• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Williams ceramic coating

AudiDesign

Detailing rookie
21 nov 2017
19
15
27
goedeavond

Mijn Audi is pas compleet herspoten in een effen zwarte kleur en om deze lak te beschermen en waskrasjes te vermijden ben ik aan het denken om een coating te laten aanbrengen over een tijd ( te bepalen in overleg spuiter)

Na wat offertes en informaties overal wat aangevraagd te hebben kwam deze er uit iets boven uit, de Williams Ceramic coating. Mede door de 5 jaar garantie.

Heeft iemand ervaring met deze?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
5 jaar garantie en je hoeft de coating niet te onderhouden. (Na deze tijd even langspiepen voor controle) :p (sarcasme)

Waskrassen en swirls krijg je ook mét een coating. Zelfs op een Gyeon - Mohs coating die naar mijn weten één van de, of zelfs dé, hardste is.

Als ik de tekst lees krijg ik al een amateuristisch beeld van de coating. Geen feiten en "glans, glans, glans".
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Wat ik oa lees lijkt mij te mooi om waar te zijn en komt bij mij over als BS...
"Na een Ceramic Coat behandeling is de coating gegarandeerd zolang u eigenaar bent van de auto. uw auto in de was/wax zetten hoeft niet meer. Bij veel andere lakbeschermingsproducten is het regelmatig wassen met een dure “enhancer” (middel om de glans te reactiveren) de enige manier om de glans te behouden meer nodig. Om de lifetime garantie te behouden hoeft u enkel na behandeling eens per 5 jaar langs de verkopende dealer te gaan voor een controle."
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Afblijven dus! Enigste wat mij vooral aantrok was de 5jaar standtijd.

N-XTC coating hoor ik betere dingen over en komt in totaalprijs overeen met Williams.

Is trouwens voor deze wagen.
ay55ey2ju0.jpe
 


Hallo,

Zojuist heb ik uw mooie website even doorgenomen.
Ik ben in het bezit van een John Deere voertuig, en heb wel interesse in een Full-Detail voor de prijs van 2500€

Graag zou ik gebruik willen maken van de haal en breng service, als ik er een grote dieseltank achter hang, dan is de 187km enkele reis prima te overbruggen. Dus dat dekt de kostprijs wel. Voor het gemak gun ik uw collega graag 20€ voor een lekkere lunch bij de Shell op de A10 zodat hij voor 21:00 ‘s avonds thuis bij de vrouw kan zijn.

In afwachting van uw antwoord, en hopende op een positieve reactie wil ik u alvast bedanken.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Tim
Ik zou toch eens prijs laten maken bij Diventa Bella. Daar is de kwaliteit top voor zover ik de resultaten gezien heb en dan kan je nog altijd beslissen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en Tim
Ik zie het probleem niet zo. 140km is een uurtje en ov lijkt me prima te doen.
En misschien willen ze je nog wel ff brengen.
Tenzij je niet wilt, of het kostenplaatje te gek wordt (geen idee wat het kost nl).

Als je de website en facebook van Diventa Bella bekijkt met haar projecten... dan was ik wel heel snel om. Te meer omdat Carclean er aan verbonden is, (ervaring/advies en een goede naam hoog te houden/niet te verliezen).

Maar, “it’s up to you”!
 
Voor een top kwaliteit resultaat is het noodzakelijk dat de auto zo perfect mogelijk wordt voorbereid en gepolijst. Daarna extreem reinigen en pas dan kan de coating worden opgebracht.
Ondanks dat Carclean in staat is om extra goed en snel te drogen, gaat daar toch veel tijd in zitten.

Alle respect voor je afweging hoor. Het kost als het goed gedaan wordt daadwerkelijk veel tijd.

Je prachtige auto is het overigens waard. Het is een plaatje.
 
Ik heb maar een paar gevallen waarbij ik de Mohs in de gaten kon houden na applicatie en een garantie van 5 jaar is in mijn ogen simpelweg niet haalbaar.

Althans, een coating kan na het verliezen van hydrofobische eigenschappen nog wel aanwezig zijn, maar alsnog vind ik 5 jaar over the top. Ultiem onderhoudt zal de standtijd rekken, maar een coating neem je eerder voor weinig onderhoud. ;)
 
Ik wil daar wel wat praktijkervaring aan toevoegen. Na het aanbrengen van de MOHS heeft mijn auto 9 maanden buiten gestaan. Dit was met een winterperiode erbij. Auto werd dagelijks gebruikt en iedere 2 weken met de hand gewassen na hem te hebben afgespoten met de hogedruk-reiniger. Bijna geen swirls ontstaan in die periode behalve op de raamstijlen van de voorruit (is zwart hoogglans kunststof).
Daarna de liggende delen opnieuw gepolijst en voorzien van de MOHS. Dit omdat wij op het werk behoorlijk last hebben van meeuwen.
Een stuk of tien aanwezige ingebrande vogelpoepvlekken werden er , op één na , vrij makkelijk uitgepolijst. De coating heeft dus ook op dit vlak zijn extra bescherming voor mij bewezen. In die 9 maanden slechts één keer een nabehandeling met Cure. Ik denk dat naast het correct aanbrengen vooral de wasmethode en regelmatig reinigen het belangrijkst zijn. Groeten Martin.