• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Werken met carnauba wax + glascoating.

bluesbrother

Detailing trainee
30 apr 2012
34
40
58
Ik heb begrepen dat CC.NL de waxaddict -quartz signature wax gaat leveren.
Een paar vragen :
- geen primer nodig zoals bij polishangel (invincibleprimer en daarna cosmic glascoating wax) ?
-moet je bij dergelijke waxen een spuitmasker dragen ( het zijn toch nanoprodukten ? )
- wat zou een haalbare garantietermijn zijn ( geven we zelf ) op nieuwe auto's ?

Wij spelen al langer met de gedachte om een dergelijk produkt op grote schaal op nieuwe auto's
te gaan zetten.
Voordelen:
-zeer goede bescherming van de lak
-mooie glans.
-Op grote schaal makkelijker/sneller mee te werken.
 
Ik heb laatste een medeforum lid met deze wax gezien. Ik heb uit de UK de Kamikaze Infinity wax besteld. 53,7% braziliaanse Caranuba en 39,2% glas coating. Op het eerste gezicht best prijzig, £100,- ongeveer €135,- voor 50ml dus 2 a 3 auto's. Ik rijd een MB C uit 2005 dus ik houd het op 3. Idd heb je hier geen primer of glaze voor nodig. Of je een masker wilt dragen? Denk het niet. Het ruikt zeker niet zoals gewoonlijk naar een tropische vrucht of vanille maar eerder chemisch. Maar niet zo erg zoals een normale glas coating. De standtijd van Waxaddict weet ik niet. De Kamikaze zeggen ze jaren ipv maanden. Dit lijkt mij erg overdreven maar al zou het een jaar zijn is het nog goedkoper als een normale coating. En dus een erg lange bescherming voor een (wax).
 
De kamikaze infinity wax had ik al eerder een post overgeplaats. Inderdaad zeer prijzig , zeker waar wij het voor willen gebruiken.
Dat je iets niet ruikt wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk kan zijn ! Bij apple lieten ze mensen een doekje over het glas van iphones halen voordat
het ingepakt werd. Het produkt dat gebruikt werd was hexaan. Deze mensen hadden allemaal blijvende zenuwbeschadigingen.

Voor de zekerheid gebruiken wij altijd een spuitmasker bij glascoatings. Zelf vermoed ik dat de nanodeeltjes in vloeibare vorm niet gevaarlijk zijn( qua inademing )
maar de oplosmiddelen die gebruikt worden misschien wel. Waar je eigenlijk niemand over hoort is wanneer je een auto polijst die een glascoating
heeft gehad zonder dat je dit weet.( dan komen de nanodeeltjes wel vrij in de lucht.). Zelfs bij keuringsinstanties is weinig bekend over nano deeltjes terwijl
het vrijwel overal wordt gebruikt zelfs in voedsel.Toch wordt het overal toegestaan...........

Qua garantie hebben wij hetzelfde principe als carclean : als iets tussen de 2 en 5 jaar blijft zitten , blijf je aan de veilige kant en geef je een garantie voor
2 jaar. Geen verwachtingen scheppen die je niet waar kunt maken .

Wij hebben zeer goede ervaringen met swissvax shield . Wij hadden ook onze eigen auto's hier mee gedaan en de wax hield het 1 jaar vol!!
Als er dan nieuwe waxen komen die ook eigenschappen van een glascoating hebben is dat in mijn optiek '' best of both worlds''
De diepte en glans van een carnaubawax en de bescherming van een glascoating in een makkelijk te gebruiken produkt.

Just my thoughts........
 
Ik heb wel eens de gyeon cancoat verwerkt zonder masker, gewoon aan begonnen en halverwege dacht ik shit mn mondkapje. Week lang koppijn gehad maar verder geen last meer van gehad. Voortaan wel altijd een masker op natuurlijk!
 
Bij Cancoat helpt een mondkapje niet ! We hebben hier niet met stof te maken...............
Echt een spuitmasker met twee koolstoffilters gebruiken. Bij cancoat vernevel je
in wezen het produkt en het risico van inademing is dan vele malen groter.
Vergelijk het maar met verven met een kwast of spuiten in een spuitcabine.
Je gezondheid is een groot goed dus veiligheid boven alles.

Laatst uit pure nieuwsgierigheid velgen gereinigd met fluorwaterstofzuur. In engeland
zijn er poetsbedrijven die hier dagelijks mee werken. Velen malen sterker als een aluminium-
reiniger.Echt levensgevaarlijk spul , het is ook zwaarder dan lucht en blijft gewoon hangen.
Even googlen en dan schrik je je helemaal de pleuris. Hier wil ik zelf niet eens mee werken en
mijn personeel zou ik er al helemaal niet mee laten werken.Maar ja als een leverancier zegt : dit
is de heftigste velgenreiniger die wij in huis hebben , wil ik het toch 1x proberen .

Ik sprak weleens een detailer die glascoatings liep af te kraken : het zou er naar een jaar afbladderen. Toen ik vroeg of
hij dit zelf gezien had was het antwoord: neen. Heb jezelf weleens een glascoating aangebracht? : neen.
Als je een mening over een produkt hebt moet je er toch minimaal zelf mee gewerkt hebben..........
 
tembaco;n423818 zei:
Ik heb laatste een medeforum lid met deze wax gezien. Ik heb uit de UK de Kamikaze Infinity wax besteld. 53,7% braziliaanse Caranuba en 39,2% glas coating. Op het eerste gezicht best prijzig, £100,- ongeveer €135,- voor 50ml dus 2 a 3 auto's. Ik rijd een MB C uit 2005 dus ik houd het op 3. Idd heb je hier geen primer of glaze voor nodig. Of je een masker wilt dragen? Denk het niet. Het ruikt zeker niet zoals gewoonlijk naar een tropische vrucht of vanille maar eerder chemisch. Maar niet zo erg zoals een normale glas coating. De standtijd van Waxaddict weet ik niet. De Kamikaze zeggen ze jaren ipv maanden. Dit lijkt mij erg overdreven maar al zou het een jaar zijn is het nog goedkoper als een normale coating. En dus een erg lange bescherming voor een (wax).
tembaco is die kamikaze infinity een beetje te verwerken?