• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke stoomreiniger kopen

Stender

Detailing addict
8 jan 2017
112
53
Denekamp
Ik heb al gezocht of hierover al een topic was, maar daar is verder niemand uitgebreid op ingegaan.

Ik ben namelijk opzoek naar een (professionele) stoomreiniger. Die erg geschikt is om een interieur te reinigen. Denk aan bijvoorbeeld vast geplakte kauwgom, zoete drap, schimmel, zwaar vervuilde vlekken in de bekleding etc, Gewoon vieze dingen wat je niet meteen schoon krijgt met een zeep. En het is gewoon nog eens milieuvriendelijk reinigen, waardoor je ook nog eens bespaard op schoonmaakmiddelen.

De stoomreiniger moet een aardige tijd kunnen lopen zonder dat je hem moet bijvullen. Ook handig is dat er verschillende opzet stukken bij te koop zijn. Gewicht en uiterlijk maken mij niet uit. Als het maar degelijk is en goed werkt. Ik hoef er ook geen vloer mee schoon te maken of alle ramen in huis. Puur voor de auto.

Ik heb al gekeken naar Kärcher, maar ben erg benieuwd wat er nog meer te koop is behalve professionele reinigers boven de 1000 euro. Mijn budget ligt tussen de 300 á 600 euro.

Ik hoor graag of iemand wat weet. Buitenlands merk wat ik moet importeren mag ook.

Let op: ik heb al een tapijtreiniger en zoek echt specifiek en stoomreiniger
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben zo'n ding bij de Lidl gekocht en hij werkt perfect. Ik had ook kauwgom (al 4 jaar) in de achterbank en dat is helemaal weggegaan. Dus voor de keer dat je m gebruikt, kan je ook goed met dit soort apparaten uit de voeten.

Succes met aanschaffen.

groeten Quint
 
Ook hier een Kärcher, en die doet wat hij doen moet....
Koste geloof ik nog geen 200,-
Ik ben wel benieuwd wat een machine van 600,- beter zou moeten doen qua reiniging.
 
Voor het interieur zou ik toch echt een extractor kopen.

Voor het exterieur zou ik gewoon een bestron kopen voor een paar tientjes! Werkt echt mooi zat
 
Ook hier een Kärcher, en die doet wat hij doen moet....
Koste geloof ik nog geen 200,-
Ik ben wel benieuwd wat een machine van 600,- beter zou moeten doen qua reiniging.


Welk type heb je dan? En hoelang kun je ermee stomen?

Ik heb al een tapijtreiniger en zoek echt een stoomreiniger.

Ik vind het gewoon handig om het te gebruiken in het interieur en motorcompartimenten. Vooral bij de duurdere auto's waar voorzichtigheid nodig is.

Voordelen van stoom is relatief schoon, goedkoop en eenvoudig schoonmaken.
 
Ik zal vandaag even kijken naar het type nr.
Het betreft een handzaam model iig.
Onlangs is de dop van een fles cola eraf geknald in mijn bus, blijkbaar heel wat af gerold onderweg :D
Een nachtmerrie voor menig forumlid lijkt mij.
Echt alles zat eronder, van de tellerunit van het dashboard tot op de ramen en bekleding.
Afijn... toen dit apparaat eens aangeschaft, en zonder bij te vullen praktisch het gehele bus interieur (9-persoons uitvoering) gereinigd. Dus qua vulcapaciteit ruim voldoende om een project aan te pakken...
Qua kracht zeker voldoende, al heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal, aangezien ik nooit eerder met stoom heb gewerkt.
Vandaar mijn vraag wat een duurdere uitvoering nou precies beter zou kunnen doen....
 
Karcher SC3 heeft slechts 30 sec nodig om op te warmen, de andere Karchers vanaf 3 minuten, het lijkt niet veel maar ik vind het irritant dat je na het opnieuw vullen weer een paar minuten moet wachten voor gebruik.
 
Oke bedankt. Ik denk dat ik voor de SC3 ga. Is goedkoper en heeft de zelfde features als de SC4. En verder is er niet veel te koop in deze prijsklasse. Wat ik zoek kost meer dan 4000 euro...:( Komt nog wel een keero_O In ieder geval bedankt voor de reacties!
 
Kan je al wat meer vertellen over de sc3?

Ja, ik heb de premium uitvoering gekocht. Omdat ik wit mooier vond.. XD.
Zeer licht ding, erg snel op temperatuur. Niet super veel druk wat er uit komt, maar genoeg voor in de auto en ander klusjes waarbij je hygiënisch wilt reinigen. Vullen gaat super easy. Je pakt hem ondertussen zo op en doet hem even onder de kraan. Iets teveel erin gegoten..? Hou hem even op de kop en het loopt eruit.

Zoek je een stoomreiniger voor de kleine klusjes in je huis en auto, dan is ie in mijn ogen het geld wel waard Heb er dacht ik 130 euro ongeveer voor betaald. Wel de eerste paar keren dat je hem gebruikt stinkt ie wel behoorlijk. Zo erg dat ik er misselijk van werd. Word na verloop van de tijd wel beter.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag:)