• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spray wax (spray & rinse)

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Hi detailers,

Voor mijn auto zoek ik een simpele spray and rinse wax/sealant zoals wet coat of hydrophobia.

Er zit nu een laagje Meguiars Ultra Finish op, maar met dit weer wil ik het toch een beetje onderhouden zonder dat ik daar veel tijd in ga steken. Zat te denken aan wet coat van Gyeon of hydrophobia van Monello, maar ik heb toevallig nog een flesje Turtle Wax Hybrid Sealant in de kelder staan. Kan ik dat ook als "spray and rinse" gebruiken of moet dit met een doek gedaan worden (ivm eerste applicatie van de sealant).
 
Spray & Rinse = Opsprayen en afspoelen met water. Dus dan moet je inderdaad gaan denken aan Gyeon - Wetcoat en Monello - Aquafobia.

Een spraywax-of-sealant spray je op je doek en dan breng je het aan, vervolgens neem je het met een andere doek weer af. Voor zover ik weet valt hier ook de Hybrid Sealant onder.

Als je een HD + goede foamlans hebt, dan zou ik Bathe+ shampoo gaan foamen en zó snel en makkelijk een beschermlaag aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Runalf en Gunlock
Ik gebruik ook de bathe+ in de foamer en dit is voor mij wel de heilige graal om snel een bescherming aan te brengen. Ik vraag me zelfs af waarom ik ook nog wetcoat heb staan want die is dan overbodig, die gebruik ik nu voor de velgen een extra zetje te geven
 
  • Leuk
Reactions: JP030
Zou met plezier bathe+ willen gebruiken met een HD reiniger, maar helaas heb ik alleen toegang tot een was box.

Is bathe+ ook met een washandschoen te doen en geeft dat een betere "coat" dan wet coat zelf?
 
Als je in de wasbox werkt zou ik echt voor wetcoat gaan en kijk even op youtube hoe mensen het aanbrengen. Als het namelijk opdroogt of niet goed word afgespoeld kan het vlekken geven.

Met een handschoen kan ook zie ik maar ik zou dan toch voor de wetcoat gaan dat is stuk makkelijker aan te brengen.
 
De Bathe+ breng je puur aan met een washandschoen als je géén coating hebt en je maakt er een sopje van om mee te wassen als je wél een coating hebt. (Handleiding) Maar, puur aanbrengen was voor mij al meteen een drama, zoals ik al eerder had vernomen op het forum. (Vlekken, simpelweg zodra de handschoen de lak raakte)

Als je snel-snel in de wasbox aan de ging moet/wil, dan zou ik zeker kiezen voor een wetcoat-product. De Gyeon - Wetcoat is er ook in concentraatvorm genaamd '"Essence'' en dan heb je bijv. voor twee tientjes al snel 1,5L van het spul.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik gebruik ook af en toe bathe+, gewoon als shampoo. Vind ik net iets makkelijker werken dan wetcoat
 
Laatst bewerkt:
Voor een wasbox is wetcoat prima. Om problemen te voorkomen volg je het pro-tip filmpje op: spray het dak in, spuit HEEL de auto af, daarna de overige panelen per stuk: spray, spuit.

Bewerkelijker dan bathe+ foamen, maar nog steeds makkelijker dan opnieuw waxen.
 
  • Leuk
Reactions: Gunlock
De fijnste voor gebruik met tuinslang of hd bij afspuitplaats vind ik Waxaddict Rinse Spray...geen vlekken, niet moeilijk, mooie glans en bescherming en veeeel makkelijker te gebruiken dan Wetcoat en Auquafobia vind ik.
als je zelf een hd zou hebben is Bathe+ ook mijn keuze.
 
  • Leuk
Reactions: Gunlock
Heb mijn bestelling geplaatst! Wet coat it is :).

Met 1 hand een HD reiniger en wet dat in mijn andere hand moet wel lukken.

Ook gelijk wat andere dingen van Gyeon meegepakt zoals tire cleaner en leathercleaner (mild) met de Gyeon borstel.

Worst mijn eerste ervaring met Gyeon dus ben benieuwd :)
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en McTenD
Ik gebruik de Meguairs Hybride Wax, Sonax Extreme en heb ook nog een flesje Wetcoat in de garage staan. Ik vindt de Wetcoat het fijnste werken, maar dat zal ook wel een persoonlijke smaak zijn...;)