Vandaag heb ik me, samen met m'n maat die ook mijn Lancia Delta Integrale Evo2 onderhoudt, bezig gehouden met het wetsanden van een Delta 8-klepper. Deze auto wordt volledig gerestaureerd en technisch gereviseerd en zelfs het spuitwerk wordt in eigen beheer gedaan. Daar het de eerste keer was dat hij een auto volledig gespoten had, bleek er op veel plaatdelen sinaasappelhuid (Orange peel) zichtbaar te zijn. Een ideaal projekt dus om wat ervaring op te doen met wetsanden. In Duitsland bij een CarClean concullega wat Nikken wetsand papier aangeschaft (korrel 800, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000), en daarmee aan de gang gegaan.
De voor foto's:
Zoal te zien in de lichte reflecties is er behoorlijk veel orange peel zichtbaar.
Eerst geprobeerd met korrel 2000, maar al gauw bleek dit niet voldoende resultaat te geven. Te veel low-spots (lak niet geraakt). Dus opgeschaald naar 1500, vervolgens 2500, eindigend met k 3000.
Vervolgens met de Flex rotary met paarse wollen pad en Meguiar's M105 de lak gepolijst. Viel me erg mee hoe snel er weer een mooie glans zichtbaar werd. In 4 uur tijd de linker zijkant gedaan. Nu nog afbouwen met M105 met oranje kompressor-pad en M205 op lichtgroene kompressor-pad met de DAP 900. Dan misschien nog een glaze (Vertua-Bond, of DJ Lime Prime Lite), en dan nog een wax (Pete's 53????). Géén sealant omdat de lak nog een paar maanden moet uitharden.
resultaat tot nog toe:
Motor ook bijna klaar om ingebouwd te worden:
Zodra de Lancia klaar is gaat hij in de verkoop. Vraagprijs €7500,= (bij interesse, PM)
De voor foto's:
Zoal te zien in de lichte reflecties is er behoorlijk veel orange peel zichtbaar.
Eerst geprobeerd met korrel 2000, maar al gauw bleek dit niet voldoende resultaat te geven. Te veel low-spots (lak niet geraakt). Dus opgeschaald naar 1500, vervolgens 2500, eindigend met k 3000.
Vervolgens met de Flex rotary met paarse wollen pad en Meguiar's M105 de lak gepolijst. Viel me erg mee hoe snel er weer een mooie glans zichtbaar werd. In 4 uur tijd de linker zijkant gedaan. Nu nog afbouwen met M105 met oranje kompressor-pad en M205 op lichtgroene kompressor-pad met de DAP 900. Dan misschien nog een glaze (Vertua-Bond, of DJ Lime Prime Lite), en dan nog een wax (Pete's 53????). Géén sealant omdat de lak nog een paar maanden moet uitharden.
resultaat tot nog toe:
Motor ook bijna klaar om ingebouwd te worden:
Zodra de Lancia klaar is gaat hij in de verkoop. Vraagprijs €7500,= (bij interesse, PM)
Laatst bewerkt door een moderator: