• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax adviseren jullie?

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
717
190
Hallo,

Van Meguiars heb ik een flesje Gold Class Carnauba Liquid Wax, op zich niks mis mee, maar op een witte auto is het lastig te zien waar ik gebleven ben.
Ik ben op zoek naar een makkelijk te verwerken wax die ook voor op mijn velgen te gebruiken is. Welke wax kan ik het beste gebruiken voor mijn witte Fiat Bravo?

Mario

Maar de supernatural is wel erg prijzig om ook maar effe op je velgen te smeren vind ik :)

Mario,
Polijsten=resultaat wax is slechts een beschermlaagje wat imho zeker op een witte auto het verschil niet zal gaan maken.
Begin nou lekker met collinite 845 (vloeibaar) of 476/915 als je een vaste wax zoekt .
En van te voren ff kleien/cleanen als het ff kan

• Leuk
Reacties: Nutske
OOK een witte auto kan mooi glanzen. Helaas niet het zelfde effect als zwart of donkerblauw.
Maar met polijsten en glaze en dan Collonite heb je echt wel een mooi resultaat.

Wij hebben hier zelf ook een witte auto.

Hangt er vanaf wat je wil bereiken :) is het enkel om de lak voor te bereiden voor de collinite dan ja :) is het om de lak optimaal te corrigeren is het een kwestie van uitproberen (testspot doen) en zien of je tevreden bent
Edit: om enkel voor te bereiden voor een sealant/wax hoeft polijsten niet perse en kan een cleaner voldoen

Eens met Ric325. Collinite is een goedkoop, prima middel die zorgt voor een goede glans, is makkelijk op te brengen en af te nemen
en heeft een meer dan behoorlijke duurzaamheid.
Groet,
Jan

Ik ben 2 jaar geleden overgegaan van Meguairs NXT wax naar de Collinite 845 en dat was een groot verschil.
De Collinite vind ik makkelijker aan te brengen maar vooral makkelijker af te nemen. Blijft toch aanzienlijk langer zitten dan de NXT wax.

Wetlook glans is voor mij niet echt een vereiste, maar de Collinite doet zeker niet onder hierin.
Ook zeer zuinig in gebruik trouwens!