aan, natuurlijk wordt dit schoongemaakt. maar in de middelen die hier voor beschikbaar zijn ben ik niet thuis... Hoe maken jullie de kunststof en stoffen delen schoon?
Ik hoop jullie hiermee voldoende informatie te hebben gegeven en sta graag open voor jullie deskundige blik.
Sinds vandaag lid geworden van het forum, Hiervoor wel eens met een scheef oog het Carclean forum gevolgd.
Daarom even een korte introductie.
Kort geleden trotse eigenaar geworden van een Audi A3 2.0 TDI uit 2012, in een behoorlijke donkere antraciet grijze kleur. Hoe deze bij Audi genoemd wordt, geen idee....
Lak is in goeie staat geen swirls of iets dergelijks, wel wat puntjes van steenslag maar niet storend.
verder het standaard stoffen interieur.
Zelf nooit echt een poetser geweest op voorgaande auto's.
Hier moet echter verandering in komen!
In het verleden wel eens met Commandant en Turtle wax druk geweest.
verder ook eigenlijk altijd al vanaf de eerste auto met de hand wassen!
Sinds de nieuwe aanwinst over gegaan naar de 2 emmer methode.
in combinatie met: Meguiars Ultimate Wash & Wax en Meguiars Wash Mitt (cadeautje) daarna wax van Turtle wax deze stond nog op het schap.
Nu wil ik het allemaal alleen wat beter aanpakken, dus ook de spullen beter afstemmen op de lak en wensen van mijn kant. Ik heb mij zelf al aardig ingelezen door middel van de sticky's en andere threads.
helaas is de sticky het laatst geupdate in 2015, ik heb het dan over de versie voor handmatig werk.
Is er in de tussen tijd nog verandering geweest in deze wereld?
Ik zou zelf het volgende (handmatige) stappenplan aan willen houden:
Stap 1 Wassen
Met boven genoemde shampoo en wash mitt. deze wil ik graag eerst opmaken. suggesties voor de toekomst zijn overigens welkom! mocht de shampoo nou afbreuk doen op andere middelen dan is deze echter wel te vervangen voor een shampoo die dit niet doet.
Stap 2 drogen
Ik benoem hem even als aparte stap omdat ik graag jullie suggesties tot doeken wil weten..
Stap 3 Kleien.
Welke klei en welke detail spray?
Ik zou graag een fijne klei willen hebben zodat ik niet aan het polijsten kom.
Stap 4 Reinigen
Welke reiniger en accessoires raden jullie aan?
Stap 5 Voeden
Welke glaze en wederom accessoires raden jullie aan?
Stap 6 waxen
Wederom de zelfde vraag welke wax en welke accessoires?
Stap 7 Rubbers
Ik zat zelf te denken aan de Mother's back to black trim cleaner.
Stap 8 interieur
Hier hecht ik minder waarde aan, natuurlijk wordt dit schoongemaakt. maar in de middelen die hier voor beschikbaar zijn ben ik niet thuis... Hoe maken jullie de kunststof en stoffen delen schoon?
Ik hoop jullie hiermee voldoende informatie te hebben gegeven en sta graag open voor jullie deskundige blik.