• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke standen te gebruiken DAP900

Mad_Edition

Detailing addict
1 okt 2011
4
50
43
Beste Cleaner,

Na het lange wachten op het juiste moment, wil ik morgen (oeps :s dat is al over een aantal uurtjes) met de DAP900 aan de slag.

Het is allemaal voor een 11 jaar oude zwarte Polo 6N.
Van een afstand is het bling bling, maar je moet niet te dichtbij komen.
Dan krijg je alle nare horror scenario's die als 3D op je af gaan komen
:D

Ik heb het al een aantal keren met de hand gedaan, maar ach te veel bewegen is niet goed dus wil ik het nu maar met de DAP900 doen.

Nu heb ik een aantal vragen.

Eerst wat ik ga gebruiken:

Wassen met DJ SP en Washmitt van Meg's
Kleien
Wassen met DJ SP
Drogen
Krasjes ed verwijderen met Raffini - Mezzo - Oranje Polishing pad - Monello
Na lopen met Raffini - Finale - Witte Polishing pad - Monello
PB BH voor Glaze - Zwarte Polishing pad - Monello
Waxen met Goldclass Carnauba van Meg's - Bijgeleverde Aplicatorpad of kan dit met de groene Polishingpad van Monello
en als laatste om het af te leren QD+ - aanbrengen met Supreme Shine MF Towel

Nu zou ik graag willen weten op welke standen ik dit moet uitvoeren.
Correct me if i'm wrong

Polishing stand 5-6
Finishing Polish stand 4-5
Glaze stand 2-3
en stand 1 dan?

Ik moet snel een aantal extra Polishing pads hebben als extra of als het op de grond valt. (Tjah ik kan er ook niks aan doen, tis zwaarte kracht wat soms vervelend kan zijn :ja )

owjah, ik ga ook afplakken, want uit ervaring te spreken, witte stootlijsten is niet mooi om aan te zien.

Nu ik toch eenmaal bezig ben, de PB BH en de PB QD+ zijn bijna leeg (nee niet alleen door de polo) zijn er ook alternatieven die ik voor zwarte auto's kan gebruiken.
Wil wat nieuws proberen.

voor de PB QD+ gebruikte ik The Ultimate Quick Detailer van the Meg's, hierop heb ik maar 1 ding op aan te merken lekker spul.

Alvast bedankt.

Shai
 
Kijk hier maar even.
Mooi om uit te printen en bij je DAP te bewaren
https://forum.Carclean.com/threads/...en-met-welk-polijstmiddel-een-overzicht.5317/
 
RogierV12, dank je wel.
Ga het morgen uitprinten en bij de DAP900 houden.

Heb leuke resultaat behaald, alleen ga ik dit weer een keer opnieuw doen maar dan met PB SSR2.5 of SSR3. De Monello Mezzo en Finale is toch geen juiste combi. Moet wat groffer hebben. Is de SSR2.5 of de SSR3 aan te raden?
Foto 1 dak en foto zijkant van de polo
 
Je hebt ook de Inizio Forza van Monello:
https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Inizio_Forza_Compound_500ml_Cut_6_5_Gloss_25_5_MRI0105_101852