• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wielbouten Opknappen

Avenger012

Detailing addict
3 dec 2013
53
65
Hoi

Aangezien ik geen geschikt antwoord kon vinden knal ik mijn vraag hier
maar op dit forum...

Mijn boutjes van de velgen zien er niet meer zo fris uit... Iemand tips ?
Spuiten met lak lijkt mij te breken/scheuren als je ze weer vast draait...

Wie heeft ervaring ?
Met de non-ferro is al een héél groot deel van de "roest" verdwenen.

Ohwja.. Voor de die-hards.... De velg is vuil... I know... :D

Greetz ;)
 

Bijlagen

  • IMG_20180113_113618.jpg
    IMG_20180113_113618.jpg
    104,7 KB · Weergaven: 813
Ik poets mijn wielbouten altijd op met Mothers mag & aluminum polish.

Vaak krijg je de bouten er nog heel mooi mee.

Als ze te ver heen zijn, zou ik persoonlijk voor nieuwe bouten kijken.

Niet lullig bedoeld maar ik vind AliExpress kapjes op een Porsche een beetje een afbreuk van de auto.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Volgens mij horen wielbouten van een Porsche van titanium te zijn. Die worden vanwege die materiaalkeuze ook nooit zoals deze op de foto.
Ze zijn daarnaast sterker en lichter dan stalen bouten.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en RedCat
Ik poets mijn wielbouten altijd op met Mothers mag & aluminum polish.

Vaak krijg je de bouten er nog heel mooi mee.

Als ze te ver heen zijn, zou ik persoonlijk voor nieuwe bouten kijken.

Niet lullig bedoeld maar ik vind AliExpress kapjes op een Porsche een beetje een afbreuk van de auto.
Deze kapjes zijn exact het zelfde als, dat ik ze bij mijn dealer zou kopen. Behalve de prijs dan...
 
Waarom niet gewoon een setje nieuwe Bouten/ moeren halen? Kost de wereld ook niet. En dan is het de komende jaren zoiezo weer netjes.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Ik poets mijn wielbouten altijd op met Mothers mag & aluminum polish.

Vaak krijg je de bouten er nog heel mooi mee.

Als ze te ver heen zijn, zou ik persoonlijk voor nieuwe bouten kijken.

Niet lullig bedoeld maar ik vind AliExpress kapjes op een Porsche een beetje een afbreuk van de auto.


Oef ! nog iemand van die mening... ik vind het een schande om zo van die plastic dopjes erop te beuken... :confused:
Nu... dat spul van Mothers heb ik nu wel liggen.. eens proberen met een oud microvezel ??
 
Waarom niet gewoon een setje nieuwe Bouten/ moeren halen? Kost de wereld ook niet. En dan is het de komende jaren zoiezo weer netjes.

Nieuw setje is de makkelijkste optie... je betaald wel gauw 200 Euro voor een setje...
Probleempje is... ik heb er namelijk 2 van die setjes nodig... Hier staat hetzelfde karretje .... eentje met net hetzelfde probleempje...

Dus... dat kost mij al gauw 400+ Euros... Dacht het net iets goedkoper te fiksen o_O
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: M3fan
Daar had ik stiekem op gehoopt dat iemand mij even kon vertellen hoe hij dat heeft uitgevoerd...

Ik denk persoonlijk dat als je het terug spuit... met wat dan ook... dat de lak gaat "barsten" zodra je de bout vastdraait ...
Of ik heb gelijk... of ik denk verkeerd... :rolleyes: