• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wielen vast na wassen

nick91

Detailing addict
6 aug 2014
131
60
32
Vandaag een nieuw probleempje ten horen gekomen, mijn moeder gaf aan dat na het wassen wanneer de auto een nachtje heeft gestaan de wielen vast lijken te zitten.
Bij het wegrijden voelde ze weerstand alsof de rem er nog opzit, iemand enig idee of dit met de schoonmaak zelf te maken heeft?

Voor de wielen gebruik ik:
- Mothers Wheel & Tire Cleaner Spray
- Meguiar's Wheel Face Brussel
- Meguiar's NXT shampoo

Tussendoor en achteraf afspuiten met veel water.
 
Blokken gaan aan de remschijf kleven en springen pas bij het wegrijden los
Goed onderhouden remmen hebben daar geen last van, die blokken komen los van de schijf na het remmen
Het plakken komt van vuil tussen de blokken en de remklauw. Het blok heeft dan geen speling voor terugspringen

Even de blokken eruit, alles schoonmaken en kijken of het weer wat bewegingsruimte heeft
Dan tussen blok en zuiger wat kopervet, liefst niet op de randen

Juist dat kopervet gaat er met te sterke reinigers weer af en zonder zullen je blokken eerder gaan kleven
 
Als ik de auto gewassen heb en daarna wegzet en de volgende dag pas rijd heb ik dat ook. En maakte geen verschil voor of na het vernieuwen van de remmen. Het is alleen bij het wegrijden, een keer remmen en het is weer weg :)
 
Wanneer je de auto op de handrem na het wassen dan kan het behoorlijk vast gaan zitten.
De dealer had dat laatst gedaan na dat hij de auto door de krasstraat had gehaald..... :|~*
Mijn tip is dus niet op de handrem maar in de versnelling.
 
Volledig normaal dat de blokken vast gaan zitten, en in elk geval niet zelf aan de remblokken of de plunjers die de remblokken tegen de remschijf drukken gaan zitten frommelen, laat dat aan de vakman over...... levensgevaarlijk zelf aan het remsysteem rommelen, alleen een merkbekend auto monteur weet waar hij mee bezig is.
 
@ old bladerunner, heb je daar ook een motivering bij ?
ABS is een elektronisch systeem dat redelijk ver weg van de blokken zit ...

@sirach, de merkbekende automonteur bij de merkdealer leeft in mijn geval op het niveau Autodata
Met gezond verstand en een boek erbij kom ik zelf boven dat niveau uit
Voorzichtigheid is goed, onbeperkt geloof in de dealer is niet meer van deze tijd
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
@34miles, er wordt hier thuis nooit op de handrem geparkeerd dus altijd in de versnelling.

@De rest, mijn eigen auto heeft er geen last van, alleen mijn moeders corsa. Maar als dit normaal is zal ik dit doorgeven en er verder niks aan doen
 
@RedCat
Ik ben zelf autotechnicus. Abs werkt met een magnetisch veld, de sensor pikt dat op van de abs ring om de aandrijfas. In kopervet zitten ook metaaldeeltjes dus word er geadviseerd om echt remvet(Keramisch)te gebruiken. Het komt zelden voor, meestal is het te ver weg maar de mogelijkheid bestaat wel dat je problemen/storingen kan krijgen.


Als je met een boekje boven het niveau uit komt van je monteurs bij de dealer heb je of een enorm slechte dealer of een bijzonder talent..

Rommel verder alleen aan je remblokjes als je een beetje technisch bent, veel stelt het niet voor maar heb je weinig tot geen technische achtergrond doe het zeker niet, anders sloop je meer als dat je goed doet..