• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke shampoo voor intensievere reiniging

tim86

Detailing chief
21 mrt 2022
131
75
Helaas een beetje zitten klieren met de Future Armour van dodo juice, en daardoor wat vlekken op de lak die je er erg lastig uit poetst. Nu 1x gewasssen met born to be mild en gefoamed met bilt hamber touch-less maar de vlekken zijn er nog niet af.
Welke shampoo kan ik het beste gebruiken die wat agressiever reinigt? Daarna weer in de wax/coating is dan geen probleem.
 
Je zou ook advies kunnen vragen bij CC, maar als ik het zo lees denk ik niet dat je het met wassen met gewone shampoo oplost, ik denk dat je eerder richting een prewash moet, of een paint cleaner om dit weer weg te krijgen (ga er even vanuit dat je niet wil kleien).

Een andere optie is om te zien wat prep of een vergelijkbaar middel doet met de vlekken.
 
prep kan ik idd nog wel even proberen, je kunt het er wel afpoetsen, moet je alleen een beetje meer boenen, met een super zachte microvezel doek lukt dat ook zonder krassen, maar met dit weer heb ik daar geen zin in :p
 
Laatst bewerkt:
Boenen op de lak is vragen om doffe(re) plekken. Ik zou een paint cleaner zoals Professional Polish gebruiken om het met beleid eraf te krijgen.
 
Ik denk dat je lichtjes zal moeten polijsten als het ingebrand is.
Mijn werk volgorde zou zijn: kleien, daarna Monello Finale of Menzerna 3000
 
Dat is het dus gelukkig niet, het is meer vettig, dus echt ingebrand is het niet, en het zit er al bijna 2 weken op, en is nog steeds met moeite uit te poetsen, dus polijsten is *nog* niet nodig.
 
Volgens mij ga je zoiets met een normale shampoo niet redden. Een paintcleaner zou ook mijn eerste stap zijn (Poorboys Professional Polish ). En kleinen kan natuurlijk ook niet snel kwaad. Het zijn eigenlijk de stappen die je doet voordat je over moet gaan tot polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova
Bedoelde eigenlijk die kleuren.
Zoals die van Monello.
Yellow slijpgraad 80
Orange slijpgraad 60
Groen slijpgraad 40
White slijpgraad 30 heeft.
Dacht koop die fles maar welke pad dan?
Zo bedoelde ik het eigenlijk.
Sorry was zelf niet echt duidelijk
 
Je begint altijd zo licht mogelijk dus mijn startpunt zou zijn Professional Polish op een witte Monello Raffini. Mocht je daarmee geen voldoende resultaat bereiken kun je opschalen naar de oranje variant met dezelfde Professional Polish.
Ik vermoed dat je het hiermee wel gaat redden maar mocht dat nou niet het geval zijn zou Professional Polish 2 een volgende stap omhoog kunnen zijn. Daar zit net iets meer korrel in.
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova
@Volvoxlocal en ik gaan lekker door elkaar in dit topic, maar zodra het weer het toelaat ga ik ook aan de slag met een witte pad met Monello Raffini, die set heb ik in huis :), ik begin overigens voorzichtig met klei, eens zien wat dat doet. Ik ben met polijsten toch (onterecht?) wat terughoudend, ook met bovengenoemde combinatie, als het niet hoeft doe ik het liever niet... al is na kleien een lichte polijstbeurt vaak toch op zijn plaats.
Op een auto van mijn moeder en een vriend van mij al mogen oefenen, op mijn 1 jaar oude auto toch wat terughoudend geweest :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova
Ik lees me elke dag in hier op het forum.
En kwam jou onderwerp/topic zo ook tegen en heb bijvoorbeeld of daadwerkelijk ook dit/dat probleem.
Hoop dat jou en mijn vragen kunnen helpen.
Bedankt voor jullie uitleg en tips.
 
  • Leuk
Reactions: tim86
Heb je het plekje al eens lokaal gewassen met wat afwasmiddel ?
Als het vettigheid is zou het afwasmiddel (zonder glans spoel middel) die vettigheid moeten afbreken.
Dat lijkt vrij goed te werken, even een test stukje met een microvezel doek en een sopje van dreft en het ging er redelijk soepel vanaf...
Dus...Auto regulier wassen, en vervolgens met een dreft sopje er achteraan, wat risico plekjes kleien en daarna weer in de wax zetten?
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova