• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke "shampoo" gebruiken om voorgaande waxlagen te strippen?

Rytec

Detailing addict
5 feb 2021
78
60
Beste forumleden,

Ik heb eens de zoekfunctie gebruikt om te zoeken naar waxlaag strippen en zie veel topics voorbij komen en heb er een paar gelezen maar toch geraak ik er niet helemaal uit.
Ik heb ooit eens "Clean Slate" van Chemical Guys van iemand gebruikt om na de iron X en na het kleien de auto te wassen zodat ik daarna kon beginnen met polijsten.

Nu wil ik dus graag eventuele nog aanwezige waxlagen eraf halen om weer te kunnen beginnen met polijsten.

Is dit een goed product hiervoor of neem ik beter iets anders?
 
Hallo,
Aangezien kleien een polijsten een schurende bewerking is zal je hiermee sowieso de wax of sealant verwijderen.
Eventueel kan je als kleivloeistof P&S brake buster gebruiken. Geeft veel smering en bevat voldoende reinigings- en ontvettingsmiddelen om de wax, sealant en zelfs consumenten level coatings af te breken en te verwijderen.
meer info in het volgende filmpje
mss wat overkill voor een gewone wax :)

Ik was de auto eerst zoals ik dat normaal zou doen.
daarna schuim ik de auto nog is in met een alkalische snowfoam.
Valet pro Combo 2 (1/2 a 1/3 mengverhouding) of Bilt hamber auto foam gemengd met bilt hamber surfex HD
de foam werk ik dan nog is in met een MF wash mitt..
de waterafstotende eigenschappen zijn dan volledig weg
een goeie geut APC in het water kan ook al wonderen doen..

https://www.prepmycar.com/how-to-remove-wax-sealant-and-ceramic-coating-from-your-car/

De auto is nu klaar voor de volgende stappen, iron, kleien, polijsten... of gewoon een nieuwe wax of sealant laag installeren. je lakwerk heeft niet elke keer alle stappen nodig..

Have fun!
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Welkom op het forum.

Er zit een verschil tussen het slopen van de hydrofobische eigenschappen en het 100% verwijderen van een coating. ;) Zeker wanneer er goede pH-toleranties zijn.
 
  • Leuk
Reactions: EVDV en Rytec