• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke type wax op deze 2 kleuren?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen,

binnenkort wil ik de wagens van mijn ouders klaarmaken om de winter te doorstaan..

Graag had ik geweten welke type wax ik het beste gebruik op deze 2 kleuren..

Het gaat hier om een turqoise Toyota StarSlet een een lichtlichtgroene Fiat Stilo..

Even 2 voorbeelden : Zijn niet de auto's van mijn ouders..

starlet%202-2.jpg


Welke van de dodo juice waxen zou ik hier voor kunnen gebruiken?
Liefts 1 wax dat goed is voor beide wagens..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou er 1 nemen die niet ECHT voor kleuren gemaakt is (colour charged)

ik zou kijken naar bijvoorbeeld: rainforest rub, of
 
Gewoonweg voor de Collinite gaan ,915 ,476 ,845.. Gegarandeerd één van de betere optie's voor de winter.
 
stiekem..
zie ik op een goed voorbereidde auto het verschil niet tussen:
dodo rubbish boy's juiced edition & collinite 845 of natty's
op lichte kleuren..
op donkere kleuren werd de dodo wax iets "dieper"
maar dan moest je echt wel goed kijken
 
@Aron: heeft de Dodo dan een langere standtijd? want hij is toch een stuk duurder (maar wel economischer dan weer). Voor die prijs koop je 3 busjes Collinite 845...

In de winter neem je toch best bescherming boven "looks", het verschil blijft toch miniem want het zijn alle drie topmerken (zoals wel meer dingen op de CC-site :ja )
 
Nou Danny, twee-en-een-beetje dan. :rules [edit] wacht ff, hebben jullie het over de Rubbishboy's Juiced Edition? Dan wordt het drie-en-een-beetje ;)
Ik heb zowel Collinite 845 als Dodo Rainforest Rub. De 845 gaat gebruikt worden voor de winter, omdat deze een veel langere standtijd zou moeten hebben (en ik in de winter niet heel veel gelegenheid verwacht voor het aanbrengen van een verse laag wax/sealant). De Dodo heb ik eigenlijk meer 'voor de heb' en voor na de winter. De Focus staat nu overigens in een laagje Rainforest Rub en dat staat 'm goed.

Als je perse een Dodo wax wilt hebben die je op alle kleuren moet kunnen toepassen, zou ik inderdaad ook gaan voor de Rainforest Rub (softwax) of Hard Candy (hardwax).
Verder heb ik begrepen dat de Light Fantastic en Diamond White helemaal geen kleurtoevoegingen hebben. Ben eigenlijk benieuwd of dat dan nog veel uitmaakt t.o.v. eerder genoemde waxen.
 
dan 845??
nog niet echt getest... maar denk niet (weet eigenlijk wel zeker) dat de dodo het niet wint van de 845...

en maar 3x?? ik denk dat de rubbish juiced veeeel duurder is dan 3x..

hij is maar 200g he.. hele kleine verpakking.. (voor je 55 euro!)

wel kan je hem heeeeel economisch gebruiken..

op donkere auto's voegt het IETS toe, maar het is meer de verwerkbaarheid, exclusiviteit, en het GEVOEL dat je bij het smeren van een wax krijgt (en de ene wax zo speciaal maakt)

collinite is gewoon de meeste "bang for you're buck" (al doet fk1000p dat ook gewoon na, is alleen niet te krijgen hier, en is NOG chemischer dan collinite)

edit:
iemand was me weer voor
 
Het meest duurzaam van het Collinite trio is #476 (ook volgens Collinite zelf).
Ik heb hem afgelopen winter gebruikt icm. Car-lack68 Nano Systematic Care (cleaner/sealant). Deze combinatie heeft het ca. 5 maanden volgehouden.
 
aron147 zei:
dan 845??

... maar het is meer de verwerkbaarheid, exclusiviteit, en het GEVOEL dat je bij het smeren van een wax krijgt (en de ene wax zo speciaal maakt)

En dat heb ik nu net met de Collinite; raar hè? :grinning:
Maar zo zie je, ieder zijn eigen beleving bij de spullen.
 
nee hoor. is absoluuuut niet raar..
eigenlijk wel goed!

is 1 merk, waarvan de waxen , voor het geld... gewoon SUPER zijn!!
 
Er schijnen mensen te zijn die problemen hebben met de verwerking en het een kl**e wax vinden. Zo zie je maar weer. Te dik aanbrengen of te lang laten curen zal niet lekker werken.
 
Ik heb de #476s laatst boven op de Lime Prime Lite aangebracht en de Colli verwerkte zich nog beter. Uitbuffen was echt kinderspel.
 
Ik kan beamen dat de collinite 915 een geweldige wax is. Velen zullen het "old shool" vinden aangezien het een traditionele wax is en geen sealant. Maar mijn indruk is tot nu toe dat deze wax de moderne sealants (NXT, M21) verslaat qua duurzaamheid. Wellicht zijn er producten die mooier glimmen of eenvoudiger te verwerken zijn, maar het is een goed product om in de herfst aan te brengen en de winter mee door te komen.

Ik vind van de Collinite 915 alleen de opening van het blik klein, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden....


Overigens zal ik in de toekomst de insulator wax de 845 aanschaffen want dat is een vloeibare wax en daardoor makkelijker met een DAP aan te brengen. Paar druppels op de pad en gaan.