• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wasmiddel is een topper?

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Beste allen, onderstaand filmpje kwam ik tegen op een duitse detailling youtube-kanaal. Is test van microfiber wasmiddel, wat ik graag met jullie deel.

Samenvatting (obv assortiment van Carclean):
Uit de test komt P&S Rags to Riches overall als beste uit de test. Dit wasmiddel is erg goed in het verwijderen van ingedoogde waxresten en opfrissen/herstellen van de vezel.
Ook de reinigingskracht is goed.

Een goede 2e plaats voor het wasmiddel van The Collection.
Met als sterke punten reinigingkracht en lekkere geur (iets beter dan Rags to Riches). Minder punt is dat het ingedroogde waxresten minder dan Rag to Riches verwijderd.

En een 3e plaats voor wasmiddel van Nanolex. Zeker qua prijs/kwaliteit. Dit wasmiddel kan vezels alleen niet goed / minder dan Rags to Riches en The Collection opfrissen / herstellen. Maar heb je goed onderhouden doeken dan is dit dus prima wasmiddel!

Hieronder het filmpje:
 
Ja gebruik ik ook, werkt ook goed.

Als je zuinig gebruikt 10-15ml dan valt schuimen mee en kost ook niet zoveel.

Ik gebruik heb in zeeppompje (van ikea) gedaan. Zo kun je makkelijker doseren (1 x pompen is 1ml) Ik gebruik Typhoon nu vooral om op vlekken te doen om deze in voorwas uit te wassen of zodat in wasmachine extra wasmiddel op vlekken zit. (Dit werkt met andere meer vloeibare wasmiddelen lastiger). Dat werkt erg fijn!
 

Bijlagen

  • 20230228_120759.jpg
    20230228_120759.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 29
  • Leuk
Reactions: RoCo en RoyR