• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke velgencoating?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Naar volle tevredenheid heb ik de afgelopen jaren Poorboys World Wheelsealant gebruikt. Een eitje om te verwerken en een prima stantijd! Het enige "nadeel" vind ik dat (net als bij een normale wax/sealant) de Wheelsealant eens per zo veel tijd opnieuw aangebracht moet worden. Op mijn huidige auto zit 15" lichtmetaal met allerhande hoekjes e.d., ook het velgbed vind ik altijd een crime op te behandelen als de velgen op de auto gemonteerd zijn zeker met kleinere velgformaten.
Met de winter zo vlak voor de deur is het tijd om de wielen te gaan wisselen, een mooie gelegenheid om de velgen eens goed te behandelen en te voorzien van een coating. In de afgelopen periode zijn er meer merken met een coating op de markt gekomen, zelf vind ik het lastig om een keus te maken uit de verschillende merken. Hiervoor zou ik graag van een ieder weten welke en ook waarom als dit te benoemen is. Het gaat erom dat ik het liefst met één aanschaf twee sets velgen kan behandelen, een set van 15" (Fiesta) en een set van 17" (Ibiza).

Carpro schijnt makkelijk aan te brengen te zijn. Gode ontvetten, druppel op het meegeleverde doekje en dan opbrengen en uit laten harden. Reload schijnt ook goed te werken, daar geen ervaring mee?

DLUX kan je proberen, heb ik zelf ook op mijn velgen. Maar DLUX is niet meer te koop bij CarClean. Vandaag de Nanolex clinic gehad, zag er ook erg goed uit en ze geven 18 maanden op als standtijd!
Als mijn DLUX op is ga ik zeker voor de Nanolex!

Bedankt voor de input. Na enig leeswerk op het web kwam ik erachter dat de Dodo Juice variant vrij lastig aanbrengen is. De keus is gevallen op de Nanolex Ultra Paint and Alloy Sealant en Paint Cleaner. Zo juist besteld, van de week mee aan de slag.