• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft er ervaring met de Meguiars velgenborstel of de EZ Detail/Daytona Brush?

Roy

Detailing rookie
20 mei 2008
119
0
Heren poetsers,
Ik ga binnenkort andere mulitspaaksvelgen aanschaffen die natuurlijk wel mooi moeten blijven.
Om tussen de spaakjes te komen heb ik een borstel nodig, maar welke?

Wie heeft er ervaring met deze borstel:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Ultra_Safe_Wheel_Brush_X1160_100068
100068.jpg


Hij ziet er n.l. nogaf grof uit, dus ik vroeg me af of ie krasjes achterlaat of niet?
 
Ik zou gaan voor de EZ Detail Auto Brush
deze gaat langer mee dan de Meguiar´s borstel en roest niet. Helaas doet de Meguiar´s borstel dat wel. En de EZ brush spettert minder :)^
 
juist ,de megs spetterd idd, en ik kwam niet ertussen bij orginele type R velgen.

ik zou een andere borstel kiezen, zelf heb ik geen ervaring met anderen,maar zoasl hier boven beschreven zou de EZ brush goed zn werk doen
 
Tandenborstel al ooit geprobeerd op mijn oude velgen, geen succes, maar die EZ brush ziet er goed uit, denk dat ik die maar bestel bij Tim.

Dank jullie voor het advies!
 
Ik heb ook de EZ brush. Heerlijk ding, veel 'voller' met haar dan de brush van Meguiars.

Alleen heb ik de mijne een stukje ingekort. Hij pastte namelijk niet in de Festool koffer :D
Kwestie van zwarte steel eraf zagen en er een nieuw steeltje opzetten. ;)

Maarre, ff over dat spetteren, bij mij spettert ie als een gek, of doe ik iets verkeerds? :weetniet

Patrick
 
Haha ik heb de EZ brush gemonteerd op mijn accurboormachine (eerst doorgezaagd overigens en haren vastgelijmd), maar dit werkt echt super :)
 
Jij zit de boel in de maling te nemen he Reinder? 8-o

Ik zou zeker de EZ brush nemen. Veel duurzamer dan de Meguiar's brush. De Meguiar's brush is erg gevoelig en de haren gaan snel plat staan. Overigens krast hij niet hoor!

Maar de EZ brush is vele malen beter.

100750.jpg


De EZ Detail Auto Brush is de beste velgenborstel voor spaak- en dubbelspaaksvelgen! De borstel lijkt dik, maar is ontzettend flexibel.

Deze borstel heeft uitermate zachte haren en een zeer dichte structuur. Hij spettert minder dan andere borstels en de haren zijn gemaakt van krasvrije Memory-Nylex, dit houdt in dat de haren met warm water automatisch weer in de originele stand gaan staan! De haren zijn bestand tegen chemicaliën dus je kan de borstel gebruiken met elke gewenste velgenreiniger!

De borstel is buigbaar waardoor je zeer gemakkelijk in alle hoeken kan komen. De tip en de 'stam' van de borstel zijn gecoat met krasvrij vinyl.

De borstel is geschikt voor elke velg!
 
Nope :no

Ben serieus. Het enige nadeel aan de EZ brush vind ik dat de haren niet vast zitten: ze zitten tussen de 2 staaldraden 'geklemd'. Niet gemaakt voor roterende beweging dus :) Maar superlijm bied uitkomst :-"

Maar kom op zeg: gemak dient de mens!

P.S.: de reden waarom ik hier op kwam is omdat ik met de velgenborstel een keertje klem zat tussen de schijfrem en beschermkap. Toen dacht ik: als ik er nou een roterende borstel van maak... En dat werkt echt supergoed. Ik kon er zo gauw geeneen vinden op internet. Misschien een idee?
 
Mijn ingekortte knutsel EZ Brush :D
Alleen is het zwarte handvat vervangen door een houten handvat van een vijl ... ;)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Patrick
 
Ik heb het niet zo voor velgenborstels die het formaat van de Meguiars spoke brush hebben. Ik heb de variant van OXO en die kan ik niet gebruiken op mijn eigen auto. Op de auto van m'n moeder kan ik die alleen gebruiken op de achterwielen. Simpelweg omdat er te weinig plek is tussen de velg en de remklauw/remschijf om vlot te kunnen werken. Ik gebruik nu terug die goedkope velgenborsteljes in de trant van: https://www.Carclean.com/product/Motip/Velgenborstel_000116_100527

Wat gebruiken jullie voor het hart, de zichtzijde, van de velg? Ook borstel, zo ja welke? Ik gebruik hier een gewone spons voor.
 
Ik gebruik een of ander crappy microfiber washandschoen van de Blokker voor de zichtzijde. En een tandenborstel voor de hoekjes en onbereikbare plekjes.

Met een washandschoen heb ik meer gevoel met wat ik aan het doen ben.

Patrick
 
Ik heb laatst ook zo'n goedkope washandschoen gekocht voor de velgen. Maar echt handig is dat niet. Dan moet je steeds wisselen tussen handschoen en borstel en lans.

Ik heb vandaag in de Acton microvezel sponsjes gehaald. Zou ik die daar ook kunnen voor gebruiken?
 
Die kan je prima ervoor gebruiken.
En ze zijn nog betaalbaar ook nog.

Bij de Marskramer lagen een tijd terug Even Coat Applicators van Meguiar's.

Nou ja dat wil zeggen: De naam Meguiar's stond er niet op. Maar voor de rest helemaal identiek. Evenals de verpakking.
Oja nog een verschil: de prijs. :cool: . 2 euro als ik me niet vergis.

Joost
 
Als het goed is zijn deze niet meer te koop bij de Marskramer, de verpakking leek bedriegelijk echt op de ECA´s van Meguiar´s, maar er stond geen Meguiar´s op. De pads die er in zaten leken voor geen meter op de Meguiar´s ECA´s :|~*
Ze hebben een keurig bezoekje gehad van Meguiar´s en hebben een waarschuwing ontvangen... mocht je ze nog wel zien, geef het gerust even door aan Meguiar´s :cool:
 
Dat was te verwachten Adrie. Ze leken er inderdaad heel erg veel op.
Nou ja die van de action doen ook prima hun werk hoor voor zulke klusjes.

Joost
 
Als je de nep ECA´s naast de echte legt zie je duidelijk het verschil, tenminste, ik zag het meteen.
 
Ja nou ja, ik bedoelde ook qua uiterlijk en verpakking dat ze er erg op leken.
Ik heb ze zelf nooit in de handen gehad.
Deze info heb ik ooit op het meg forum voorbij zien komen.

Joost