• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor nieuwe auto

wrc99belgium

Detailing trainee
20 sep 2010
6
47
Hallo, mijn nieuwe audi q3 is op komst in de kleur Nardo grijs.
Dit is geen metaal kleur dus iets doffer van nature.
Welke wax kan ik het beste gebruiken om hem toch mooi te laten glimmen na afhaling ?
Mijn Wolfgang DGPS 3.0 is bijna op en die heb ik altijd in het verleden gebruikt tot tevredenheid...………..terug dezelfde kopen of
toch iets anders ?
Moet wel gemakkelijk te verwerken zijn en een mooie shine achterlaten.
Laat maar komen die suggesties.
Bedankt
Marc
 
Ik gebruik altijd een concours wax op carnabau basis, nu race glaze, geeft extra glans. Nadeel is dat je meerder keren per jaar dit moet herhalen, ik vind dat niet erg andere mensen weer wel en kiezen dan vaker voor een glascoating.
 
Concourswax is zeker mooi maar hebben vaak een beperkte standtijd (het mooie is er vaak snel vanaf dat vind ik een nadeel) ,zelf kies ik bijna altijd voor een ceramische of Sio2 wax. Mocht je een wat goedkopere goede wax zoeken dan is collinite 476 een goede keuze.
Tussen de verkooptopics staat er ook nog een surf city paste wax en autoglym wax te koop voor heel redelijk geld en dat zijn ook mooie waxen.
 
Dit is geen metaal kleur dus iets doffer van nature.
Welke wax kan ik het beste gebruiken om hem toch mooi te laten glimmen na afhaling ?

Om misverstanden en teleurstelling te voorkomen, een wax beschermd.
Een, zoals je noemt “doffe lak”, zal door een wax niet ineens gaan glimmen.
Verder volledig eens met reactie @Ric325i.
 
Geen metaal kleur als in geen metallic? Een uni kleur kan zeker zo veel of meer shinen dan een metallic kleur hoor, kwestie van goed polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en RoyR
Voorbereiding is het meeste werk, goed wassen, kleien , polijsten, een wax is een bescherming geen glansmiddel. Een unikleur kan jeinderdaad goed laten blinken, beetje afhankelijk van de kleur maar resultaat is altijd wel te halen, de tijd er voor nemen is mijn motto.
 
Geen metaal kleur als in geen metallic? Een uni kleur kan zeker zo veel of meer shinen dan een metallic kleur hoor, kwestie van goed polijsten.
Maar een nieuwe auto moet ik toch niet eerst gaan kleien of polijsten, of zie ik
dat verkeerd.
Mijn vorige auto's deed ik wassen en wolgang dgps 3.0 erover en klaar voor 6 maanden.
Polijsten deed ik pas na enkele jaren.
Met de dgps was het glans troef en super glad/ waterafstotend.
 
Glans komt vanuit een goed uitgevoerde lichte polijststap. Ook bij een nieuwe auto of nieuwe lak is dit zo. Er zijn idd genoeg producten welke extra glans geven maar dat is de laatste stap. Je zult je verbazen hoe toegetakeld een nieuwe auto soms al is...nieuw is niet nieuw zoals het hoort zeg maar.
 
Onlangs nog een fonkelnieuwe zwarte leon behandeld met een forumgenoot. Ondanks dat er weinig echte lakdefecten aanwezig waren was het resultaat van een lichte polijststap toch duidelijk zichtbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe en Altos
Je moet niets. Als jij altijd een goed resultaat hebt gehad met alleen een wax smeren, dan moet je dat vooral blijven doen.
Kun je een nog beter resultaat halen met een rondje kleien? Zeker.
Kun je een nog beter resultaat halen met een rondje licht polijsten? Ook zeker.
Ook op een splinternieuwe auto? Zeker wel.
Is dat nodig? Jij bepaalt wat nodig is of wat je wel of niet wil doen.

Maar als je altijd tevreden bent geweest met alleen die Wolfgang wax smeren, waarom dat niet blijven doen?