• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wetsanden

magnepan

Detailing addict
15 aug 2012
13
60
Hallo iedereen.

Ik heb een lexus is 250 die ik helemaal gecleand heb met een dap evo
De auto is erg mooi geworden al zeg ik het zelf en dat voor de eerste keer.
Nu mijn probleem.
Ik heb op mijn motorkap steenslag en ben daarmee aan de gang gegaan.
Tot mijn grote verbijstering ben ik op 1 stukje iets te enthousiast geweest
en heb nu een stukje van 1 vierkante centimeter tot op de grondverf geschuurd met grid 3000
dus het voelt helemaal glad .
Nu mijn vraag kan ik dat nog bijwerken en dan polijsten en moet dat dan met een spuitbus of lakstift.
Alvast bedankt voor het meedenken Magnepan
 

Bijlagen

  • lexus peter.jpg
    lexus peter.jpg
    189,3 KB · Weergaven: 166
  • schade door schuren.jpg
    schade door schuren.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 213
Hallo iedereen.

Ik heb een lexus is 250 die ik helemaal gecleand heb met een dap evo
De auto is erg mooi geworden al zeg ik het zelf en dat voor de eerste keer.
Nu mijn probleem.
Ik heb op mijn motorkap steenslag en ben daarmee aan de gang gegaan.
Tot mijn grote verbijstering ben ik op 1 stukje iets te enthousiast geweest
en heb nu een stukje van 1 vierkante centimeter tot op de grondverf geschuurd met grid 3000
dus het voelt helemaal glad .
Nu mijn vraag kan ik dat nog bijwerken en dan polijsten en moet dat dan met een spuitbus of lakstift.
Alvast bedankt voor het meedenken Magnepan

Ik zou voor een spot repair gaan bij een autoschadebedrijf, de koste hiervan zullen ook mee vallen. Met een spuitbus krijg je dit nooit meer strak. Athans dat denk ik. Succes in ieder geval met het zoeken naar een oplossing. Voor de rest ziet hij er strak uit en blijft een schitterend model de Lexus
 
Ik denk niet aan spotrepair, maar de kap , wil je het goed doen, volledig spuiten!
Motorkap zit het meest in t zicht, en er zitten ook meer plekjes op die er niet mooi uit zien!
Voor die paar euro meer heb je t dan echt goed!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Farson
Het is niet echt goed te zien op de foto. Weet je zeker dat je er doorheen bent? Met grid 3000 moet je wel heel erg je best hebben gedaan. Zit je niet gewoon naar geschuurde lak te kijken vraag ik me af, dat ziet er dof uit. Dan is polijsten nl de oplossing. Als je er echt doorheen bent dan moet je er niet zelf mee gaan knoeien.
 
Als het dat donkere vlekje op foto 2 is, dan verwacht ik dat je inderdaad door je clear coat heen bent.

Op mijn eigen auto (ook zilvergrijs) ben ik ook te lomp geweest en op 2-3 plekken door de lak heen gegaan. Ik zag dan eerst een donkere vlek zoals bij jou en als ik nog iets verder ging, werd het wit. (Donkere = kleurlak / Witte = grondlaag)

Mijn idee hierbij is dat je dit niet zelf even aan kunt pakken. Je hebt immers héél geleidelijk de blanke lak weggeschuurd en een deel van je kleurlak. Deze lagen zijn zó flinterdun, dat je dit niet zelf aan kunt stippen o.i.d.
 
Dat wordt een volledige motorkap spuiten zoals eerder al aangehaald.
Reken hiervoor een €300 ongeveer, tenzij je nog deukjes e.d hebt en wilt laten wegwerken, dan gaat het nog iets duurder worden.

Ik vind het wel erg straf dat je met P3000 niet alleen door je vernis maar ook nog door je laklaag bent gegaan... Dan moet je toch echt je best gedaan hebben hoor.

Laat dit een les zijn en laat het schuren volgende keer links liggen.