• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wetsanden

Mrkawa

Detailing chief
4 jan 2017
181
103
36
hallo allemaal.
vandaag een eerste stap gezet naar orange peel removal, korrel 3000 gepakt even laten weken en met een schuurpad aan de gang gegaan.
je kon duidelijk zien dat alles na een poosje helemaal afgevlakt was want alles was een egale kleur. toen ik ging polijsten zag ik dat er toch nog orange peel zat? moet ik nog dieper schuren want naar mijn idee moest je stoppen zodra de zwarte putjes (orangepeel) niet meer zichtbaar is.
nog wel wat verder geschuurd maar het midden van de deur is wel hoe het eruit zag uiteindelijk

20170903_102256.jpg


na het polijste

20170903_095550.jpg

achterscherm

na het polijste

20170903_124806.jpg

20170903_122016.jpg
 
De pieken moet je inderdaad wel raken. Dit zal je nu niet overal goed gedaan hebben, aangezien het schuurbeeld nogal rommelig is.

Vlak werken is dus belangrijk.

Als je het wil controleren, kan je een licht schuurpapier langs de toplen halen. Als er dan daadwerkelijk toppen zijn, zie je dat je de dalen nket geraakt hebt. Vlak vlak vlak! ;)

Maaruh... Ga je zo de hele auto doen? Dan zou ik aan denimpads gaan denken.
 
Over het schuren ga ik even niets zeggen

De foto's kan je een stuk duidelijker krijgen (het lak oppervlak met de peel laten zien) door een stukje tape op de lak te plakken en daar op scherp te stellen
Nu stel je scherp op de omgeving (oneindig) en zien we alleen dat de lak reflecteert.
 
dan zal ik niet diep genoeg gegaan zijn hoewel ik zeker weet dat de "koppen" afgevlakt zijn.
ja ik heb in princiepe vakantie dus rustig de tijd. wou ook.eerst is kijke hoe ver ik kom want het ging aardig snel
 
Je ziet nog toppen, maar weet zeker dat alle toppen weg zijn? ;) Da's hetzelfde als een witte muur 100% zwart schilderen, maar je ziet nog wit. :p

naja als je de foto kijkt zie je duidelijk aan de meest rechterkant dat het niet vlak is. de andere kant is helemaal egaal "grijs" dus zou het in theorie helemaal glad moeten wezen toch
 
  • Leuk
Reactions: dweomir
Die orangepeel kan ook in je kleurlaag zitten en dan krijg je dat nooit weg.

Hoeveel heb je nu weggeschuurd ?
 
nee die heb ik niet. maar naar mijn idee heeft dat zowiezo niet zo veel zin toch? het meet niet hoe dik de individuele laag is toch?
 
@Mrkawa ,meet idd niet de individuele laag maar wel goed een indicatie van hoeveel lakdikte er is wanneer je begint met polijsten/wetsanden . Ik ben blij dat ik er 1 heb en ik ben al aardig wat metingen/situaties tegengekomen waarbij de uitslag me erg heeft geholpen.
 
Heeft zeker wel zin! Dure hebben wel de optie dat ze individuele lagen kunnen meten, de goedkopere niet. Als je weet dat een lak maar 110 micron dik is, en je hebt met wetsanden 10 micron verwijderd, dan weet je dat je het maximale wel bereikt heb. Dus een hele goede indicatie geeft het zeker.
 
dat klinkt wel logish. maar ik was niet van plan om een meter te kopen dus houd het voor nu even op. bedankt iig voor de tips