• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wielkuipen beschermen.

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
2.627
193
44
Beste lezers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een middel om de wielkuipen mooi te houden.
Mijn Skoda Fabia is bijna een jaar oud nu en ik maak ze altijd gewoon schoon wanneer ik de auto was/foam maar ook deze zullen na verloop van tijd minder zwart worden door al het opspattend vuil en dergelijke.
Ik heb 303 Aerospace Protectant staan en Autofinesse kunststof dressing maar weet niet of dit de juiste producten zijn om een goed en makkelijk schoon te houden wielkuip over te houden.
Heeft er iemand tips of ervaring met een product voor deze toepassing?
 
Hey Altos!

Hmm... Ik zou dan denken aan Gyeon - Trim. Dit vormt een hard laagje over het kunststof, dus het zal beter beschermen als géén product erop. Echter zal een wielkast ook de nodige klappen vangen dor steentjes en dergelijke... Een dressing die goed afstoot, iets met veel siliconen ofso, verwacht ik dan, is de goedkopere/simpelere oplossing.

Ik weet het niet zeker, maar dacht effe met je mee.. :p



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Dank @m@rio en @Quantoxx voor het meedenken.
Solution finish is idd een mooi goedje, misschien eens proberen inderdaad.
Wel zie ik dat meer als een "verf" om dingen weer zwart te maken en dat zijn ze nog, het gaat puur om het makkelijk schoonhouden en mooi zwart blijven zoals nu (nog) het geval is.
Een coating vind ik idd wat overdreven voor een wielkuipje maar ben het wel met jullie eens dat dat de meest complete eigenschappen heeft om te beschermen en het makkelijk verwijderen van vuil ideaal maakt.
Ik hoop eigenlijk op een product als Autofinesse, aanbrengen en weer afnemen en dit om de zoveel tijd opnieuw doen maar in de tussentijd gewoon mee spoelen en wassen met de rest van de auto.
De AF zal wel snel weg zijn en de 303 lijkt me niet sterk genoeg, weet niet waarom maar is een gevoel.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er iets voor was (ik dacht van chemical guys ofzoiets) maar kan bij CC zo niks vinden.
Ik zoek sowieso nog ff verder ;)
 
@nicknameless Ok, is deze ook in kleinere hoeveelheid te verkrijgen dat jij weet? (of kijk ik met mijn neus?)
Hoelang blijft dit zitten (ongeveer natuurlijk)?
Het gaat er mij om dat ik niet over een jaar tegen van die lelijke grijs uitgebeten plastics aan kijk.
Ik vond deze: Chemical Guys Bare Bones maar helaas niet bij CC...iemand wel ervaring mee?