• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax/sealant voor 2K lak

H@RM

Detailing rookie
22 jul 2008
518
0
Een maatje van me heeft een schitterende Golf mk I GTI met een orginele 2K ( 2 komponeten) lak in de kleur "Mars rood"
Nu willen we de auto een Full-detail geven, maar welke lakverzegeling kunnen we het beste gebruiken om er voor te zorgen dat de lak niet zo snel verweerd.

Ik heb een paar maanden terug een Golf MK II gedaan met een singel stage lak in de kleur rood maar die begint inmiddels ook alweer roze te worden. Deze heb ik toen 2 lagen Collinte 845 gegeven.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik denk dat het verkleuren van je lak (het roze worden) niet zozeer aan de wax ligt maar aan de voorbereiding. Cleaner/glaze e.d. Daarmee haal je b.v. de oxidatie weg en ''voed'' je de lak weer naar zo'n volle kleur.

De wax hierna geeft uiteraard wat extra, maar zal niet meer dan 5 tot 10% van het geheel zijn. Wel belangrijk voor de bescherming trouwens. Qua wax/sealant zal je collnite's prima volstaan denk ik, maar iedereen op het forum heeft hier zo zijn voorkeur. Qua bescherming heb je in ieder geval een hele goede.
 
Klopt, een wax zorgt voor bescherming en de glaze voor de voeding, deze zorgt er ook voor dat de kleur weer terugkomt. Als een rode lak weer snel roze wordt ondanks de bescherming, dan is de kans groot dat deze lak "op" is, daar kan weinig aan gedaan worden, behalve spuiten.
 
heb hier een blauwe mk2 staan ook zonder blanke lak die lijkt nu op het oog weer blauw echt alle combi's er op geprobeerd maar hij blijft gewoon grijs door schijnen
zelfs met kleien geeft ie na licht e behandeling met klei zwaar blauw af
hij is al wel op geknapt maar een show paard zal het nooit meer worden
de lak is gewoon op en de krassen zitten er zo diep in dat het niet meer te doen is normaal zet ik de autos in de swissvax concourse maar vond ik bij deze sonde van de swissvax