• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet coat op nakedbike

Cuprani

Detailing addict
4 okt 2015
9
60
Ik heb een nieuwe motorfiets gekocht, en ben aan het shoppen voor wat producten.
Het betreft een naked bike.

Ik wil hem binnenkort even goed wassen/kleien/waxen.
Maar om hem daarna bij te houden en snel iedere week even schoon te kunnen maken wil ik hem gaan prewashen met de Bilt-Hamber toucheless foam; wassen; en daarna zat ik te kijken om hem in een rinse off spray wax te zetten om de vuil/water-afstotendheid te behouden en snel te kunnen drogen.
Tevens zal de toucheless foam dan bij een volgende wasbeurt makkelijker werken.

In eerste instantie keek ik daarvoor naar de Angelwax Blue Rinse, maar ik zag dat ik ook de Bilt-Hamber Touch-On nat kan aanbrengen met een drukspuit.
Deze zou lang werken (tot 1 maand).
Alleen vraag ik mij nu af of het verstandig is om dergelijke producten op mijn mooie zwart gecoate motorblok te gebruiken?

Blok wordt natuurlijk erg heet, en daar zijn deze producten niet voor ontwikkeld.
Iemand ervaring met wet coatings of andere coatings op de hete delen?

20220212_161313.jpg
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Op mijn naked bike gebruik ik een wax voor de metalen en gespoten kunststof delen, deze is namelijk een stuk duurzamer dan een spray wax;
De velgen heb ik in een echte coating van Geyon Rim staan, dat maakt het super makkelijk om schoon te maken. Het motorblok maak ik eigenlijk alleen maar schoon en heb ik geen bescherming op aangebracht gezien de temperatuur.