• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wiite vlekken na gebruik van Meguiars APC +

RobvanPelt

Detailing rookie
16 apr 2012
142
0
Hallo allemaal ,

Ik hoop dat ik deze vraag in het goede gedeelte van het forum post in de aller eerste plaats.

Afgelopen week heb ik de deursponningen van mijn vriendin haar auto vetvrij proberen te maken met Meguiars APC+ ,

na alles nagewassen te hebben met Monello Lavare en gedroogd te hebben zag dit er in eerste instantie redelijk goed uit.

De volgende dag kom ik weer bij de auto zitten er allemaal wit uitgeslagen vlekken op daar na nogmaals proberen schoon

te maken met de auto shampoo maar komen elke keer terug zodat steeds dezelfde witte plekken weer te zien zijn !

Op de dorpels heb ik het weg kunnen krijgen met een beetje Mezzo met een handpad en daana EXP er over met daar na

de Natty's blue wax maar voorin bij de scharnieren kom ik er niet goed bij met de handpad en ook niet lekker met een doek.

Wie heeft er voor mij een oplossing en weet de oorzaak van deze vlekken ?
 
Is een typisch nadeel van APC(+). Vooral in hoge concentratie is het raadzaam om de APC goed met een kwast in te werken, en vervolgens zo snel mogelijk met veel water weg te spoelen. Als je het langer laat zitten lijkt het te kristalliseren (zie je ook vaak aan de dop van de gallon verpakking) en dat veroorzaakt de witte vlekken. Ik loop de sponningen ook na met (onverdunde) Last Touch.
 
@ Ivo : Zal morgen even foto's maken van de kant die ik nog niet gedaan heb !

@ Freddy : Ik heb de sponningen schoongemaakt met een verhouding van 1:4

Helaas heb ik geen Last Touch staan krijg je het ook nog weg met iets anders ?

Bedankt beide voor jullie reaktie ...
 
Misschien dat iemand me ongeveer de tijd kan vertellen hoe lang die APC maximaal op de lak mag blijven voor het afspoelen ?

Dit even voor alle zekerheid want ben een beetje huiverig geworden van die witte vlekken niet dat ik er straks nog meer heb.

En de verhouding die ik gebruikt heb is 1:4 is dit de goede verhouding of is het verstandig om hem nog meer te verdunnen ?

Morgen zal ik even wat foto's plaatsen van de plekken die er op gekomen zijn ...
 
Zou het niet te lang doen, zeker met dit weer niet. Is natuurlijk een vaag begrip; 'niet te lang'. Denk een kwestie van de APC(+) innevelen, reinigen met borstel en dan direct afspoelen.
 
Zelfs met 1:10 krijg ik nog overal witte vlekken en strepen met Megs APC. De voorheen zwarte trims van mijn auto, zien er dan ook niet meer uit.

Ik gebruik het dan ook nog zo weinig mogelijk, en alleen nog om een vlekje oid. uit mijn stoffen bekleding te halen. Ik heb echt een hekel gekregen aan dat spul.
 
Denk eerder dat het dan aan de werkwijze/gebruiker ligt dan aan het middel.
Als je het hebt gebruikt moet je er voor zorgen dat je nadien niet laat zitten maar gewoon simpelweg goed afspoelt, dan is er niks aan de hand.
Of je nu puur of 1:15 gebruikt maakt in principe niet veel uit, in beide gevallen zal je moeten 'nabewerken'.
Je kan je banden ook schoon krijgen met APC of SD, zie je ook dat het rubber schraal en valer is geworden; je zal nadien dan er ook wat aan 'moeten' doen.