• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

White Diamond na PB Polish with Sealant?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Heeft het zin om White Diamond van Poorboys World (PB) na PB Polish with Sealant te gebruiken?

Ik wil binnenkort mijn enkele weken oude auto onder handen namen, had dan het volgenden in gedachten

wassen en drogen
kleien (zal nieuwe klei aanschaffen, zoals Tim me adviseerde in mijn Topic onder kleien)
PB Polish with Sealant (Dap 500 - Zwarte pad)
White Diamond (Dap met zwarte pad)
PB EX-P (Dap met rode pad)

Hoeveel "anders" zal de glans zijn met het gebruik van White Diamond als extra stap?

Hmm, je hebt dan een all-in-one product met wellicht al een glaze erin gebruikt. Je zou dus bovenop een sealant nog een glaze aanbrengen.
Voor zover het goed houdt op de PwS (heb hier zo mijn twijfels over), zou je de WD nog moeten afsluiten met een pure wax/sealant om ervoor te zorgen dat het niet bij de eerste de beste regenbui pleitos is.

Gaat weinig zin hebben in die volgorde volgens mij. Ik zou een 'of' situatie maken.

Of White diamond + Ex-P
Of Pws + Ex-P

Kort gezegt: Nee heeft geen zin :no
Een glaze breng je aan vóór een beschermlaag.