• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie ervaring met Dodo Juice Lime Prime Lite?

A3BMM

Detailing trainee
18 sep 2016
57
40
Hoi mensen,

Ik ben me al aan het oriënteren om een stapje verder te gaan zodra de winter weer foetsie is. Ik doel dan vooral op het cleanen van mijn lak. Zelf doe ik nog niks met een machine. Heb ten eerste geen machine en ten tweede ook nog geen ervaring mee. Dat komt wel op termijn. Voor nu zal het met de hand moeten.

Nu ben ik van plan om de auto te kleien, cleanen, glazen en dan waxen. Dat is nogal een klus met de hand. Ik las echter dat Dodo Juice Lime Prime Lite een 2-in-1 is; wat ideaal is voor mij.

Gezien ik het me hand doe, en hier geen korrel in te vinden is lijkt het mij een veilige optie voor nu. Mijn vraag is vooral wie hier ervaring mee heeft (op Duitse zwart metallic lak).

- Kan ik dit met een normale pad aanbrengen om vervolgens met een MF doek af te nemen?
- Is het product enigszins makkelijk af te nemen? Qua wax ben ik bijvoorbeeld Collinite 845 gewend wat heerlijk makkelijk is!
- Ik las dat ik het product het beste per paneel moet doen (dun aanbrengen); nog toevoegingen hieraan?
- Meer of beter advies voor mij? Brand dan vooral los!

Alvast bedankt!
 
@A3BMM , De normale Ddj Lime prime verwerkt makkelijker dan de Lite versie dus gebruik die gewoon.
De lichte korrel die Ddj lp bevat is ook handmatig goed te doen en heeft als doel om de lak goed te reinigen.
 
Ik zie dat je het hebt over het 'aanbrengen' van Lime Prime. Misschien een klein verschil, en wellicht bedoel je het ook zo, maar Lime Prime moet 'verwerkt' worden. Het is dus geen kwestie van opsmeren en afnemen, maar je moet het echt inwerken.
 
Dank voor de reacties! Ik bedoel inderdaad 'verwerken'. Wanneer ik het woord 'korrel' lees ben ik direct erg terughoudend. Dan ben ik bang dat ik er juist krasjes ermee ga creëren gezien ik het met de hand doe.

*Ben een flinke beginner, dus ik weet niet altijd wat ik kan verwachten van bepaalde producten.
 
Dank voor de reacties! Ik bedoel inderdaad 'verwerken'. Wanneer ik het woord 'korrel' lees ben ik direct erg terughoudend. Dan ben ik bang dat ik er juist krasjes ermee ga creëren gezien ik het met de hand doe.

*Ben een flinke beginner, dus ik weet niet altijd wat ik kan verwachten van bepaalde producten.
Die korrel in Ddj Lime prime breekt vrij snel af dus krasjes zal het niet veroorzaken als je em goed inwerkt.
 
Als Dodo kenner kan ik je vertellen dat Lime Prime Lite een mindere optie is als de gewone Lime Prime. Verwerkt moeilijker en doet minder. De Lite versie is bedoeld en gemaakt voor auto's met extreem zachte lakken wat jij niet hebt. De korrel klinkt veel heftiger dan dat het is. Lime Prime standaard zou mijn keuze zijn in dit geval
 
  • Leuk
Reactions: vonred
+1 voor alle reacties!

Mijn portie info - Toen ik begon met detailen, werd de Lime Prime - Lite mij meegegeven als Glaze. Ik heb dit in het begin op enkele auto's gebruikt, meestal harde lakken. Echter kon ik weinig zien van de werking, omdat er simpelweg goed gepolijst werd. Ik heb het nog ergens staan, maar gebruik het nooit meer. NIET omdat het slecht spul is, maar omdat ik machinaal polijst en er dan weinig tot geen resultaat zal zijn van een glaze.



Greetz
 
Ik kan me voorstellen dat als je machinaal polijst, een glaze weinig toevoegt. Bij mij verwacht ik zeker wel verschil te zien!

Ik had overigens nog een vraag voor het aanbrengen van de DJ; maakt het uit wat voor pad ik hiervoor gebruik?
 
Zeker weten maakt het uit. Ik zou geen cutting pads gaan gebruiken. Maar er zijn vele die je wel kan gebruiken.
Heb je er al eentje op het oog in je eigen voorraad of moet je er nog een aanschaffen?
 
Zeker weten maakt het uit. Ik zou geen cutting pads gaan gebruiken. Maar er zijn vele die je wel kan gebruiken.
Heb je er al eentje op het oog in je eigen voorraad of moet je er nog een aanschaffen?

Nee, ik heb op dit moment niks op voorraad. Ik moet sowieso nieuwe pads hebben voor het waxen en wat extra MF doeken, dus wilde ik alles in 1x bestellen samen met de Lime Prime.
 
Goede favorieten zijn hier de Monello Easy Detailing Pad White en Monello Peluche Verde. Mits je merk trouw wilt zijn kun je de Basics of Bling Polishing Cloth (gele) en Basics of Bling Polish Applicator (gele)
 
Goede favorieten zijn hier de Monello Easy Detailing Pad White en Monello Peluche Verde. Mits je merk trouw wilt zijn kun je de Basics of Bling Polishing Cloth (gele) en Basics of Bling Polish Applicator (gele)

Super thanks! Ik ben (nog) niet merk trouw, maar heb wel klei, detailingspray en doeken van Monello waardoor ik dan ook neig naar Monello. Even beter kennis maken met het merk.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Ik ben aangemeld op meerdere (auto)forums, maar het is hier vele malen warmer en fijner. De snelheid dat er ook gereageerd wordt met glasheldere tips/adviezen is prachtig!