• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Werkwijze/volgorde panelen met DA

Mikali

Detailing rookie
15 aug 2019
11
15
Hey,

Ik ben nog nieuw in het detailen en zit met een beginners vraag. Wat is een goede werkwijze met de DA? Bv. Beginnen met motorkap, dak, zijpanelen, voorkant en achterkant?
Maar wat doe je met de moeilijk bereikbare plaatsen? Ik heb een DAP900 met 2 plates maar lijkt me onhandig om tussentijds te wisselen van groot naar klein?
Dus, hoe doen jullie het?
 
De volgorde waarin je panelen polijst is helemaal aan jou. Als je niet alles in een sessie doet en ondertussen de auto gebruikt, dan is het uiteraard zaak om steeds vantevoren te zorgen dat de betreffende panelen goed schoon zijn en achteraf dat er iets van een bescherming op zit.

Met 1 machine en meerdere backingplates zul je inderdaad tussentijds moeten wisselen. Maar dat is ook zo gepiept, toch?
1 machine die breed inzetbaar is, betekent uiteraard wel even ombouwen. Daarvoor heb je slechts de aanschaf van 1 machine.
Ik ben destijds met de aanschaf van een DAP500 begonnen (en dus in eerste instantie ook steunplaten moeten wisselen) en heb er later een 900+ bijgekocht, dus nu kan ik van machine wisselen ;)
 
Jup, de volgorde is jouw eigen dingetje. :D Maar ik snap wat je bedoeld met het wisselen van de backingplates (BP).