• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet Coat

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
53
Berkel en Rodenrijs
Vandaag de bus gewassen, deze had ik 6 weken geleden in de wetcoat gezet.
Wat mij opviel, na de bus gewassen te hebben ging ik de bus schoon spuiten.
Toen zag je op de zijkanten dat er nog wetcoat aanwezig was. maar op de voor en achterkant was totaal niks meer van de Wet Coat te bekennen.

Heeft iemand hier een verklaring voor????

15572378349_b66f7b6794_c.jpg
Untitled by

15573059287_720da0e538_c.jpg[url=https://www.flickr.com/photos/128493212@N03/15573059287/]Untitled
by https://www.flickr.com/people/128493212@N03/
 
Dat had er dan wel even bij gemogen dan ;)
De werking is tot 12 weken, kan zijn bij mindere voorbereiding, weer, en deel van de auto dat het minder is.

De voorkant pakt uiteraard de meeste vervuiling en op de achterkant wordt alles aangezogen. Misschien dat die een keertje extra moeten.
 
Klopt precies; Voor en achterkant hebben meer te verduren, ik merk precies hetzelfde met anti-regen middelen, de voor en achterruit moet ik toch wel elke paar maanden opnieuw doen, terwijl de zijramen tot soms wel een jaar prima blijven (ja, ik rijd erg weinig)
 
Heb nu al heel wat moois gelezen/gezien van die Wetcoat dus heb ik maar eens een bestelling gedaan bij CarClean! Ideaal voor de wintermaandjes door te komen denk ik... Het is koud, je wilt snel terug binnen zitten maar toch je wagen snel wat bescherming geven... Makkelijker dan Wetcoat kan haast niet denk ik dan? Ben benieuwd :)
 
  • Leuk
Reactions: rallimart
Ik heb mij wagen ook in de wetcoat gezet deze zomer maar ik vond dat product snel zen effect verloor. Vind het persoonlijk duur voor het geen het is.
 
Ik heb vorig jaar bij een clinic,na een demonstratie van Dennis, Wet Coat aangeschaft. Mijn auto heb ik aan het begin van de winter in twee laagjes Collinite 845 gezet. Daarna twee wekelijks gewassen. Vandaag de auto weer een keer gewassen en vanwege het slechte een keer Wet Coat uitgetest. Eerst bij de auto van m'n ouders. Deze had helemaal geen bescherming meer. De auto eerst met Bathe gewassen en hierna de Wet Coat gebruikt en afgespoeld. Dit gaf echt een verbluffend resultaat, het water liep erg makkelijk van de auto af.

Daarna mijn eigen auto op dezelfde manier behandeld. Ook echt een indrukwekkend resultaat. Na het aanbrengen en afspuiten was de auto heel makkelijk af te drogen nadat ik nagespoeld had met een open slang. Het water liep er erg makkelijk af. Ik denk dat als het windstil is nog wat makkelijker gaat er stond namelijk vandaag erg veel wind waardoor het opspuiten een beetje lastig was.
 
Opel_Bjorn;n409076 zei:
Ik heb mij wagen ook in de wetcoat gezet deze zomer maar ik vond dat product snel zen effect verloor. Vind het persoonlijk duur voor het geen het is.
Snel zijn effect verloor? Dan is er denk ik iets anders aan de hand. Wet Coat is erg duurzaam en overigens ook erg zuinig in gebruik?!
 
Ik sluit me hierbij aan! Ik heb eind augustus Wetcoat op een auto gedaan die goed gewassen en gekleid was. Meer niet. Je ziet nu nog steeds duidelijk dat er iets op zit. En dat is toch al meer dan 12 weken....

Ik vind het topspul en qua verbruik ook.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik heb het foamgun 1/3 de gevuld met warm water en dan een cm wetcoat, daarmee de reeds gewassen wagen ingespoten en daarna uiteraard met de hogedruk er weer over. Werkt prima. Weet niet of anderen dit al probeerden?
 
Nooit geprobeerd, ik weet ook niet of er kans is op aangehecht product in de foamlans zelf.
Het is tenslotte een soort coating die op je lak achterblijft, dus dezelfde coating zou ook wel eens op de onderdelen van je foamlans kunnen achterblijven.

Ik heb pas ook nog een paar mooie pics gemaakt van de wetcoat beading.

Bevroren dak;

GWQTdvd.jpg


Ontdooit dak;

KIswqxF.jpg


Deels bevroren motorkap;

EJDtHeT.jpg


Ontdooide motorkap;

1XZFQ4w.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz