• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke velgenwax?

A_Hoekstra

Detailing chief
25 sep 2009
134
103
Friesland
Zoals sommige weten heb ik zwarte velgen met zeer veel spaken.

Ik wil voor deze set velgen een velgenwax aanschaffen alleen er zijn verschillende die goed zijn.

Welke raden jullie aan? Welke is het handigst aan te brengen bij velgen met veel spaken?
 
Hoe moet ik dit aanbrengen?

Wax bijv moet ik per spaak "circulent" erin/erop wrijven.
Dit is zeer lastig vanwege het er erg veel zijn en weinig ruimte tussen zit.

Om dit elke keer te doen ben ik erg lang bezig. Kan je dit met ene pad aanbrengen in een soort veeg erover heen?
Misschien iemand handige tip ?
 
Mja, ik zie wat je bedoelt.
Ikzelf gebruik Rimwax op de 20-spaaks velgen van mijn Focus.
Ik gebruik een goedkopere MF doek om dit aan te brengen, omdat het met een pad erg onhandig werkt.
Het kost ook wat tijd eer je klaar bent met alle vier de velgen, maar dan staan ze er ook wel weer super bij.
 
Dat had ik ook begrepen.
Er is trouwens nog genoeg volk dat een 'gewone' wax op de velgen doet.
Collinite bijvoorbeeld, omdat dat waxen zijn die nogal wat kunnen verdragen.
 
Soepergrover zei:
Collinite bijvoorbeeld, omdat dat waxen zijn die nogal wat kunnen verdragen.

+1

Ik gebruik de Collinite #845 op de velgen van de scooter, maar meer omdat deze van 'ruw' aluminium zijn. Hierdoor komt er een hele rozige waas van de PB Wheel Sealent.

:confused:

En ik gebruik de Collinite #845 tijdelijk op de wieldoppen van de auto :ja
 
ik ook gebruik PB wheelwax bijna na elke poetsbeurt
En maandelijks zet ik ze in de Collinite.
 
Na verschillende soorten wheelwax gebruikt te hebben ben ik nu helemaal om. Rejex is geen wax maar een soort sealer die vuilafstotend is. Ik heb het 2 keer op de wielen gebruikt en schoonmaken is daarna een makkie. Je smeert de wielen in met het middel. Laat het 20 minuten curen en daarna uitwrijven. Hier merk je al dat het afwijkt van andere producten want het uitwrijven stelt niets voor. Daarna 12 uur niet rijden met de auto (dus altijd aan het einde van de dag doen zodat je de volgende ochtend weer op pad kan).

Als het alleen remstof is spuit je het er zo af met de hoge drukreiniger. Als door regen de wielen een keer nat zijn geweest krijg je 80% eraf en doe ik het laatste stukje met een MF spons.

Helaas is dit product (nog) niet te koop bij CC. Ik heb een paar flessen uit de US laten komen.

Als je op youtube op Rejex zoekt vind je een filmpje waarop een vies wiel in een paar tellen schoon gespoten word met een straal water.

Ik heb mijn uitlaatpijpen er ook mee behandeld en sindsdien ook geen aanslag of teer meer op de uitlaat te bekennen..
 
nicknameless zei:
+1
Hierdoor komt er een hele rozige waas van de PB Wheel Sealent.

Ruw in de vorm van niet glad afgewerkt of ongelakt?

heb op mijn gepolijste velgen niks geen problemen namelijk. De wheel sealent polijst de velg zelfs nog een beetje, hield de vorige keer namelijk een pik zwarte pad over :-b