• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie Autoglym Paint Renovator en SRP met excenter of DAP

moto

Detailing chief
18 okt 2008
168
85
Westland
Ben benieuwd of iemand wel eens Autoglym Paint Renovator en SRP heeft gebruikt in combi met een excenter of DAP.

Heb een aardig voorraadje van dat spul staan en wil dat een op een auto proberen die iets dof is en lichte krasjes/swirls heeft. Welke pad is aan te raden in combinatie met deze producten ?

Kees
 
Matthijs gebruikt de SRP volgens mij regelmatig op een excentrische machine, denk dus dat het geen problemen moet geven. Een DAP is trouwens een excentrische machine... ;)
 
De naam "excenter" wordt gebruikt voor schuurmachines, bij detailingmachines wordt de benaming D/A gebruikt (Dual Action), waarbij sprake is van al dan niet geforceerde rotatie.
Dus eigenlijk moeten wij hier op het forum spreken over D/A machines en niet over excenters (hoewel ze eigenlijk hetzelfde zijn)
 
moto zei:
Ben benieuwd of iemand wel eens Autoglym Paint Renovator en SRP heeft gebruikt in combi met een excenter of DAP.

Heb een aardig voorraadje van dat spul staan en wil dat een op een auto proberen die iets dof is en lichte krasjes/swirls heeft. Welke pad is aan te raden in combinatie met deze producten ?

Kees
De Paintrenovator zou ik machinaal niet meer gebruiken. Deze valt in de klasse "Commandant". Dwz. dat de slijpkorrel (siliciumcarbide) niet afbreekt/fijner wordt tijdens het polijsten. Je kunt er dus vrij makkelijk mee door de lak heengaan en zal tevens niet mooi finishen. Eventueel nog te gebruiken om "met het handje" rondom de deurgrepen etc. kleine lakcorrecties te doen.
De SRP kun je heel goed gebruiken icm. een Lake Country White Polishing pad (voor kleine lakcorrecties) of, indien de lak in goede staat is, met een Lake Country Black Finishing pad.

Aanbeveling: Minimaal 45 minuten wachten met het afnemen van SRP zodat de chemische cleaners hun werk kunnen doen.
Indien het resultaat niet helemaal goed is kan een 2e applicatie noodzakelijk zijn.
 
Gebruik al sinds ik een poetsmachine heb Autoglym SRP op een light polishing pad.
Ik ben er zéér over te spreken! Hier enkele foto's:
IMG_2120800x600.jpg


Links behandeld, rechts niet
IMG_1950640x480.jpg


De zijkant na alleen nog maar Autoglym SRP
IMG_1946640x480.jpg


Lak voor SRP
IMG_1874800x600.jpg


Na SRP (swirls waren vrijwel bijna verdwenen (gemaskeerd)), op de volgende 2 foto's is alleen het stuk wat ik eerder heb afgeplakt gepoetst. Let op het verschil!
IMG_1877800x600.jpg


IMG_1875800x600.jpg


Onze BMW na Autoglym SRP, Autoglym Extra Gloss Protection en als laatst Autoglym High Definition Wax
DSC_0062-2.jpg


Op velgen werkt het ook geweldig trouwens!
DSC_0064-2.jpg



Ik gebruik een Lake Country Green Light Polishing pad. Deze draait om mijn best goedkope machine veel toeren. Met een gewone polishing pad gebruik ik het niet omdat de pad dan te langzaam draait. Ik het er dus ook geen ervaring mee. Met de Light Polishing Pad haal ik overigens superresultaten.
Ik werk op gebieden ongeveer zo groot als een kwart of eenzesde van een motorkap.

Mijn werkwijze:
- Vier drupjes van formaat capucijners op de pad doen
- Even de pad op de lak deppen en versprijden zonder de machine te laten draaien
- Machine op middelste stand zetten en 2 passes doen om de SRP te versprijden
- Machine op hoogste stand zetten en met normale snelheid 3/4 passes maken
- Met de machine op de hoogste stand langzaam (4 cm per seconde ongeveer nog 1 pass maken. De SRP wordt nu vrijwel onzichtbaar
- Uitpoetsen

DSC_0041-1.jpg


SRP hoeft volgens mij niet te curen, maar het kan geen kwaad natuurlijk! Het kan ook tot sowiezo 5 keer gelayerd worden om de lak vrijwel swirlvrij te maken (althans, maskeren, want SRP maskeert en corrigeert bijna niet). Daarna een goede wax als Natty's White of Autoglym High Definition Wax!

Paint Renovator zou ik niet eens met de hand gebruiken dus laat staan op de machine ;). Het is echt heel agressief. Niet aan beginnen! SRP werkt overigens prima op verweerde lakken zoals je op de 1e foto kunt zien :)^

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groeten
 
Matthijs zei:
SRP hoeft volgens mij niet te curen, maar het kan geen kwaad natuurlijk! Het kan ook tot sowiezo 5 keer gelayerd worden om de lak vrijwel swirlvrij te maken (althans, maskeren, want SRP maskeert en corrigeert bijna niet). Daarna een goede wax als Natty's White of Autoglym High Definition Wax!

Volgens opgave Autoglym:

Poets het gehele lakwerk in en ga eerst verder met andere werkzaamheden, bijv. het poetsen van het raamwerk en kunststof en rubber onderdelen. Poets na deze werkzaamheden het lakwerk pas uit om een zo goed mogelijk glans te verkrijgen.

Dus toch even laten curen.
 
DAF-44 zei:
Aanbeveling: Minimaal 45 minuten wachten met het afnemen van SRP zodat de chemische cleaners hun werk kunnen doen.
Indien het resultaat niet helemaal goed is kan een 2e applicatie noodzakelijk zijn.

Een cleaner doet zijn werk door wrijving tussen pad en plaatwerk, toch niet door te curen? Ik heb wel vaker mijn twijfels bij het lezen van bepaalde productomschrijvingen.. :rules
 
DAF-44 zei:
Volgens opgave Autoglym:

Poets het gehele lakwerk in en ga eerst verder met andere werkzaamheden, bijv. het poetsen van het raamwerk en kunststof en rubber onderdelen. Poets na deze werkzaamheden het lakwerk pas uit om een zo goed mogelijk glans te verkrijgen.

Dus toch even laten curen.

Ik weet wel waarom ze dat zeggen... :-" Als je namelijk eerst uitpoetst, en dan de ramen gaat doen, bestaat de kans dat je ook weer ruitenreiniger op je lak nevelt. Dan blijf je aan het poetsen he... En als er dan wat verstuift over de lak heen, dan poets je dat ineens mee uit als je de wax of in dit geval de AUTOGLYM toei uitpoetst.

Kom maar op met tegen argumenten :rules
 
davejanssen zei:
Ik weet wel waarom ze dat zeggen... :-" Als je namelijk eerst uitpoetst, en dan de ramen gaat doen, bestaat de kans dat je ook weer ruitenreiniger op je lak nevelt. Dan blijf je aan het poetsen he... En als er dan wat verstuift over de lak heen, dan poets je dat ineens mee uit als je de wax of in dit geval de AUTOGLYM toei uitpoetst.

Kom maar op met tegen argumenten :rules

Tjonge lang zitten denken maar daar is idd. niets tegen in te brengen.
 
SRP heeft toch ook beschermende eigenschappen (uitharden wax) ,ik vermoed ook dat het de lak voed ,ook zal het wel te maken hebben met de fillers ,die zich kunnen uitharden in swirls..?
 
B.K. zei:
SRP heeft toch ook beschermende eigenschappen (uitharden wax) ,ik vermoed ook dat het de lak voed ,ook zal het wel te maken hebben met de fillers ,die zich kunnen uitharden in swirls..?

Is idd. een AIO met een hoog filler gehalte.
 
Even een oudje omhoog schoppen, ikzelf gebruik met enige regelmaat nog wel eens de paint renovator, het is inderdaad een heftig goedje en heeft inderdaad wel wat vergelijkingen met commandant. Ik gebruik het enkel en alleen op flink verweerde (single) lakken. Ik begon er ooit met de hand mee en dan moet je flink boenen om een regelmatig effect te hebben, met de D/A laat het zich wel verwerken alleen is het beter om op laag toerental en met rustige bewegingen het lakwerk aan te pakken. Dan ALTIJD nabewerken met SRP, daarmee bereik je een hoogglanzend en regelmatig resultaat. Het is een AIO dus even curen heeft zeker effect, ik gebruik SRP ook altijd op de D/A op een lichte polishing pad of een finishing pad en de resultaten vind ik super! Wat dat betreft is de SRP machinaal een zware aanrader!