• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie kan mij adviseren?

JimmyE

Detailing rookie
21 apr 2017
9
15
29
Goeiemiddag,

Ik heb vorige week de DAP900 besteld met het Monello pakket, in combinatie met meerdere spullen.

Vandaag ben ik voor het eerst bezig geweest. Toch heb ik nog een paar vragen wat nog niet helemaal duidelijk is, ik ben bezig geweest op mijn eigen auto (seat leon topsport uit 2003) een VAG, dus ik gok ook een harde lak.

1. Wassen met Born to be Mild & Monello Washit
2. Kleinen met Monello Clay en Lube
3. Polijsten

Nu heb ik als eerste een testspot gedaan op de motorkap (zelfs met een spiderpad/veloce) kreeg ik krasjes en swirls moeilijk uit de lak (3 erwtjes op de pad) Na elke hit heb ik ook mijn pad gewassen.

Wat is nu een goede aanpak om een mooi resultaat te krijgen?

1. Eerst de hele auto een hit geven met Spiderpad/veloce, of meerdere hits met deze combinatie. Hierna natuurlijk afschalen
2. Per paneel meerdere hits en afschalen?

Hoe pakken jullie zon harde lak aan. En zijn de krassen die in de bijlage staan nog weg te polijsten? Blijf er niet echt met de nagel in hangen maar ze zien er wel diep uit. Verder valt het mij op dat er een bepaalde schittering over de auto valt na een hit, is dit nou polijstpasta wat niet goed is uitgepoetst? of verdwijnt dit wanneer ik overga na bijv. Finale op wit?

Alvast bedankt voor de hulp
 

Bijlagen

  • image1-2.jpeg
    image1-2.jpeg
    127,1 KB · Weergaven: 119
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    61 KB · Weergaven: 116
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    47,1 KB · Weergaven: 123
Je opstart van wassen en kleien is al goed.
Polijsten zwart witte spider is een grove combi daar moet je wel wat mee kunnen bereiken.

Hoe groot zijn je werkvlakken?
Hoe snel en hoeveel druk zet je? Draait je pad nog?

Post eens foto van dichtbij met een lichtbron erop voor en na een hit.

Die schittering kan inderdaad de polijstpasta zijn. Afnemen met Nanolex EX of Gyeon prep om je lak te inspecteren.
 
Je opstart van wassen en kleien is al goed.
Polijsten zwart witte spider is een grove combi daar moet je wel wat mee kunnen bereiken.

Hoe groot zijn je werkvlakken?
Hoe snel en hoeveel druk zet je? Draait je pad nog?

Post eens foto van dichtbij met een lichtbron erop voor en na een hit.

Die schittering kan inderdaad de polijstpasta zijn. Afnemen met Nanolex EX of Gyeon prep om je lak te inspecteren.

Foto's voor en na heb ik nu zo direct niet, de auto staat in de schuur.
Mijn werkvlakken zijn ongeveer 40 bij 40 cm. Waar ik niet bijzonder veel druk zet voor mijn gevoel. Is het dan verstandig om eerst de hele auto te hitten, dan te ontvetten en zonodig nog vaker hitten met spider / veloce?
 
vanaf foto zou ik denken van wel dat je die zeker nog wel weg kan krijgen maar das vanop foto's niet altijd goed te bepalen.

Als je ze nat maakt blijven ze dan zichtbaar?
 
vanaf foto zou ik denken van wel dat je die zeker nog wel weg kan krijgen maar das vanop foto's niet altijd goed te bepalen.

Als je ze nat maakt blijven ze dan zichtbaar?

Dan verdwijnt het merendeel wel idd. Moet ik op deze plekken dan harder druk zetten op de machine? of nooit druk zetten?
 
Alles wat bij natmaken verdwijnt kan je zeker weg krijgen. Druk zetten kan iets maar nooit veel je pad moet blijven draaien. Ik heb zelf een markering aangebracht op de backplate dat ik kan zien dat die blijft draaien.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Alles wat bij natmaken verdwijnt kan je zeker weg krijgen. Druk zetten kan iets maar nooit veel je pad moet blijven draaien. Ik heb zelf een markering aangebracht op de backplate dat ik kan zien dat die blijft draaien.

Top, bedankt voor je info! Ga ik morgen en woensdag weer mee aan de slag. Hopen dat mijn Monello Veloce tegen die tijd nog niet leeg is (250 ml)
 
Dan word het na deze behandeling de kunst om te zorgen dat je de volgende keer de volance niet nodig hebt en mezzo genoeg is

Zal mijn best doen haha, iig bedankt voor je hulp. weer wat bijgeleerd :)