• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Welke producten zou je graag in het Carclean.com assortiment willen zien?

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.917
193
41
Er is dus nog een kans, ooit. (Ik ben positief ingesteld, sorry)En de Rotary?
Ik zal niet zeggen nooit maar voorlopig niet. De rotary is wel een optie die we gaan bekijken.

Met kabel is gewoon geen goed idee. Een 30/50mm machine wil je juist draadloos hebben voor die kleine oppervlakken. De Rupes kan met kabel maar dat hangt echt teveel aan de machine en is gewoon niet handig voor zo'n klein apparaat naar mijn mening.

FRchippie

Detailing addict
18 nov 2008
29
60
Okee. Neem ik zonder meer van je aan. Ik zou graag die Rupes kopen, maar dat is een nogal belachelijke uitgave voor iemand die er zo weinig gebruik van maakt als ik. Dus ik dacht ...als er nou een DAP komt .... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

Dampertje

Detailing chief
16 aug 2018
160
75
33
Ik zou een Polishing Power variant met 30 en 50mm plaat (zoals bijv. de Rupes nano longneck) ook wel op prijs stellen. Dat kan zelfs zonder accu, nu hangt alles toch ook altijd aan een kabeltje, die accu zou voor mij geen vereiste zijn. Zonder accu is ie ook lichter en dus makkelijker hanteerbaar lijkt me.
Ik denk dat dit niet echt een meerwaarde is als je op een dap een 30 mm plaat op gaat zetten. De rupes nano en le a1000 hebben een langere nek en een smal kopje om onder de spiegel te geraken waar je niet kunt komen met de standaard machines door de steunplaat enz

FRchippie

Detailing addict
18 nov 2008
29
60
ik bedoelde dus ook een 'kopie' van de Rupes nano. Alleen een steunplaat is idd een nogal zinloze actie.

Laatst bewerkt door een moderator:

Dampertje

Detailing chief
16 aug 2018
160
75
33
Ah ik dacht al o_O de le a1000 is wel een goed alternatief. Alleen vindt ik het zeer spijtig dat deze niet in de cc rekken te vinden is. Hoewel ik het punt wel snap dat @Dibbuz daarstraks aanhaalde maar dit is voor mij dus 1 van de weinige spullen die niet van cc komt

Jamme1981

Detailing chief
16 apr 2018
249
103
39
Halle, Belgium
Is de Proxxon geen alternatief om dan te gaan verkopen?
Ok, niet draadloos, maar een merk dat bestaat en dat ook zal blijven (al ben je nooit zeker van iets tegenwoordig...)

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
3.513
193
Ik heb een Proxxon Rotary gehad en ik vond dat apparaatje kwalitatief echt goed aanvoelen, tegenwoordig heb ik ook al een excentrische variant gezien.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
7.426
193
43
Den Haag
@Ric325i

Voor zover ik weet, bestaat er geen originele Proxxon excentrische machine á la WP/E rotary, wel heb ik op een Duits forum een excenter adapter gezien die zelf gemaakt is, maar ik vindt het er niet echt denderend uit zien.

RoCo

Detailing guru
19 apr 2020
674
105
Shots fired....
200.gif

• Leuk
Reactions: Denko en Nubje

Tijntje

Detailing addict
13 jan 2017
98
60
39
Up North
Zonder al te ver willen afdwalen van de bedoeling van dit topic, maar van hoeveel belang is de rpm van de polijstmachines.

Rupes is voor mij ook stap te ver, alternatief niet in de shop. Genoemde Proxxon ook heel aantrekkelijk in de prijs, maar wat merk je van de lage rpm in hoogste stand in verhouding diverse andere merken?

Mini polisher:
De proxxon accu 1100 - 2600
De proxxo snoer 800 - 2800
LEA1000 0 - 6000
Rupes ibrid nano long neck 2000 - 5000

Ter vergelijk standaard DAP
DAP EVO 8 mm 2000 - 6800

//aangepast ter verduidelijking//

Laatst bewerkt:

RoCo

Detailing guru
19 apr 2020
674
105
Hangt enerzijds van de pad size af wat de invloed is van rpm en anderzijds voor soort apparaat het is (rotary, D/A of beide).

Een Rotary met een standaard 5" pad of groter wordt meestal rond de 1600 tot 1800 rpm gezet voor de cutting fase. Als je met een kleinere pad dezelfde correctie wilt krijgen zul je het toerental op moeten (kunnen) schroeven.

Als je ze 1 op 1 wilt vergelijken moet je de pad size even hetzelfde houden; dan levert een hoger toerental dus meer correctie. De vraag is of het nodig is om zoveel rpm in een pad te stoppen. De flex xpe staat bijvoorbeeld niet toe dat de 75mm plate op de Rotary fitting past. Als je 75mm als Rotary op standje 4 gooit, knal je veel te veel kinetische energie op je pad, middel en paneel.

Voor de dual action is het echter veelal noodzaak om zoveel "snelheid" er in te gooien omdat de weerstand van het contragewicht overwonnen moet worden. Bij D/A hebben zij het daarom ook over "orbits per minute" in plaats van louter over rpm.

Tijntje

Detailing addict
13 jan 2017
98
60
39
Up North
Bedankt voor je reactie. Ik snap welke kant je opgaat.

Echter zijn de genoemde machines zijn allen D/A en formaat mini (30 /50 mm) Wellicht niet handig dat ik de DAP er tussen heb gezet.

Blijft de Proxxon nog opvallend laag.