• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wielkast behandeling

maximus288

Detailing trainee
18 okt 2014
9
32
57
binnenkort wordt mijn nieuwe fiat 500 afgeleverd en deze wil ik natuurlijk meteen goed beschermen tegen de winter, nu ga ik de velgen eraf halen en reinigen met non ferro van monello en pbw wheelsealer.
nu ik de velgen er toch af heb, hoe kan ik het beste de wielkasten behandelen en beschermen? die krijgen het natuurlijk zwaar. grt peter
 
Wielkasten goed schoonmaken en dan behandelen met tektiel



Neem gelijk de bodemplaat ook mee. de auto's tegenwordig zijn slecht behandeld en krijgen snel roest
 
he martijn
is dat niet om oude autos te conserveren? om mijn nieuwe auto met bitumen onder te spuiten vind ik een beetje te.
is er geen andere manier om de wielkasten een beetje te beschermen.
 
ik ben dit tegen gekomen; bare bones undercarriage spray van chemical guys mischien ga ik die eens proberen, anders die autoglym.
 
De meeste auto's hebben idd al een dikke kit laag aan de onderzijde, maar op tectyl wordt vaak bespaard. Als je het goed wilt doen zet je de onderzijde van de auto in valvoline bodysafe of tectyl 190. Wil je het echt uitgebreid doen, dan haal je ook de plastic wielkuipen eruit en behandel je ook het metaal wat daar achter zit.

Het is tegenwoordig minder noodzakelijk dan 30 jaar terug, maar het is wel iets wat weer belangrijker geworden is. Fabrikanten proberen een auto zo goedkoop mogelijk te fabriceren en als ze ergens op kunnen besparen dan gebeurt dat echt wel. Daarbij ook nog het feit dat fabrikanten liever zien dat een auto na pakweg 10 of 15 jaar wordt vervangen door een nieuwe ipv een auto te maken die nooit kapot gaat of begint te roesten.
 
niet alleen zo goedkoop mogelijk, ook zo licht mogelijk om kosten laag te houden voor consument (lees mrb)