• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie gebruikt er een tent om de detailen en waar moet hij aan voldoen?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Soms hoor ik van mensen dat ze gebruik maken van een (party)tent om niet teveel last te hebben van de weersinvloeden.

Waar moet bij jullie een tent aan voldoen?
Is het dat hij:

- makkelijk op te zetten is
- 'ramen' heeft
- je verlichting er boven kan hangen

Wat voor maat tent gebruik je?
Welke kleur vind je het prettigst?
Voldoet een Gamma, Karwei of Praxis tent?

Zelf ben ik een beetje rond aan het kijken naar een tent. Met name de hoeveelheid zon die op mijn garagepad schijnt heeft me doen besluiten hier eens naar te kijken. Zo creer ik schaduw. Aan de andere kant is het op een donkere auto moeilijk te zien of je veel swirls hebt (je zou dan de Brinkmann weer kunnen gebruiken).
Ik zie prijzen van tenten langskomen van 400 - 700 euro. Dat vind ik vrij duur voor een tent van 6x3 meter bijvoorbeeld. Daar doe ik te weinig auto's voor. Aan de andere kant is hij ook te gebruiken voor BBQ's etc.

Als er animo is voor (party)tenten kan ik altijd eens informeren naar prijzen, zo helpen we elkaar.
 
Dat is wel heel duur voor zo'n tent. Die kun je hier in Limburg veel goedkoper bij Heuts of Cranenbroeck halen.
 
Ik heb met een beetje googlen ook wel andere tenten gevonden van rond de 160 euro, met afneembare zijwanden.
Ik vraag me alleen af wat de kwaliteit is.
 
Potverdrie, ik zit net te bladeren in de onlinefolder van Cranenbroeck en daar hebben ze een 6x3 tent in de aanbieding voor 52,95!
Blauw met witgestreept: http://www.vancranenbroek.nl/folder/vckrantonlinezes2010/
Voor mij is het alleen 225 km rijden voor een tentje, de vraag is ook wat voor kwaliteit is het, kan het een beetje wind hebben?
 
Ik heb een schaartentje van 3x3 meter van €60 bij de gamma, is heel makkelijk alleen op te zetten en af te breken.
De auto past er wel niet helemaal onder maar ik schuif dat ding gewoon op.
Ik was ook aan het kijken naar een tent van 6x3 maar dat is een hoop werk en moeilijk om op te zetten als je maar alleen bent.
 
Om deze tent gaat het:

partytent.jpg


Nu is er meestal wel iemand thuis die mij kan helpen met opzetten. Een 3x3 tent is ook een optie, dan moet je de auto halverwege er even anders inzetten.
 
Nou wil ik niemand afvallen,maar van Cranenbroek met de grote C zit hier een kilometer van mij af,op de momenten dat ik het niet meer zie zitten en helemaal down ben,sleur ik mezelf daar de winkel in.Bij het zien van de ROMMEL die ze daar verkopen leef ik weer helemaal op.
:D

Nee doe jezelf een lol en spaar dan even door,en laat van Cranenbroek mooi linkls liggen,zelf heb ik deze partytent:
opelmerivatent053.jpg

opelmerivatent057.jpg

opelmerivatent056.jpg

De afmetingen zijn 3x6,Hoogte is traploos instelbaar,de hoogte weet ik zo 1,2,3 niet meer,maar mn Antara past er perfect onder.
1 ding waar ik bij de aankoop niet goed op heb gelet is de kleur,een wit doek was beter geweest,blauw geeft een lastige schijn over de auto.
Ik zal je via PM even de link doorsturen van waar de mijne vandaan komt.
Heb je nog meer vragen,dan hoor ik het wel!

Bart
 
Als detailtent voldoet de tent van Cranenbroeck ruim. Wil je meer, koop je een carport....
 
Zou ook eerder voor een tent gaan als bartr123 heeft, koop liever betere kwaliteit. Ze zeggen altijd goedkoop is meestal duurkoop :ja
 
Als je er veel gebruik van maakt dan is een duurdere aan te raden, maar bij maar heel af en toe gebruik dan volstaat een goedkopere neem ik aan ook wel. Desnoods zet je hem vast met scheerlijnen. Er is zoveel keus...
 
Scheerlijnen my a...

Reken maar eens uit hoeveel m2 oppervlak je hebt. Vergelijk dat met een gemiddelde zeilboot.
En dan de passende lijntjes erbij een een heel knap grondanker.

Hans
 
Was maar een suggestie....
Net als wat bart123 zegt is de kleur ook belangrijk wil je je lak goed kunnen zien. Wit zal dus het beste werken.
 
bartr123 zei:
Heb jij er een dan? Ik zou mn fiets er nog niet onder durven zetten;)


Mijn ouders wel, maar ik geloof niet dat het die van € 60 euro is..... Zijn namelijk behoorlijk dikke buizen, en de tent zelf is helemaal wit.
 
Ik heb ook een Craenenbroek tent 6X3 van €50,- zet ik al 4 jaar lang 2x per jaar op tijdens o.a. een jaarlijkse BBQ, heeft al heel wat wind, weer en regen tegengehouden. en dit jaat gaat hij weer een paar keer opgezet worden, met niet alleen de fiets eronder, maar de gehele familie en vriendenkring.

Mocht je de tent vaker op willen/ moeten zetten zou ik voor een makkelijkere variant zoeken, zoals hier ook al is beschreven de Craenenbroek tent zijn nogal wat onderdelen en vrij lastig op te zetten in je eentje