• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten voor lichte krasjes in Seat?

Aaron

Detailing rookie
26 mrt 2019
4
2
Hallo iedereen,

Nieuw op dit forum. :)
Al tamelijk wat gelezen, maar omwille van onderstaande vraag nu ook geregistreerd op het forum.

Zou iemand mij een product kunnen aanraden om (zeer) lichte krasjes uit een Seat Leon (in Mystery Blue) te krijgen? (Las al dat de VW-groep bijna een apart statuut heeft op dit forum)
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar het zou handig zijn mocht dat met 1 product en 1 pad kunnen. Voorkeur gaat naar handmatig, gaat namelijk maar om enkele plekjes.
Ik ben niet echt iemand die zich lang kan/zal bezighouden met het perfectioneren van de lak, dus een hele collectie aanleggen, zie ik niet echt zitten. :)

Ter info: Krasjes zijn afkomstig van een onaangename kennismaking met een (deels) omgevallen boom/takken, niet van de wasstraat. Gevolgen zijn gelukkig niet dramatisch.
Was de wagen wel gewoon zoals het hoort.

Misschien nog 1 klein vraagje nu ik hier toch ben:
Tips voor een makkelijk aan te brengen wax? (spray???)
Laatste stap is tegenwoordig het drogen.
Wagen blinkt daarna wel mooi, maar is ook snel weer vuil...

Alvast bedankt.
 
Dag Quantoxx,

Bedankt voor de tips.
Heeft even geduurd eer ik er toe geraakt ben om wat foto's te nemen, maar dat is ondertussen gelukt.
De 2e foto is trouwens de zwarte B-stijl. Geen idee welke materie dat is, maar lijkt me geen lak. (?) Dat is ook de langste (zo'n 3 cm).

Foto 3 is een 2-tal cm, foto 1 enkele millimeters, foto 4 is 1 millimeter.

Dat er geen wondermiddel bestaat voor alle plekjes, lijkt me logisch, maar mocht ik met 1 middel er al 1 kunnen wegkrijgen, en de rest minder zichtbaar, lijkt me dat al een succesje.
In de webshop zat ik laatst te kijken naar bijvoorbeeld de Poorboy's SSR 1 of 2.
Die zijn verkrijgbaar in kleine hoeveelheden (dus ideaal voor mij), weet natuurlijk alleen niet hoe geschikt ze zijn en hoe veilig (voor de lak dan) voor een leek als mezelf. 'k Zou het zeker niet erger willen maken ook ;)
 

Bijlagen

  • 20190404_182744_resized.jpg
    20190404_182744_resized.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 251
  • 20190404_182853_resized.jpg
    20190404_182853_resized.jpg
    120,3 KB · Weergaven: 245
  • 20190404_182920_resized.jpg
    20190404_182920_resized.jpg
    157 KB · Weergaven: 242
  • 20190404_183230.jpg
    20190404_183230.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 227
Sorry @Quantoxx maar de kunststof B-stijlen zijn 90% van de gevallen NIET afgelakt. Is gewoon kunststof, is ook al vaker besproken in meerdere topics dus begrijp niet waarom het nu weer verkeerd uitgelegd wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik zou niet voor de SSR-serie gaan, ik heb er wel eens mee gewerkt maar ben er niet bijzonder van onder de indruk. Als het om handmatig polijsten gaat, en voor een enkele keer zou ik voor de Monello Mezzo op oranje handpad gaan voor de lak met de grovere schade die je laat zien, en daarna terugschalen naar Monello Finale op wit, en dat ook voor de fijnere krasjes gebruiken.

Wel vóór je gaat polijsten de lak kleien, om te voorkomen dat je meer krassen maakt, in plaats van wegpolijst. Je hebt het stappenplan handmatig al gezien in het Tutorialsgedeelte van het forum?

Spraywax heeft vaak een korte standtijd, dan zou ik eerder kiezen voor Collinite 845: die is niet duur, makkelijk aan te brengen en een serieuze standtijd (dus hoeft niet zo snel opnieuw).
 
Ben begonnen met Monello Finale uit te testen (1e keer dat ik polijst, lekker voorzichtig dus). Op de iets diepere putjes na, geeft deze al mooi resultaat op vele plaatsen (enkele kleine naast de deurklink waar ik geen foto van had, en ook B-stijl zeer proper gekregen op de diepere kras na). Krasje 3e foto is alvast volledig weg. Heb ook zoals aangeraden overal eerst gekleid. Zou bij volgende bestelling dan eens de Mezzo uitproberen.

Bedankt voor de tips dus.