• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wintervelgen nieuw in de lak en nu?

Mark Taxi

Detailing addict
15 jul 2016
80
50
38
Dronten
Vandaag krijg ik mijn wintervelgen terug van de coater nu heb ik nog en nieuwe pot pbw wheel sealant staan.. ga ik het daar mee redden deze winter of adviseren jullie een ander product wat ik aan kan brengen nu dat ze nog kakel vers in de doos zitten?
 
Ik vind dat velgen wax veelal een te korte standtijd heeft in relatie tot het werk om ze in te waxen.
Ik zou nu ze nieuw zijn eerst goed ontvetten met Gyeon prep en vervolgens in de Gyeon Rim zetten
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en RoyR
Let op dat er nog loodjes op moeten
Dus even wachten met beschermen of een rand vrijhouden en dat ook aangeven aan de bandenman

Mijn poedercoat gaat in de Gyeon Rim.
 
Ik vind de Poorboy's Wheelsealant prima spul!
Half juli aangebracht en afgelopen weekend waren m'n welgen, met enkel een sopje, binnen no time schoon. Ik rij niet veel, maar toch;)
Een coating houdt het zeker langer uit, binnenkort de zomerser voorzien van een coating.
Een andere goede optie zou zijn Gyeon Cure werkt super makkelijk .
 
Gyeon Wetcoat. Ook geen super standtijd maar erg makkelijk aan te brengen en met schoonmaken ook zeker verschil. Gaat uiteraard niets boven een coating.
 
Meestal is 1 keer behandelen voldoende. een 2de keer wordt meestal gedaan zodat men alles heeft geraakt.

Bijhouden d.m.v. WetCoat of Acqufobia is een goede optie, hiermee boost je iedere keer de bescherming.

p.s. beschermen met Gyeon Rim is beter ;)
 
Gebruik op dit moment Auto finesse mint rims wax. Laat een hele mooie glans en beading achter. De velgen zijn ook goed schoon te krijgen.
Echter is de standtijd wat mij betreft erg kort. (1 maand) Ik maak wel vrij veel kilometers per week.

20160913_190649.jpg

Als deze wax bijna op is ga ik Sonax polymer netshield proberen, dit is een sealant in een spuitbus die zeer makkelijk op te brengen is en een standtijd van zeker 3-4 maanden zou moeten kunnen hebben.
De manier van aanbrengen en afnemen schijnt heel makkelijk te zijn op velgen.
 
Laatst bewerkt: