• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet coat of bathe+???

Basg

Detailing chief
7 feb 2016
83
75
hallo poetsvrienden,

Recent onze C70 de zomerprep gegeven, rondje polijsten met mezzo en finale en daarna in de 845, ziet er weer fantastisch uit. Ik was de auto op de goede manier, 3 emmers, met de wasmitt in de wasbox, Californië gold en spoel af met ontkalkt water. Velgen staan al in de Gyeon Rim, dus alleen afspuiten is voldoende, soms klein beetje non-ferro voor het beste resultaat. Daarna naar huis rijden en de auto is vrijwel droog, alleen even nawrijven met grote Monello droogdoek, top! Wil nu graag nog nabehandelen voor een nog betere beating en sheeting, maar twijfel tussen Wet Coat en Bathe+. Met de zoekfunctie een en ander al opgezocht, maar toch graag even jullie advies. Welke kan ik het beste nemen? Gebruiksgemak is het belangrijkste, dus graag geen vlekken e.d. Kan wel met HD afspuiten.
 
Dan zou ik Wet Coat nemen.
Bathe+ is eigenlijk een shampoo, je geeft aan dat je auto al gewassen is als je thuis komt. Dus lijkt me onnodig om nog een keer te wassen.
Daarbij zul je met Bathe+ direct de panelen moeten afspuiten en afdrogen, dat gaat niet als je je auto thuis pas droogt.
Je kan Bathe+ ook direct vanuit de fles op een washmitt smeren en dan de panelen behandelen en direct afspuiten, maar dat lijkt me onhandig tegenover Wet Coat.

Dus, lekker Wet Coat nemen, opbrengen en afspoelen als je thuis bent. Daarna de auto direct drogen om vlekken te voorkomen.
 
Ok, dank voor je snelle reactie. Maar ik kan zowel de wet coat als de Bathe+ natuurlijk ook na het wassen als de auto nog nat is, in de wasbox opbrengen met de mitt en dan met HD nogmaals afspuiten. Welk middel zou jij dan adviseren?
 
Dan zou ik nog altijd voor Gyeon Wet Coat of Monello Acqaufobia gaan, puur voor het gebruiksgemak.
Bathe+ kan je dan wel gebruiken als vervangen van je normale shampoo.
Keuze die je zelf moet maken wat je makkelijker vindt.

Toch zou ik wel na het gebruik van deze producten de auto meteen afdrogen.
 
Bathe+ breng je per paneel aan en afspuiten, Wetcoats breng je per paneel aan en afspuiten. Daar zit dus geen verschil in. :)

Bathe+ maak je een sopje van als je een coating hebt. Heb je dit niet, dan dus puur op je washandschoen.

Voor in de wasbox zou ik een wetcoat nemen. Mocht je ooit zelf een HD aanschaffen met Foamlans, dan zou ik de Bathe+ foamen voor het ultime gebruiksgemak. :)
 
@Quantoxx persoonlijk vind ik opspuiten makkelijker dan aanbrengen, jij niet?

Je hoeft voor Bathe+ toch niet perse een coating op je auto te hebben, of sla ik hier de plank volledig mis?
 
Daarna naar huis rijden en de auto is vrijwel droog, alleen even nawrijven met grote Monello droogdoek, top!

.

:scream::cold_sweat::dizzy:

Dat zou ik niet doen!

Ik vind het een beetje onzin om Bath+ zo te gebruiken.. het is leuk dat het kan, maar als shampoo vimd ik de Bath+ meer op z'n plek. Ik hier toch de wetcoat of de monello variant voor gebruiken voor dat doeleinde!
 
Ik zou geen van beide doen en voor Cure gaan. Paneel voor paneel aanbrengen en afspuiten lijkt mij niet handig in de wasbox.
 
@Quantoxx persoonlijk vind ik opspuiten makkelijker dan aanbrengen, jij niet?
Je hoeft voor Bathe+ toch niet perse een coating op je auto te hebben, of sla ik hier de plank volledig mis?

Sprayen is inderdaad makkelijker als iets aanbrengen. True! :D Maar een paar druppies op je natte handschoen en even een paneel inwrijven stelt ook niks voor. :p

Wanneer je een (SiO2) coating op je auto hebt, dan maak je een sopje. Wanneer je dit niet hebt, breng je het puur aan. Dit is wat geadviseerd wordt door Gyeon.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Omdat de tijd door blijft lopen €€€

Was ook mijn gedachte, maar de goede wasboxen bij mij in de buurt (Niet mijn dorp) zijn 10x beter als gemiddeld. Daar stopt de tijd wanneer er niets gebruikt word. :p Warm water, écht demiwater, keuze uit pH-neutraal of agressief foam, etc.

Maja, aan de andere kant... Boeie! Kost het een paar knaken meer als de tijd door zou lopen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ook bij onze wasboxen kan je op stop drukken, wat ook de tijd stopt.

Maar als dat niet kan... wat zou het meer kosten? Een euro?
 
Ook bij onze wasboxen kan je op stop drukken, wat ook de tijd stopt.
Maar als dat niet kan... wat zou het meer kosten? Een euro?

Bij mij in de buurt stopt dan de gekozen handeling, niet de tijd. Maja, die beunhazen snappen geen reet van wat ze nou eigenlijk aanbieden. :p
''Osmosewater osmoisieert de lak waardoor hij glad word en gaat glanzen''

Toch weer een euro ;)
Hihihihi... :p
 
Ik gebruik gemiddel €2,- voor alleen een voorwasje en afspuiten met demi water.

Ik vind het nogal wat voor max 3-4min.

Gelukkig was ik bij ons op de zaak voor niks, maar als er poepjes e.d opzitten, dan wil ik nog weleens langs de wasbox rijden.
 
Voordat jullie elkaar in de haren vliegen: ik lig niet wakker van een paar €€€. We gaan dus voor de Wet Coat, paar pufjes per paneel en direct met de HD afspuiten. Ik weet niet of ik de tijd in de wasbox stop kan zetten, maar boeit me ook niet zo, dan maar een euro meer. Dank voor de adviezen.
 
Even over dat laatste. Je hoeft de tijd toch niet stop te zetten? Spray 2 panelen in en spuit het af. Hang de fles wetcoat (neem aan 400/500ml) aan de achterzijde van je broek. Spuit weer een paneel of twee in en weer afspoelen etc etc. Nooit kans op vlekken en je kan in een keer doorgaan.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Altos