• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

willyppr (Willy), even voorstellen!

willyppr

Detailing rookie
28 jun 2012
2
0
Hallo mensen,

Even voorstellen; mijn naam is Willy. Tot nu toe groot fan van de was straat vanwege het gemak en het feit dat ik in een appartement woon en dus niet even de auto op de oprit kan zetten en beschikking heb over een tuinslang / hogedruk reiniger.

Ik ben sinds kort in het bezit van een zwarte uni-lak BMW 118i van 2009 met bijna een ton op de teller. Deze heb ik een week geleden geimporteerd vanuit Duitsland. De binnenkant is absoluut vlekkeloos te noemen buiten wat gebruikelijke kleine instap schade op het half-lederen interieur. Met Turtle Wax Ice total interior spray heb ik de puntjes op de i gezet, alles is weer brandschoon zonder een vettige laag oid. Ik heb een flesje Meg GoldClass RichLeather aangeschaft, deze ga ik nog los laten op de lederen delen.

De buitenkant van de auto is echter een compleet ander verhaal. Bij de garage waar we de auto gingen bezichtingen stond de auto al een tijdje onder een boom en was er geen moeite genomen om deze schoon te maken. Spinnenraggen aan de spiegels, een flinke laag stof en de vogels hebben ook goed hun best gedaan boven de auto.
Daarnaast; steenslag op de motorkap en voorrbumper en een flinke kras op het bijrijders portier.

Hier moest ik dus even goed doorheen kijken. De verkoopster was ook niet enorm meegaand maar ik kon de auto voor een aantrekkelijke prijs meenemen dus dat heb ik uiteindelijk ook gedaan.

Thuis gekomen meteen de auto door de was straat gereden na hem zelf even goed vrijgemaakt te hebben van de stoflaag in de wasbox (ja, het was echt zo erg). Het leek op het eerste gezicht wel alsof er een andere auto uit de was straat kwam rijden. Ik was zeker niet ontevreden over het resultaat op dat moment omdat het verschil in vergelijking met de situatie 10 minuten daarvoor zo groot was.

De kras en steenslag waren nu beter zichtbaar, en ook de lichte swirls en minuscule gebruiks krasjes rondom de auto lieten zich zien. Ik had het voornemen om de auto naar een spuiterij / schade herstel bedrijf te brengen en de motorkap, voorbumper en het bijrijders portier te laten spuiten. Totdat ik op zoek ging naar middelen om de kleine krasjes zelf te verwijderen en al snel op het carclean forum terecht kwam. Aangezien er voor al mijn problemen wel een antwoord te vinden is op dit forum heb ik uiteindelijk besloten om de auto zelf onder handen te nemen. Ik heb inmiddels alle benodigde spullen bij carclean besteld en ontvangen om de auto hopelijk weer in topstaat te krijgen. Mijn gedetailleerde plan en combinatie van producten zal ik in een ander topic beschrijven en de voortgang daar bij houden, uiteraard met foto's. Aangezien ik (nog) geen ervaring heb met detailing hoop ik op die manier ook wat second opinions / tips te krijgen van de wat meer ervaren mensen op dit forum. I'll keep you posted! ,^^
 
Welkom Willy. Het is een goeie zet van je om niet eenmalig geld uit te geven aan een "poetsbeurt" voor je auto, maar zelf te investeren in materiaal en kennis. Voor beide ben je hier op de jusite plek.
Had er al iemand om foto's van je Bimmer gevraagd?
 
BlackPassat zei:
Welkom Willy. Het is een goeie zet van je om niet eenmalig geld uit te geven aan een "poetsbeurt" voor je auto, maar zelf te investeren in materiaal en kennis. Voor beide ben je hier op de jusite plek.
Had er al iemand om foto's van je Bimmer gevraagd?

Bedankt allemaal voor het warme welkom. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n gemoedelijk forum heb meegemaakt :)
Er heeft nog niemand om foto's gevraagd. Ik ben van plan om volgend weekend te besteden aan detailing. Ik zal dan foto's maken en ze met jullie delen.