• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke quick detailer gebruiken jullie?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,.

Op dit moment maak ik gebruik van twee quick detailers...
Een goedje van chemical guys op carnabau basis en heb dan nog de Rain Dance van Einszett (1Z).
Laatste heb ik nog niet echt ervaring mee....

Nou zijn er ongetwijfeld nog meer quick detailers,.welke zijn nou ok? Ook als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding?

Groeten
 
Ik gebruik er 2 regelmatig:

1) De Mother's California Showtime Instant Detailer. 750ml voor ca. 15 euro. Prijstechnisch is dit heel vergelijkbaar met andere merken.
Ik vind de Mother's echt aangenaam werken. Streepvrij werken op ruiten is heel makkelijk. Ook de aangename geur zorgt er voor dat dit een favoriet product van mij is. Ook de waterafstotendheid is goed.

2) De Poorboy's Spray and Wipe. 500ml voor ca. 12 euro. Ook hier niet echt duur, wel iets duurder dan de Mother's. Deze is vrijwel geurloos. Deze detailer spray gebruik ik in combinatie met de Poorboy's clay voor het zwaardere kleiwerk. De Spray and Wipe is ook gewoonweg een goed product zonder franjes.


Als je de spray als drooghulp, wax-update wil gebruiken, dan raad ik Spray and Gloss van Poorboys aan. Dit is grotendeels hetzelfde als de Spray and Wipe, maar bevat wat meer glansdelen. De duurzaamheid is zeker niet slecht voor een spray. Ook de waterafstotendheid is prima.
 
Ik gebruik al jaren de Quik Detailer van Meguiars... Heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal met andere kwaliteitsmerken als Poorboys of Mothers, maar ik vind Megs QD echt geweldig spul. Het werkt echt super makkelijk als 'last touch' of om even snel je auto weer netjes te maken. Ik vind het ideaal spul. Het streept niet, laat geen sporen na op rubbers of ruiten als het daar per ongeluk op terecht komt, het poetst héél makkelijk uit, en het resultaat is altijd meer dan bevredigend.

De Ultimate Quik Detailer zal meer bescherming bieden, maar de originele QD werkt wat mij betreft véél makkelijker en sneller. Heb altijd een flesje QD en een doekje in de kofferbak liggen. :cool:

M'n excuses voor alle superlatieven, maar ik ben er nou eenmaal erg blij mee... ;)
 
Ik gebruik de Ultimate Quik Detailer, maar ben ontzettend benieuwd naar Poorboy's Detailer + die hopen we volgende week binnen te hebben.

De Mothers ruikt inderdaad lekker (kaneel!)

De Spray & Wipe van Poorboy's is een zeer veilige detailer, het is namelijk ook een 'Waterless Wash' en heeft vuilinsluiters. De Spray & Gloss variant is weer lichter en werkt echt als detailer.

De Last Touch van Meguiar's vind ik ideaal, omdat deze lekker voordelig is en doet zijn werkt ook prima.
 
Tim,

Hoe adviseer jij om een quick detailer te gebruiken?
Gewoon sprayen of gebruik maken van een applicator pad?

Gr.
 
IMHO: Megs QD kun je gewoon sprayen, de UQD kan ook, maar kan eventueel makkelijker zijn met een applicator omdat hij iets 'vettiger' is.
 
O ja... inderdaad vergeten, QD gebruik ik ook nog, ligt achter in de auto met een MF doek voor het opruimen van birdshit.
 
Misschien een domme vraag, maar wat is nu precies het verschil tussen de Last Touch, de UQD en de QD?
Ik krijg een beetje het idee dat ze allen voor diverse doeleinden worden gebruikt, soms worden ze ook gewoon door elkaar genoemd, ik raak een beetje de kluts kwijt geloof ik :-"

Kan die Last Touch ook worden gebruikt voor het kleien bijv.?
 
last touch kun je 50/50 mengen met water en dan gebruiken voor te kleien
onverdund kan je het als tja.. last touch gebruiken :D
 
heb een fles last touch staan in de garage.. en in de auto ligt altijd een flesje QD met een MF doek just to be safe...
 
Quick Detailer = Detailer spray uit consumenten lijn, te gebruiken voor het kleien
Ultimate Quick Detailer = Detailer spray uit de consumenten lijn NIET te gebruiken voor het kleien, maar heeft hydrofobische eigenschappen
Last Touch = Detailerspray uit de Pro lijn, na 1:1 verdunning met water te gebruiken voor het kleien
M135 Synthetic Spray Detailer = Detailer spray uit de Pro lijn NIET te gebruiken voor het kleien, maar heeft hydrofobische eigenschappen