• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wintervelgen reinigen toekomstige auto.

DennisD

Detailing rookie
23 aug 2008
272
0
43
Na een tijdje bezig te zijn geweest met het afspeuren van MP naar geschikte velgen voor onder onze "nieuwe" auto welke dienst zullen doen als winter velgen, had ik vandaag mazzel en 4 LM velgen met winterbanden (kunnen nog 1 seizoen mee denk ik) voor weinig kunnen scoren.Helaas is er in de loop van de tijd (komen onder een vectra c uit 2004 vandaan) niet echt zuinig mee om gesprongen en dus de nodige stoeprand schade opgelopen, maar goed daar was de prijs ook naar.Ik ben van plan om nog dit (winter)seizoen op de banden te rijden en dan deze te laten demonteren en dan zelf de velgen te repareren, om dan nadat alles gerepareerd is naar mijn zin een set gloednieuwe bandjes eromheen te laten doen.
Okay nu dus de velgen, deze waren zo onder de vectra vandaan getrokken en vuil in een loods gedumpt, dus erg vervuild.
Ik heb de volgende stappen gedaan om de velgen zo schoon mogenlijk te krijgen:

Eerst gewassen met Meguiars Gold Class wash, aangezien ik deze niet meer gebruik voor het wassen van mijn auto.
Daarna ingespoten met de PB Spray and Rinse en ingeborsteld en weer afgespoten.
Toen na wat schrobben de Iron Cut(x) opgebracht en een paar minuten zijn werk laten doen (STINK SPUL, maar werkt echt super), dit met een vochtige doek afgenomen en de velg weer afgespoeld.
Hierna heb ik gegrepen naar de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover om de teer en de dubbelzijdig tape resten van oude loodjes te verwijderen, wederom weer even zijn werk laten doen en daarna afgenomen met een vochtige doek en afgespoten met water.
Toen nog een poging gedaan tot kleien met de DJ Gentle Gray clay met als lube DJ Born Slippy
Toen de velgen gedroogd en met PB ssr1 op een handpad de velgen ontdaan van de kleinere krasjes die er opzaten.Hierna 2 laagjes Wheelwax en de bandjes in de Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel gezet en de velgen nog eens afgenomen met de Meguiars Ultimate Quik Detailer.

Hier de foto die ik heb genomen, ik heb de velgen gewassen in onze te kleine douche. De velgen liggen niet koud op de grond maar op een stuk elektra buis.
Vuile velgen
001.JPG


Afgedaan met cheap ass rasta mit en Meqs Gold class
002.JPG


005.JPG


PB Spray en Rinse afgenomen en afgespoeld
007.JPG


008.JPG


009.jpg


Iron Cut in werking, stink ongelooflijk maar echt super dit spul
016.jpg


018.jpg


Hoezo geen vervuiling meenemen.
019.jpg


Valetpro in werking
011.JPG


Stoeprand schade (velg met de minste schade)
015.JPG


031.JPG


In de wheelwax
026.JPG


DJ gentle gray clay na alle velgen, dit was een nieuw stuk
032.JPG


Eindresultaat.
035.JPG


037.JPG


De bedoeling is om de velgen vlak voordat ze eronder gaan (moet ik eerst de auto hebben :-" ) om ze nog in de Collinite no845 te zetten.

Voor de nieuwsgierige mensen, de banden die erom zitten zijn de Vredestein wintertrac xtreme 225x45x17"

Sorry voor de hoeveelheid foto's 8d
 
Zien er al heel wat beter uit :)^ Ik denk dat jij een braaf vrouwtje hebt....moest ik met zo'n wiel de douche intrekken....:klap
 
Prachtig eindresultaat! Jammer van de stoeprand schades. Nette set voor de rest, bijna weer nieuw. Hoeveel mm zit er nog op? De Iron Cut zet ik ook maar op mijn verlanglijstje.

Off-topic: Opel heeft toch ook een stalen velg in de vorm van een lichtmetalen velg, met daar overheen een wieldop? Niet te onderscheiden van een lichtmetalen velg. Wel handig als je een keer een stoeprand kust, oude eraf en voor een paar tientjes een nieuwe dop.
 
Heel eind opgeknapt hoor! Voor een "koopie" ziet het er nog best ok uit. hoewel beschadigd kan het zeer zeker nog veel slechter hoor! Was je meissie wel blij mee denk dat je in de douche bezig was met je velgen? Hoef ik echt niet te proberen hoor....
 
Paulus de Boskabouter zei:
Prachtig eindresultaat! Jammer van de stoeprand schades. Nette set voor de rest, bijna weer nieuw. Hoeveel mm zit er nog op? De Iron Cut zet ik ook maar op mijn verlanglijstje.

Off-topic: Opel heeft toch ook een stalen velg in de vorm van een lichtmetalen velg, met daar overheen een wieldop? Niet te onderscheiden van een lichtmetalen velg. Wel handig als je een keer een stoeprand kust, oude eraf en voor een paar tientjes een nieuwe dop.


inderdaad, dat zijn de zogenaamde "structurevelgen" :)^

n:ANd9GcS5FWv0ChBQFpHkn6aQ7DXtZutKjrbin3ndC-LtzuSjP4mVJlU&t=1&usg=__ORdDI5lksmnXmWPvJyPY76G45BA=.jpg
 
@Corsawim, haha ja ze zal wel moeten zij zal het meest in de auto rijden, plus dat zij perse LM velgen wilde ipv stalen voor in de winter

@Paulus, er zit nog tussen de 4 en 6mm op, kan net denk ik zo. Dat van die stalen vel weet ik, vind ze alleen behoorlijk aan de prijs, dit is voorlopig goedkoper, maar ik heb er wel naar gekeken.
Van Iron cut (x) ga je zeker geen spijt krijgen, wel buiten doen of in een goed geventileerde ruimte :-&

@cybersijp, thx valt opzich wel mee, alleen wel een doorn in mijn oog :). Kwestie van africhten (kijk nu vluchtig achterom of ze niet achter me staat met de pollepel) J/k
 
@DennisD: daar kun je inderdaad nog wel een seizoen op rijden!

@corsawim: Mooie uitvinding die structure velgen! Die heeft een collega van mij onder zijn Vectra GTS.
 
Deze week ga/moet ik er ook aan, de velgenwissel! Dank voor de inspiratie
 
Je hebt je aardig in het zweet gewerkt zo te zien. Op die stoeprandschade na, zien ze er weer prachtig uit.

Maar eh....als ik mijn velgen zou gaan reinigen in de douche zou m'n vrouw helemaal balistisch gaan:|~* Ik had haar toch beter af moeten richten denk ik:D
 
Ik heb de foto's laten zien in de hoop dat er hier enigzins begrip zou komen voor de noodzaak van schone velgen.
Ik moet toegeven het gaat hier goed :party:
Na het bekijken van de foto's kreeg ik de vraag wat dat paarse spul was (Iron cut) en dat ik die zeker nog niet had.

Danny er is dus hoop ;)

Verder zijn de velgen goed opgeknapt, sterker nog: mooi geworden :)^
 
Thx alleen, uiteraard was dat van het africhten een geintje :-b

@Reny, graag gedaan bij het helpen van het vergroten van je verzameling, mondkapjes zouden ook geen overbodige luxe zijn trouwens bij Iron Cut.

Net nog even de velgen in de Collinite 845 gezet, blijf het toch een geweldige wax vinden, ondanks dat er een paar mensen het een overgehypte wax vinden.

Als ik de auto heb en ik ze eronder heb zitten zal ik nog eens een foto plaatsen, ben zelf eigenlijk wel benieuwd hoe ze eronder staan. Er zitten nu 19" snowflakes onder.
 
Netjes.

Moest ik het hier zo toepassen, thuis in de douche dan zat ik al lang met een gespleten schedelpan. 8-o
 
Helaas vergeten om foto's te maken van hoe de velgen eronder staan, maar ze zitten er dus inmiddels onder (vlak voor de sneeuwval een x aantal weken geleden).

Wel heb ik inmiddels de zomervelgen (lees snowflakes) alle loodjes verwijderd, helemaal schoongemaakt, en behandeld met de dap en de monello produkten (2 stuks) en die 2 in de aquartz gezet.
Ik verwacht deze week nog een levering van Gtechniq ( als fedex mijn huis eens kan vinden)en de reseterende 2 worden behandeld met Gtechniq P1 Nanocomposite Polish
en eventueel de P2 Hologram Removing Polish en daarna worden ze in de C2 Liquid Crystal Concentrate gezet.
Helaas wel wat schade aan de binnenkant van de velg, maar dat ga of laat ik repareren.
De loodjes heb ik overigens verwijderd omdat er nieuwe banden omheen moeten aangezien deze cuppen.

Maar goed hier de foto's van de reeds behandelde velgen (sorry maar 1 velg gefotografeerd)

002.JPG


006.JPG


013.JPG


016.JPG


017.JPG