• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Tuinslang gebruiken jullie?

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Spijtig genoeg heeft vandaag mijn tuinslang de geest opgeheven. Dat was een flexibele tuinslang
e8cc1c0266cf2557acef1125d42abfba.jpg

Was ook niet 1 van de beste kwa kwaliteit. Mn vraag is eigenlijk welke tuinslang jullie me zouden aanbevelen voor zowel voor een hogedrukreiniger als voor een auto mee af te spoelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Ik wil het van de 1 keer goed investeren. Vandaar mijn vraag. Deze had ik gekocht omdat ik aan plaatsgebrek leid

wilde weten welke het beste is voor zowel een hogedrukreiniger als om mee af te spoelen. Zit zelfs te twijfelen voor een hitte bestendige van karcher voor warm water kan zelfs tot 60 graden.

Weet wel dat mijn karcher tot 30graden aan kan. Maar hoe ik het heb gezegd, wil in een kwalitatieve tuinslang investeren.

Zit ook te twijfelen voor een compacte tuinslang zoals deze hier. Natuurlijk kan deze weer geen warmte verdragen.

03e937bb3f8bad355fa4e3b549b16108.jpg


Had een mail gestuurd naar Gardena en hebben me verteld dat ze gene garantie voor geven om met warmwatervoorziening te gebruiken vandaar. Toch bedankt. Voor je info.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Wat je ook koopt, koop een slang die je normaal kan oprollen. :p

Ik heb een tuinslang die volgens mij aardig wat kan hebben en dus lang mee zal gaan, maar dat kl*te-ding heeft een verschrikkelijke draaiing en ik sta altijd te kutten om 'm uit te leggen en op te lussen.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Spijtig genoeg heeft vandaag mijn tuinslang de geest opgeheven. Dat was een flexibele tuinslang
Bekijk bijlage 87700
Was ook niet 1 van de beste kwa kwaliteit. Mn vraag is eigenlijk welke tuinslang jullie me zouden aanbevelen voor zowel voor een hogedrukreiniger als voor een auto mee af te spoelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
ik gebruik deze SAM slang, deze kan niet knikken en van hoge kwaiteit
images?q=tbn:ANd9GcS1A1FbxzD2rU5z4HIn6rA2bPgBOqxyyV906U6gE68PihD7FzmYzct33tKV.jpg
 
Wat is nu de bedoeling? Koud water? warm water? Koud water uit de muur? Warm water uit de muur? Of koud water uit de hogedrukreiniger? Of warm water uit de hogedrukreiniger?

En Blijkbaar moet de slang nu ook tegen warm water kunnen. Tja dan kan je het met compacte slangen wel vergeten,...

Dan kom je gewoon uit in de alom bekende normale slangen, die je gewoon kunt gebruiken voor een hogedrukreiniger of om mee af te spoelen. Is geen hogere slangkunde voor nodig.

Misschien zoiets, https://www.wildkamp.nl/Super-Tricoflex-pvc-waterslang-12-5-x-17-8-mm-l-25-m_pr_825006_cat_4001010-7
 
ik gebruik ook die flexibele slang, ben ook al aan mijn 2e bezig op 3 jaar.
De volgende wordt gewoon weer zo eentje wegens het gemak en plaatsbesparing.
Ik heb een kraantje vlak aan mijn poort, dus maar kleine afstand nodig tot mijn HD.
 
Ik gebruik er eentje van gardena volgens mij..........ik weet dat hij niet echt flexibel is maar hij gaat al jaren mee.
Is een beetje doorzichtig en je kunt er met een auto overheen rijden zonder dat die vervormd.
 
Ik heb een 20 meter Gardena voor andere klussen als bestrating schoon spuiten e.d. En een goedkopere (rehad?) gele slang van zo'n 10 meter die standaard aan m'n HD zit.
Is precies genoeg om tot de 2e auto op de oprit te komen.
 
ik heb een gardena slang, eentje die niet zo snel kapot gaat, helaas niet de anti knik versie, ik heb hem op een houder van een euro of 5 geloof ik gerold van v cranenbroek, gaat al weer een jaar of 15 mee.
 
  • Leuk
Reactions: David
Gebruik ook een tuinslang van gardena, deze zit om een gardena slanghaspel.
Oprollen en uitrollen gaat prima, alleen is het geen anti-knik slang, dus soms wil hij weleens moeilijk doen.
Mij stoort het niet, de slang gaat al héél wat jaren mee.
 
Wat is nu de bedoeling? Koud water? warm water? Koud water uit de muur? Warm water uit de muur? Of koud water uit de hogedrukreiniger? Of warm water uit de hogedrukreiniger?

En Blijkbaar moet de slang nu ook tegen warm water kunnen. Tja dan kan je het met compacte slangen wel vergeten,...

Dan kom je gewoon uit in de alom bekende normale slangen, die je gewoon kunt gebruiken voor een hogedrukreiniger of om mee af te spoelen. Is geen hogere slangkunde voor nodig.

Misschien zoiets, https://www.wildkamp.nl/Super-Tricoflex-pvc-waterslang-12-5-x-17-8-mm-l-25-m_pr_825006_cat_4001010-7

Alé dan ik zal het wat gemakkelijker maken LoL. Een Multifunctionele tuinslang.

Nee, bedankt voor je link maar Hozelock heeft best geen goede reviews. ik denk dat ik eerder voor een tuinslang van Sam zal gaan. @jeroenimus1

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Die flexibele heb ik er 1 van gehad. 2x gebruikt. En kapot...

Gebruik nu Gardena. Echt super!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Ik heb deze , zeer makkelijk in gebruik, snel op te rollen en multifunctioneel.
Je hebt deze 15m, 25m of 35m.
 
Bedankt voor jullie reacties.

zal het ook moeten doen om met zonder warmwater te doen.

Wegens de meeste positieve reviews kwam ik uit op Gardena wat voor mij beste uitkwam was deze wandslanghouder van Gardena 50. (47,99 euro)

Heb wel een garnituurslang van Gardena moeten bij bestellen. (Comfort Flex 1/2) alleen de garnituur van Gardena koste het bijna de helft van mijn wandslanghouder al (22,99 euro)
58167bd9ddec79358a83279a0bc9522b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Hoe bevalt deze jou?
Kun je de slang er ook gewoon helemaal vanaf halen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ik vraag me eigenlijk alleen af, wat er zal gebeuren als de motor met de jaren moest opgeven? dan staat je daar.

Tenzij je het ook manueel kunt gebruiken dan is het iets anders.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk