• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke showglaze past goed bij Collinite 915

Malinois

Detailing rookie
29 mei 2015
17
2
Beste forumleden

Ik wil de weinig aanwezige waxlaag strippen (met overdosis PB-SS&S). Hardnekkige insectenaanslag verwijder ik het liefst zonder kleien (testspots al gedaan). Welk product is hier het beste voor en schaad de waxlaag niet?
Dan wil ik een showglaze aanbrengen, deze zal de standtijd van de waxlaag verkorten, maar daar zit ik niet mee. Zeker niet aangezien deze al 3 maanden houdt en hij nu past begint na te laten door mijn eigen fout (foamlans van de zelfcarwash is daar niet zo goed voor).
De showglaze kan ik dus rustig met de DAP900 op standje 3 en zwarte pad aanbrengen? Daarna komt nog zeker 1 laag van de Collinite 915.
Nu het weer slechter begint te worden, heb ik hem graag netjes staan! In de herfstvakantie waarschijnlijk opnieuw een laagje wax voor de winter!

Stappenplan zonder echt te polieren:
- hardnekkige insectenaanslag verwijderen => iemand een goed voorstel? Heb spijtig genoeg nog geen in bezit, dacht dat het niet nodig ging zijn (wel dus)
- huidige waxlaag strippen met PB-SS&S
- showglaze aanbrengen met DAP900 standje 3 + zwarte monello pad => iemand een goed voorstel van merk?
- waxlaag collinite 915 me de hand denk ik.

Het gaat trouwens om een Deep Pearl Black Golf 7

Groetjes Martijn
 
Ten eerste: met een overdosis shampoo alleen heb je nooit de garantie dat je waxlaag volledig verdwijnt.
Ik raad het aan om gewoon te gaan kleinen. Daarna zou je altijd een glaze aan kunnen brengen. De Blackhole van PB is een goede. Anderen raden weer de Lime Prime aan van DDJ. Deze zou je alle 2 kunnen aanbrengen met een zwarte pad indd.

Als je het helemaal goed wilt aanpakken kan je ook na het kleien nog de Proffesional Polish van PB gebruiken icm de witte pad.
Heb namelijk ook al meerdere malen gelezen dat alleen kleinen van je auto zelfs niet je de volledige garantie geeft dat de waxlaag weg is.

Dan is je lak helemaal clean en kan je bijv. de Blackhole van PB aanbrengen.
Voordeel van de Lime Prime van DDj, is een cleaner en glaze in 1.
En zo heb je ook de Tripple van AF wat een all-in product is.

Hoe schoner de lak hoe beter het ook is voor je pads, anders gaat dat vuil ook in je pads zitten en heb je meer kans op lakbeschadiging en kan je je pads ook weg gooien.
 
Bedankt Pietaah!
Dan zal het alsnog kleien worden.

De Proffesional Polish mag ook luchtig aangebracht worden op een laag standje met de DAP?
 
Ja hoor, persoonlijk doe ik het op standje 2 of 3, kijk gewoon wat je zelf lekker vindt werken.
Heb je wel eens een auto gekleid? Zo niet: je gaat het verschil echt zien, en voelen. Je lak wordt er super glad van. Als je gaat kleinen is het altijd wel aan te raden om daarna met een cleaner of lichte korrel te polijsten omdat er mogelijk wat marring kan ontstaan door het kleinen van de lak.
 
Om insecten te verwijderen gebruik ik PB bug squash en/maar stript tevens je waxlaag en daar gebruik ik em ook voor.
Bug squash ,ijzerverwijderaar (Wolfs iron/fallout remover stript ook de waxlaag) wassen met overdosis en kleien zorgen voor een vrij schone lak om vervolgens te cleanen/kleien.
Prof polish moet je bv met een zwarte pad een beetje inwerken.
 
Kleien heb ik al eens gedaan, is inderdaad een heel verschil! Maar vorige keer te soft gepolierd, met oranje de mezzo en de finale op wit. Er waren een paar lichte waskrassen uit, denk maar 25% ofzo. Heb de raad gekregen voor de Veloce op oranje te doen, dus dan zullen we daar eens een testspotje van doen volgende keer.

Zijn er geen insectenverwijderaars die de waxlaag intact houden? Want ik ga die toch 3x per week moeten gebruiken => +-65km enkele rit autostrade elke dag.

Bedankt voor de reacties heren! Zal toch maar 2 dagen vrijmaken hiervoor
 
Ik heb de zelfde kleur/ auto... Maar heb toch wel wat heftigers nodig dan veloce op een oranje pad hoor!

Elke auto is anders maar ik zal toch heel verbaasd zijn als je met deze combi de golf strak krijgt!
 
Ik heb ook de zelfde kleur maar dan op een VW Passat. Bij mij was deze combi ook te licht voor de lak. Zelfs de S3 icm de spider pad kreeg ik na 2 hits nog niet helemaal wat ik hoopte te bereiken.
 
Hoe vaak was je je auto? Je geeft aan dat je drie keer per week insectenverwijderaar gaat gebruiken. Kan ik daaruit opmaken dat je de auto ook drie keer per week wast? Want in dat geval zou je ook zonder insectenverwijderaar toe kunnen, dunkt me.
 
Moet je écht zo vaak insecten-bende verwijderen..? Ik geloof dat dit gewoon hardnekkig spul is om zijn werk te doen, dus ik verwacht dat dit nou eenmaal slecht is voor een wax?
Vraag me ook af of een wax ook niet voldoende is om het meeste van de insecten-bende tegen te gaan, want om nou 3x per week dit weg te gaan halen, lijkt mij ook zo veel.


Greetz
 
Ik was hem 1x per week, aangezien ik toch 650km per week maak en 85% autostrade. En tegenwoordig regent het wel een keer en dan ziet hij toch heel vuil. En de insectenaanslag is ook aanzienlijk op de bumper, vooraan de motorkap en de spiegels. Detailspray of drupje zeep laten inwerken voor de wasbeurt werkt wel een beetje maar er blijft altijd nog wel een ring staan, en soms haalt het zelfs niet zoveel uit.

Zluytr;n431001 zei:
Ik heb de zelfde kleur/ auto... Maar heb toch wel wat heftigers nodig dan veloce op een oranje pad hoor!

Elke auto is anders maar ik zal toch heel verbaasd zijn als je met deze combi de golf strak krijgt!

Welke combo gebruik jij?
 
Zelfde combi als Pietaah... Maar ik doe de eerste stap op de rotary.

Op de DAP kom je er een heel eind hiermee.. Maar het blijft lastig op een DAP! Maar ik denk wel dat het de beste combi is voor deze lak.
 
Aan een Rotary ga ik me nog niet wagen. Met de DAP dus beter een hit of 2.

Misschien nog een stomme vraag: na de glaze aangebracht te hebben wrijf je altijd het overschot eraf, maar moet ik een uurtje wachten voor de wax erop aan te brengen? Zodat de glaze zeker opgedroogd is?

En stel dat ik savonds de glaze erop leg en de volgende morgen terug begin. Dan kan ik quick detailer gebruiken om het stof dat over de nacht op de auto is gevallen, eraf te halen zonder dat dit invloed heeft op de glaze?
 
Wat is ´autostrade´...?

Ik wacht persoonlijk bij mijn glaze niet heel lang. Ik polijst, ontvet met prep, breng de glaze aan, doe een peukie, wrijf de glaze uit, zet 1 laag wax op, ruim alle spullen op zodat de wax effe kan zweten, wrijf de wax uit en dan is het meestal tijd voor een verlaat avondmaal. Na het eten zet ik een 2de laag op en wrijf deze na een poosje zweten weer uit.

- Lime Prime Lite
- Collinite 845 (momenteel Puple Haze)

Mocht ik op een dag de hele auto gepolijst hebben en heb ik verder geen tijd c.q. daglicht meer, dan doe ik de volgende stap, een glaze, de volgende dag pas. Vind het op één-of-andere manier niet fijn dat een glaze de hele nacht op mijn auto ligt zonder de bescherming van een wax. De laatste tijd ligt er veel dauw op de grond in de ochtend.
De volgende dag zou ik dan de auto afspoelen met de tuinslang/HD om eventueel vuil weg te spoelen, drogen met een droogdoek en dan weer verder met mijn stappen.


Greetz
 
Poorboy's Bug Squash 1:3 verdund is redelijk veilig voor de waxlaag hoor. Gebruik het op onze 2e auto als het nodig is. Deze staat in de Collinite 845 en kan nou niet zeggen dat de neus na gebruik Bug Squash ineens geen bescherming meer zou hebben....
 
Hmmm, goed om te weten! Dat is dan de 2de x dit jaar dan. Dan zal dat de laatste keer zijn tot de lente volgend jaar.
Ik zie wel dat Scholl eentje heeft voor mijn 5" backingplate (Sandwich Spider Foam Polishing Pad), maar niet voor mijn 3.5". Een die hierop past zou ik wel graag hebben, anders lig ik te kloten met vooral mijn voor- en achterbumper en sideskirts...

En als ik in de winter gewoon nieuwe glaze en wax wil leggen zonder polieren. Volstaat inwerken van Professional Polish en daarna de glaze en wax neem ik aan?
Aangezien de harde laklaag is het werken met Professional Polish niet echt polieren en kan ik dit gerust doen?
 
Tip! Koop even een 2 7/8 backing plate... Daar is wel een pad voor.. Net iets kleiner en dat werkt ook fijner op bumpers en dergelijk. Ik gebruikte die ook voor ik een Rupes mini had... En voor dat 10tje hoef je het niet te laten ;)

zo als ik zei... Deze lak glimt als de neten als het goed gepoetst is.. Dus is een glaze alleen tijd verspilling... Wil je het toch aanbrengen en zonder te polijsten zal ik wel de lak wel kleien en idd minstens een cleaner gebruiken. Maar je kan net zo goed een finishing product gebruiken.
 
Bedankt Zluytr! Ik zie de bomen door het bos op het moment wel even niet meer... Welke op Carclean.com past op de DAP900 V3? En dan past de Sandwich Spider Foam Polishing Pad - 85mm, wel erop?

Ik denk dat ik alles ga bestellen. Dan kan ik nu volledig polieren en in de winter gewoon de lak cleanen en een glaze en wax leggen.