• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke vaste wax?

67peter

Detailing trainee
4 jul 2017
12
45
57
's-Gravenzande
Goede dag

Sinds kort ben ik in het bezit van een zwart metallic volkswagen touran uit 2004
Deze wil ik weer wat mooier maken
Ben in het bezit van een dap
wil gaan kleien en daarna met monello gaan cleanen.

Om daarna te beschermen wil ik vaste wax aanbrengen
Ik wordt echter duizelig van alle merken en heb geen ervaring
Wat zou jullie advies zijn voor de volkswagen
 
Voordat er hier VELE adviezen komen die veelal persoonlijk zijn, zou ik je willen adviseren om een ''welke wax'' / ''wax kiezen'' / etc etc. in de zoekbalk te typen. ;) Er zijn al vele topics met precies dezelfde vraag.

Mijn vermoeden is dat een zwart metallic VW met de nodige jaartjes wel wat liefde kan gebruiken? Ga je alleen paint cleanen en dan waxen of bedoel je met cleanen 'polijsten'?
 
Inderdaad ben ik ook fan van de 915. De wax van Collinite met extra veel Carnauba waardoor warmte aan de kleur wordt toegevoegd en ook de verwerking goed is, mits, je per paneel werkt en ECHT dun smeert. Max een paar minuten laten zitten! 4 maanden standtijd haal je zeker als vooraf kleit en meer doet.
de 476s is imo hierin nog beter maar vraagt enige ervaring en droogt echt hard op als je te lang doorwerkt en niet uitpoetst.