• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft er ervaring met de Flex Pe-8 rotary?

DutchDetailer

Detailing trainee
15 nov 2017
12
25
37
Beste mede detailers,

Na al heel wat leuke resultaten met de dap kom ik toch wat correctie kracht te kort.

Buiten dat om denk ik met een rottery iets sneller resultaat te hebben.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de kleine flex pe-8 rotery machine?
 
Een rottery :joy: wordt vast rot. Geintje.

Waarom zou je niet de tussenstap maken voor een Flex of Rupes naast de DAP?
Een rotary werkt wel een beetje anders en voordat je het weet...
 
Wat denk je allemaal te gaan doen met die PE-8?
Ik spreek niet tegen dat je een rotary moet aanschaffen maar om een auto te doen met een 80mm padje lijkt mij ook wel een beetje warm water naar de koude zee dragen....
 
Dat is wel heel rot ja haha

Maar wat ik ermee wil doen is deze gebruiken voor de stukken die zich iets moeilijker laten corrigeren. Ik wil hier uiteraard niet de hele auto mee doen.
 
Om precies die reden heb ik ook een pe-8 gekocht. Ik heb de grote en kleine flex xfe, maar voor die extra kracht op bepaalde stukken gebruik ik ook de pe-8. Ik heb nog maar een paar auto's gedaan, ben zeker geen ervaringsdeskundige op dit gebied maar ik ben blij dat ik die pe-8 heb voor de stukken met diepere krassen.
 
Heb zelf helemaal nog geen ervaring met diepekrassen. Maar heb er helaas nu wel 1 op me bumper.
Nu heb ik begrepen van een spuiter, dat met een hele fijne korrel schuurpapier met water. Eerst die diepte eruit te halen en dan pas met rotery.
Wat is hier jullie gedachten over dan? Is eenn heel stuk goedkoper dan een rotery met alles erop en eraan.
 
Dat is erg moeilijk te zeggen.
Simpel gezegd zijn er vier soorten krassen.

1. Snel met een DAP weg te krijgen
2. Moeilijk met een DAP, makkelijk met een Rotary
3. Wetsanden
4. Overspuiten

niet rekening houdend met harde of zachte lakken, kunststof of staal of andere variaties...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler